Documentaire Harry & Meghan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Olympia, 8 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    908
    1.438
    93
    Vrouw
    Wie kijkt er?

    Heb nu de eerste aflevering gekeken en weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
    Die beelden dat Diana zo dringend aan de paparazzi vraagt om haar kinderen met rust te laten, vond ik wel verdrietig zeg:( Je zal maar zo moeten leven.

    Verder erger ik me vooral eraan dat Meghan Harry "H" noemt:o:
     
    Sado vindt dit leuk.
  2. Novi

    Novi Niet meer actief

    Waar gaat de documentaire over? En geven ze ook aan waarom ze dit doen? Ik ben niet van plan te kijken, omdat mijn gevoel er nu bij is dat het aandachtstrekkerij is. Maar misschien zit ik er naast en komen ze met een nieuw interessant verhaal.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik hang net op met mij zus omdat we alle 2 de willen gaan beginnen. Hoop dat het leuk is.
     
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Precies dit.

    En, als je kijkt dan draag je bij aan hun rating op Netflix.

    Dat wil ik alleen doen als blijkt dat ze in ieder geval een punt hebben.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  5. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    908
    1.438
    93
    Vrouw
    Ze willen de wereld laten zien wie ze zijn, dus niet de eeuwige verhalen die de paparazzi de wereld in smijt over "Meghan at war with the Queen" etc.

    Ze laten persoonlijke beelden zien, vertellen hoe ze elkaar hebben leren kennen. Dat toen alles nog leuk was, maar op het moment dat ze hun relatie bekend maakten, Meghans leven op de kop werd gegooid.
    Hoe de paparazzi met haar omging en hoe zij dat moest leren. Dat Harry bang was dat haar hetzelfde zou overkomen als zijn moeder, en hoe ze samen hierin hun weg navigeren (en uiteindelijk besloten uit het koninklijk huis te stappen).

    Hierin laten ze ook beelden van Harry's jeugd zien, hoe Diana omging met de paparazzi, haar overlijden en wat dat met de jongens deed.
    Ik heb me nooit zo verdiept in het verhaal, dus ik zag veel voor het eerst. Dus geen idee of alles al heel bekend is voor iedereen.

    Ik vond het leuk om te zien hoe Meghan ontmoette Harry (want ja, hoe gaat dat, opeens daten met een prins?).
    De beelden van Diana en Harry's jeugd vond ik indringend en verdrietig.

    Verder blijft Meghan natuurlijk een actrice, en ik kan dat soms maar moeilijk los zien. Toch een gevoel van een masker ofzo.
    Harry daarentegen lijkt wel een leuke vent zo.

    Dus ja, ze willen graag hun kant van het verhaal laten zien. Dat ze ook gewone mensen zijn en willen leven. Dus filmbeelden van Meghan met hun kinderen die de kippen voeren enzo.
    Er worden ook vrienden geïnterviewd om te vertellen hoe zij het allemaal hebben zien gebeuren.
    Maar je ziet ook wel beelden van een dik huis, dus ik denk dat ze ook maar al te blij zijn met het geld wat ze voor deze serie vangen...:o:
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik heb nog niet gekeken, maar dat is wel echt een Amerikaans ding. Collega’s in Amerika doen dat ook.

    Verder heeft The Crown (waarvan ik mij heus wel bewust ben dat het fictie is), wel in laten zien dat het voor Diana heel zwaar is geweest. En als ik nu Kate zie op televisie, altijd zo serieus, ontzettend mager gezicht (ook heel knap hoor, don’t get me wrong), dan vraag ik mij oprecht af hoe het met haar gaat.
    Ik heb mijn vraagtekens over hoe gezond dit instituut is voor je mentale welbevinden.

    Maar goed, is dan zo’n serie nodig? Ik zou zeggen, maak je keuze, leef je leven. Maar daar denken zij blijkbaar anders over, ik ga nog wel kijken.
     
    puzzelstukje en Sado vinden dit leuk.
  7. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    908
    1.438
    93
    Vrouw
    Ja dat snap ik wel hoor, ze lijken nu eindelijk uit de spotlights te zijn en dan plaats je jezelf er weer bewust in...
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  8. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Eigenlijk weinig nieuws dus. ;)
     
  9. Novi

    Novi Niet meer actief

    Ik lees inderdaad ook niks nieuws. Ze hebben hun kant van het verhaal al verteld, maar blijkbaar willen ze het nog een keer herhalen of aanvullen. Hoe meer ze de spotlights opzoeken des te meer roddels en negativiteit ze blijven ontvangen. Als je "gewoon" wil leven doe je dat lekker en zoek je de aandacht niet zo op. Er valt dan weinig te halen voor de paparazzi.
     
    Kolibrie2, chrystel73, Olympia en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    Ik vind het intrigerend. En deze mensen zullen nooit onder de radar kunnen leven. Daarnaast vind ik het wel heel wat mee te krijgen hoe erg de media bepaald wat er word geschreven.

    Het Britse koningshuis is zo belangrijk voor Engeland. Dat is echt bizar. Ik lees ook veel Britse kranten e.d. als je daar de reacties leest is het net of hub eigen familie te kakken word gezet.

    Hij was als vanaf jongs af aan niet op zij plek. Kon niet aarden en boven alles heeft niet gekozen voor dit leven. Ik vind het knap dat hij zich los probeerd te maken van alles. Dit is maar 1 keer gebeurd met een oudoom geloof ik welke al zijn titels in heeft geleverd en met een vrouw buiten het instituut is getrouwd.

    Nu in 2022/23 vind ik echt dat ze eens een eigen keuze mogen maken.
    Vind hem een spontane knul.

