wormenkuur

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Rups, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hoi meiden,

Ik heb waarschijnlijk door mijn zoontje aarsmaden opgelopen, nu heb ik voor ons allebei een wormenkuur gehaald Mebendazol.
    Ik geef borstvoeding en de apotheker en ook mijn huisarts twijfelde of het schadelijk kan zijn bij het geven van borstvoeding
    Ik heb het wel gekocht maar ik heb het nog niet ingenomen.. Ik durf gewoon niet.. ben bang dat het straks schadelijk is en straks in moedermelk terecht komt.

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Bedankt alvast
    Groetjes

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Op borstvoeding.com staat een lijst met medicatie staat het daar niet tussen ?
    Anders kun je je ha of apotheker vragen contact op te nemen met het RIVM

3. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Dit staat in de bijsluiter ervan:

Borstvoeding
    Tijdens gebruik van Mebendazol Tabletten (zelfzorg) geen borstvoeding geven (tenzij de arts anders voorschrijft)

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bijsluiters kun je vaak weinig mee. Heb je wel eens een bijsluiter van kinderparacetamol gelezen ? Als je bv geeft moet je een arts bellen voordat je het mag nemen en je kind mag je het zo geven :(

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou gewoon even de huisarts bellen.
    Weet die het niet idd misschien contact op laten nemen met dat nr dat Nemo gaf.

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Nee nooit op gelet eerlijk gezegd. dat zal wel zijn omdat er misschien paracetamollen te koop zijn waarbij het misschien niet altijd bekend is of het in de moedermelk terecht komt?

anyway
    dit staat weer op efarma.nl

Borstvoeding
    U kunt veilig borstvoeding geven, als u mebendazol in de normale dosering gebruikt. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven, zonder nadelige gevolgen voor het kind. :(

en dit staat ook op dezelfde site efarma.nl :(

Gebruik bij zwangerschap en het geven van borstvoeding
    Gebruik bij zwangerschap: Mebendazol dient alleen op zeer stringente indicatie te worden toegepast tijdens de zwangerschap. De veiligheid van dit middel voor de vrucht staat niet vast. Het dierexperimentele onderzoek toont aan dat er sprake is van reproductietoxiciteit en/of teratogeniteit. Gebruik bij borstvoeding: Het is niet bekend of mebendazol uitgescheiden wordt in de moedermelk. Daarom dient men voorzichtig te zijn bij het voorschrijven aan vrouwen die borstvoeding geven.

lekker simpel allemaal :(

denk dat je het beste gewoon aan de apotheker na kan vragen of je het nu wel of niet kunt gebruiken, want je mag er toch wel van uit gaan dat een apotheker wel weet of je het nu wel of niet veilig kunt gebruiken.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Sorry :oops: had even niet gezien dat je het al aan je huisarts gevraagd hebt.

Misschien dat je nog een lk kan bellen? Misschien weet die het?
    En anders zeg ik toch weer dat nr laten bellen ;)!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zowel huisarts en apotheek/apotheker twijfelen ;)!

9. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    :oops: ehm sorry, ik lees nu ook dat je het ook al aan de apotheker had gevraagd :oops:

maar dan denk ik direct weer als beide niet weten of je het kunt gebruiken tijdens borstvoeding, er tegenstrijdige dingen over vermeld staan, en het vaker wordt afgeraden of er niet toch een ander middel is dat je wel veilig kunt gebruiken.

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Gewoon weer ha en/of apotheek bellen. Laten die het maar uitzoeken die hebben er voor geleerd en die zijn ervoor. Moeten ze gewoon even contact opnemen met het RIVM.
    Het is trouwens ook terug te vinden op bv.com en volgens bv.com een L3 middel.

En dit :

11. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Ik heb nog niet gekeken op borstvoeding.com zometeen ff doen, als het daar niet bijstaat ga ik wel ff de apotheek weer bellen morgen en vragen of ze dat willen uitzoeken. Want heb er behoorlijk last van en heb enorme jeuk. Eigenlijk niet normaal dat een apotheek dat niet weet en zelfs mijn arts niet.
    Bedankt in ieder geval ;)

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Huh? Je hebt twee accounts? ;)!
    Succes in ieder geval!

13. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Hoi,

Toen Arend twee weken oud was, ontdekte ik ook dat ik wormpjes had. De huisarts wist ook niet of ik Mebendazol mocht gebruiken. Bij de apotheek hebben ze het toen opgezocht in een boek waar alle medicijnen in staan en ik heb een lactatiekundige gebeld. Toen bleek dat ik het wel mocht nemen. Het zijn maar twee pilletjes en die nam ik net na het voeden in.
    Vreselijk hoe ongerust je dan kan zijn he! Als het om je kindje gaat! Maar de wormpes waren zo weg en mijns inziens heeft Arend nergens last van gehad.

Succes!

14. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Ik was heel erg ongerust ook het feit dat de dokter het niet zeker wist.Maar ik heb de apotheker gebeld en volgens hun kon ik het gerust innemen.
    Dat heb ik gister ook meteen gedaan. Over 15 dagen weer.

bedankt allemaal. ik heb idd twee account, groetjes

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    succes meid :)

hoe kan dat dan? :D

Deel Deze Pagina