Documentaire borstvoeding 21.25 RTL8

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bibi23, 15 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi meiden,

Er kom straks een documentaire over lang borstvoeding geven!

Moedermelk tot je zevende RTL8 21.25 uur.

2. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Naar wat ik hoorde schijnt het een beetje een 'shock dock' achtige documentaire te zijn. 'kijk die vrouwen eens raar doen'!
    Maar ben zelf ook wel erg benieuwd dus ga zeker wel even kijken!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmmm das dan wel weer jammer! Soort van aapjes kijken ;)!

Hoewel ik twijfel of ik het niet al eens een keer gezien heb. Was ook een soort van docu en daar was dan een meisje van 7 of 8 ofzo die kon dus op een gegeven moment niet meer drinken omdat ze de zuigtechniek dan dus gewoon verleren en dat kind vond het dus echt niet leuk dat ze niet meer bij mama kon drinken. Die moeder was wel heel rustig en had het er gewoon over dat het nu eenmaal zo gaat, dat ze dat nu eenmaal gewoon een keer verleren. Maar helemaal herinneren kan ik het me niet meer eigenlijk ;)!

4. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Klinkt inderdaad bekend! Volgens mij is het ook een al wat oudere docu..
    Lijkt me echt niks he, je kindje tot haar zevende aan de borst.

5. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ben benieuwd! Ik ga wel kijken iig ;)
    Tot dr 7e moet ik ook niet aan denken hoor :confused: :)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja mij dus eigenlijk ook niet :oops:! Maar als iemand dat wel wil heb ik er geen problemen mee eigenlijk.

Ik denk dat het gewoon je eigen gevoel volgen is en misschien ook erin groeien? Maar voor mij persoonlijk had ik het dus na 15 maanden helemaal gehad ;)!

7. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ja precies, ieder z'n ding!
    Toch wat je zegt is het misschien ook wel het erin groeien.
    Ik dacht zelf eerst ook: 4 maanden BV, toen minimaal 6 maanden en nu dat begin te naderen heb ik zoiets van ik wil wel proberen om het jaar vol te maken ;) wie weet wat daarna nog volgt 8)

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha! En toen had ik het gemist! Ik dacht dat het om 22.25 was dus ik netjes gewacht tot net om het aan te zetten, maar kon niks vinden maar was dus gewoon al afgelopen! haha! Duidelijk blond ;)!

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Beetje jammer dat collega's nu vragen stellen ..."ga je ook zo lang" "dat is toch geschift" "daarom geeft me vrouw de fles.." AAAAHHHH! :x

Als iemand dat wil doen dan moet ie dat zelf weten..ik niet maar waarom moet ik me verantwoorden als zoiets "buiten de maatstaven"op tv is? :rolleyes:

10. Joveli

Joveli Niet meer actief

Ook ik heb het gekeken en vond het eigenlijk een beetje té.
    Ik snap best dat die vrouwen willen dat je in principe overal zou moeten mogen voeden, maar ik vind voeden in de supermarkt/in de rij van de kassa een beetje overdreven.
    Mensen die flesvoeding geven doen dit toch ook niet op deze plekken, waarom zou je ook.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik kwam er al zappend halverwege in..... niet mijn ding hoor, om door te gaan tot m'n kind weet-ik-hoeveel jaar is. Ik weet nog niet wanneer ik wel stop, we zien wel, maar weet wel zeker dat ik niet zo lang door ga.

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh jammer dat ik het heb gemist!

13. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik dacht alleen maar wat jammer dat hij gestopt is... mis het echt weer als ik dat zie. Hoop echt dat er ooit een derde komt en ik het dan weer/langer mag doen.
    (10 mnd & 22 mnd)

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik vind het wat overdreven om zo lang borstvoeding te geven... maar ja... hee... als zo een moeder dat wil... moet ze het zelf weten...

Dat er vervolgens gepleit wordt dat een moeder overal bv moet kunnen geven vind ik niet kunnen... Het kan naar een bepaalde groep mensen (de kinderlozen of mensen die moeite hebben met kinderen krijgen, net een kind verloren zijn etc.) heel confronterend zijn.... kwetsend...
    En het is iets wat niet noodzakelijk is om het in het openbaar te geven... Je kan een kind heel goed ergens achteraf (in huis of in een apart kamertje) de borst geven...

Ik vind dat we een beetje rekening met elkaar moeten houden in deze maatschappij en niet elkaar maar moeten blijven opdringen en confronteren met wat onze eigen mening of overtuiging is...

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Wishgirl: ik weet zeker dat ik nu met mijn dikke buik ook confronterend kan zijn voor mensen die geen kinderen kan krijgen. Moet ik me dan maar opsluiten ? En een fles geven mag dan ook niet in het openbaar lijkt mij, ook pijnlijk voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen. Trouwens is een kind dan sowieso niet confronterend ? Hm dus uberhaupt maar niet met mijn dikke buik en kind de deur uit ?
    Sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in.
    En wat moet je dan ? Je kind alles bij elkaar laten huilen van de honger ? Even aanleggen valt dan zeker weten minder op.

Verder hoeft van mij voeden tot een kind 7 jaar is ook niet hoor ;)

16. appeltje

appeltje Niet meer actief

Dat een jonge, ruimdenkende meid als jij dit neertikt.... het verbaast me.

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb het over de dingen die niet noodzakelijk zijn... Als je zwanger bent hoef je je zelf niet op te sluiten nee en je hoeft ook niet te zeggen dat je geen kinderen meer neemt om een ander niet te hoeven confronteren...

Ik heb mijn dochter nog nooit een fles in het openbaar gegeven... Dat is iets wat niet nodig is! En dan vind ik het geven van borstvoeding in het openbaar ook niet nodig...!

Hier op school zijn een aantal juffen die afkolven, maar die gaan ook niet voor de klas zitten afkolven... nee die gaan even naar een apart kamertje en de directeur vervangt in die tijd even...
    Het hoeft niet open en bloot vind ik...

Wat is er mis mee om je kind borstvoeding te geven in de privesfeer?

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben ruimdenkend ja... en er kan veel bij mij... Maar niet ten koste van alles en iedereen...

Ik vind in mijn ruimdenkendheid dat je rekening kan houden met anderen...
    En dat is niet alleen op het geven van borstvoeding in het openbaar hoor... maar met allerlei dingen...

Waarom moet alles maar kunnen tegenwoordig dan?

19. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Wat ik wel heel interressant vond van die docu is, dat die tweeling van 2 jaar oud, er dus heel veel moeite mee hadden, met het feit dat ze niet meer aan de borst mochten.

Ik had daar echt nog nooit bij stil gestaan, dat de kleintjes het ook heel emotioneel zouden vinden als ze niet meer mochten.
    Dat zette mij wel ff aan het denken. Misschien wel handig om het af te bouwen voordat ze er echt bewust van zijn.

Verder vond ik het een goede docu, alleen jammer dat er zo'n jerry springer gehalte aankomt door dan een paar van die extreme voorbeelden er tussen te doen, maar wel goed dat ze het bv promoten!

20. Joveli

Joveli Niet meer actief

Maar mogen wij dan zelf ook niet meer in het openbaar eten? Dit omdat dit misschien te confronterend is voor de mensen met overgewicht die streng op dieet zijn?

Ik vind absoluut dat bv in het openbaar moet kunnen maar wel op 'normale' plekken. Een eet/drinkgelegenheid, speeltuin noem maar op.
    In de rij bij de kassa vind ik een beetje onnodig. Maar om jezelf nou weg te cijferen in een andere ruimte gaat mij een beetje te ver.

Deel Deze Pagina