hoi net voor de eerste keer gekolft en vanavond wil ik het flesje geven hoe en hoe lang moet dit opgewarmd worden?
Tja ik doe het altijd op gevoel. Gewoon het flesje in een bakje/pannetje heet water en dan een minuut of 10 wachten? Ik geef ondertussen altijd de borst en daarna krijgt Vince zijn flesje (kolf 1 borst af ivm kloven) Het maakt niet zoveel uit hoe warm het is, lichaamstemp is het lekkerst voor die kleintje denk ik. Maar iets kouder geeft ook niet hoor! Heb het ook wel eens op kamertemperatuur geprobeert te geven, maar daar werd ie niet blij van hahaha, net te koud denk ik. Succes!
Hangt er helemaal vanaf hoe warm het water is waar je het in zet en hoeveel melk het is. Als het net gekookt heeft, hoeft het er soms maar een minuutje in te staan.
Heb laatst hier gelezen dat je de bv niet in kokend water mag zetten?! Was slecht voor de voedingsstoffen net zoals je m in de magnetron zou zetten té lang. Ik wist dit ook niet en heb het flesje er gewoon in laten staan totdat ik m warm genoeg vond......
Inderdaad kan je dat beter niet doen. Goed warm water is ook genoeg (moet het wel wat langer staan). Een flessenwarmer is ook een idee....