Documentaire borstvoeding 21.25 RTL8

Discussion in 'Borstvoeding' started by Bibi23, Feb 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Wel jammer voor de 'normale' langvoedsters, die komen door deze docu wel in een raar daglicht te staan..

2. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    had de docu graag willen zien. Lijkt me wel interessant. Heb al even gegoogled maar nog niet gevonden. Dus nu maar wachten op een volgende rerun :)

3. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Hier net zo eigenlijk....
    Moet wel zeggen dat we alle twee de melk wel eens of meerdere keren geproeft hebben (druppeltje van de pols ofzo...) en dat vinden wij heel normaal...maar zelfs dat vinden veel mensen raar. Jammer hoor.

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Ik heb ook geproefd. Wil toch ff weten wat mijn meisje binnen krijgt.
    Maar geen bekers vol ;) :D

5. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Nou mijn man heeft er altijd wel aan mogen zitten hoor, ben zelf niet zo van 'die zijn alleen voor m'n kind' maar eruit drinken, nee! Wordt al naar als ik daar aan denk zeg, daar snap ik nou niks van. Hier vanwege een erg nieuwsgierig meisje nooit echt openbaar gevoed maar altijd achteraf moeten zitten omdat ze anders niet dronk. Nu ze ouder is drinkt ze alleen nog bij het opstaan en naar bed gaan dus hoeft het ook niet openbaar, maar als ze flink zou vallen o.i.d. en ze wil echt even drinken mag dit van mij, discreet natuurlijk ;) Moet wel zeggen dat je bij mij nooit wat gezien kan hebben als ik aan het voeden was, maar vrouwen die mat hun borst bloot zitten als ze voeden heb ik ook totaal geen moeite mee. Dat heeft in ieder geval een functie, vrouwen die in zulke lage shirtjes lopen dat je haast hun navel ziet vind ik veel aanstootgevender ;) Nu ben ik een langvoedster, maar tot 7 jaar zie ik hier niet gebeuren. Ik heb niet echt een grens wat betreft leeftijd, maar het zal ruim voor die tijd wel klaar zijn hoor. Als ze naar de basisschool gaat zal ze er wel mee opgehouden zijn ;)

6. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Bij mij meer omdat ze ineens een stuk gevoeliger zijn geworden...en zeker in het begin bij een kleine aaraking stuwing kreeg...dus een nat shirt /bed/ enzo. Het is niet zo omdat me kind ze gebruikt hij het niet mag..meer omdat het nu ff niet zo fijn is. ;)

7. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Kijk dat snap ik, dat heb ik ook nu ik zwanger ben.

8. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Gefeliciteerd! ;)

9. honeybee1983

Jul 22, 2008
    60
    1
    8
    he jammer heb de docu niet gezien, zelf van plan lang borstvoeding te geven, moet wel lachen hoor om die hele discussie,

heb zelf tijdje in kenia gewoond ook tijdens mn zwangerschap. toch wel grappig dat qua kleding ze veel conservatiever zijn je mag niet eens je spagettibandjes dragen enzelfs in veel kringen is een broek voor de vrouw uit de boze..
    maar je ziet rustig ene moeder haar peutertje voeden in de kerk en dit gebeurt ook bij lange na niet discreet :D

Hier omgekeerde wereld je mag gerust op t strand rond paraderen met zo ong niks maar je kind voeden ho maar....

10. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Beastie bedankt :D

En honeybee dat is nou ook precies wat ik bedoel, tegenwoordig ben je preuts als je niet topless zont maar mijn kind voeden is aanstootgevend :rolleyes:

11. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik vind dat voeden in het openbaar best moet kunnen. Mits moeder en kind zich er prettig bij voelen. Mijn zoontje dronk bijvoorbeeld heel slecht en onrustig als er teveel prikkels waren. En daar werd ik dan weer heel onrustig van.
    Maar ik vind in de rij bij de kassa eerlijk gezegd echt onbeleefd. Zou het ook onbeleefd vinden als iemand daar de fles gaat geven. En sowieso in de supermarkt vind ik respectloos naar het kind toe. Je kan toch ook even je boodschappen doen onderbreken en gewoon even een rustig plekje zoeken waar je kindje ook kan genieten van het drinken. En ook al voed je op verzoek, er zijn altijd momenten dat het niet kan. Je kan ook niet onder het autorijden voeden oid.
    Een kind van 7 vind ik ook wel een beetje eng om te zien. Kind kreeg inderdaad een obsessie voor borsten en de bij de vrouw die haar chinese adoptiekindje aan de borst wilde krijgen kreeg ik het gevoel dat ze dat niet voor dat kindje wilde maar voor zichzelf.
    Mijn borsten zijn overigens nooit van mijn kindje geweest. Mijn vriend mocht er nog gerust aankomen. Het zijn altijd gewoon mijn borsten geweest alleen een beetje groter. Maar hij heeft er nooit uit mogen drinken hoor, gadverdamme lijkt me echt heel ranzig. Niet dat de melk vies is. Heb ik ook weleens geproeft. Maar dat hij nooit de borst heeft gehad is zijn moeders schuld en daar hoef ik me niet verantwoordelijk voor te voelen...

12. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland

*proest*

Kennis van mij heeft haar man de stuwing weg laten drinken ... ze had borstontsteking en pijn en kindje had geen trek (en geen kolf in tha house). Vind ik verzachtende omstandigheden :) ;)

13. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    whahah mijn man heeft laatste wat geproeft ( uit een bekertje) maar die vond het echt vies hihi

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb de docu eigenlijk niet gezien.

Ik voed ook in het openbaar. In het begin discreet, maar nu 'gooi' ik mijn borst er gewoon uit. Tis eigenlijk meer, dat ik er niet over nadenk meer. :oops: In de rij van de kassa vind ik ook een beetje raar. Zo kun je toch niet ontspannen voeden hihi.

Mijn man heeft ook wel eens een slokje genomen uit mijn borst, gewoon om te proeven. Maar echt voeden, echt niet. Hij mag er niet aanzitten, dezelfde reden als beastie, gevoeliger zijn ze nu.

15. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik heb de documentaire gedeeltelijk gezien..Maar een 7jarig kind wat nog bv krijgt? Mijn mond viel open van verbazing maar goed..Ieder zijn ding :rolleyes:

Ik heb ook bv gegeven en ook in het openbaar. Ik ging niet open bloot zitten dat iedereen het kon zien maar een beetje in een hoekje of met een hydrofiel erover. Ik heb weleens in een speeltuin gezeten, in een drukke v&d(in de lunchroom) en ook op visite bij andere mensen. Wel vroeg ik of ze er dan problemen mee hadden, anders ging ik wel in een kamer zitten of iets dergelijks. Enne op het strand zie je vaak zat vrouwen topless zitten en niemand die daar wat om geeft, dus waarom hier zo moeilijk over gedaan word snap ik dan niet :rolleyes:
    Ik had er trouwens geen probleem mee als mijn man eraan zou willen zitten. Hij wilde het alleen niet. Het voelde voor hem verkeerd aan omdat het eten van die kleine erin zat ofzoiets.. ;)

Share This Page