    Zij, moeilijk. Is het een façade, is ze echt zo. Speelt ze sommige dingen. Ik weet het niet. Kan er niet echt een hoogte van krijgen.

    Andere kant. Wie ben ik om te oordelen. Vind dat geluk boven alles gaat en als zij gelukkig zijn. Lekker laten gaan. Snap de commotie ook helemaal niet.

    Vind het overigens zorgwekkender dat ze zich zo te kijk neer moeten zetten om hun punt te maken en dat iedereen er maar wat van mag en moet vinden. Leven en laten leven vind iets iets voor elke rang van de samenleving.
     
    puzzelstukje, soppie, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. tumtummetje

    tumtummetje Fanatiek lid

    8 jul 2006
    1.775
    1.520
    113
    Ik heb nu net aflevering 2 uit en eh.. ik weet het niet zo goed. Ik vind het een beetje nep ofzo. Je ziet ook beelden terug van toen Megan jong was. Ik herkende haar bijna niet terug. Het is een prachtige vrouw en Harry vind ik ook leuk. Ook samen met de Kids ziet het er liefdevol uit. Maar ik vraag mij af of niet alles in scène gezet is.

    En waarom ze nou zo nodig weer de publiciteit opzoeken is mij een raadsel
     
  12. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.898
    5.584
    113
    Vrouw
    De eerste aflevering vond ik wel interessant (hoe ze elkaar hebben ontmoet) maar daarna wordt het minder. Het gaat steeds meer over haar afkomst en het feit dat ze "mixed race" is moet continue worden benoemd. Ze noemt zichzelf ook "a black woman" en dan denk ik... ... ... ??? Je ziet amper aan haar dat zij een donkere huidskleur heeft, zou zij echt net zo benadeeld zijn (of worden) als haar moeder bijvoorbeeld? En waarom is dit zo'n enorm topic in Amerika? Ik persoonlijk kan dat echt niet interessant vinden maar dat is misschien ook omdat het hier niet zozeer speelt. (en misschien zit ik er wel naast hoor, maar in de omgeving waar ik woon is het gewoon niet relevant).
    Ook een van de redenen dat ik niet meer naar Oprah kijk. Vroeger waren de topics nog wel interessant maar tegenwoordig gaat elke Amerikaanse talkshow (of serie of film wat dat betreft) over huidskleur en moet het heel uitgebreid worden benadrukt dat iemand 'anders' is. Gesproken over problemen creëren e/o in stand houden. We zijn toch allemaal in eerste instantie een mens?


    Okay, on topic... Ik denk dat ze de $100.000.000 die ze voor deze serie kregen, goed konden gebruiken ofzo. Haar vader en halfzus worden aan de schandpaal genageld voor het lekken van valse verhalen/foto's, wat als reden wordt genoemd dat ze niet naar de bruiloft mochten komen. Haar nichtje (dochter van halfzus) zit zielig te doen over dat zij vanwege haar 'biologische moeder' niet mocht komen. Kortom, allerlei Amerikaans drama.

    Wel benieuwd of H & M (om maar even bij initialen te blijven) de enige twee zijn die betaald krijgen of dat die studievrienden van vroeger die geïnterviewd worden ook nog een fikse toelage hiervoor krijgen om al die 'mooie geweldige prachtige herinneringen' te delen ;)
     
  13. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je bedoelt Edward VIII https://nl.wikipedia.org/wiki/Edward_VIII_van_het_Verenigd_Koninkrijk

    Ik mag hopen dat Harry een ander leven zal krijgen.

    Maar allebei getrouwd met een gescheiden Amerikaanse vrouw en zo zijn er wel meer dingen.
     
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik heb alle drie de afleveringen gezien en zie het vooral als hun kant van het verhaal. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

    Het is een leuk stel om te zien. En leuk met hun kindjes. En als ze echt geen manier weten om rond te komen dan kan Meghan altijd weer gaan acteren. Daar verdiende ze goud geld mee destijds.

    Ik hoop gewoon dat ze gelukkig samen oud kunnen worden. Buiten de gouden kooi van het Britse hof.
     
    Spectre, citroenrasp, Asil en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik heb vooral met Harry te doen. Hij heeft echt een trauma van vroeger hoe zijn moeder is behandeld en om het leven is gekomen door de media.

    Ik heb ook sterk het idee dat dit een directe aanval is op de media en een verwijt naar de Royals hoe zij er vroeger en nu nog steeds mee omgaan.

    Terecht wat mij betreft want het gaat daar veel te ver. In Nederland zijn er veel meer regels.

    Ik heb op emotioneel vlak echt wel met hen te doen.

    Verder heb ik niet echt een mening over de mensen zelf. Ik ken ze niet. Volgens mij een Megan een slimme dame en is Harry een lieve vader.

    Ik heb ook alle 3 afleveringen al gezien. In 1 ochtend toen het net op netflix kwam.
    Lag " ziek" op de bank.
     
    Nataly1972, puzzelstukje, aappie20 en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.263
    19.019
    113
    #16 citroenrasp, 10 dec 2022
    Laatst bewerkt: 10 dec 2022
    Bij voorbaat even zeggen dat ik de betreffende docu niet heb gezien (heb geen Netflix), dus mijn reactie slaat meer op de algemene situatie van het stel en niet zozeer op deze docu. Om eerlijk te zijn denk ik dat Harry van jongs af aan gewoon niks met het koninklijk huis had, voornamelijk om wat er met zijn moeder is gebeurd, en dus maar een manier zocht om zich hiervan los te maken. In Meghan zag hij m.i hierin een prima manier. Ik denk alleen niet dat hij de gevolgen voorzag en daarom de situatie maar flink aandikte m.b.t racisme. Er lijkt ook steeds een schepje bovenop te komen: eerst was het "slechts" de pers en nu is zowat de hele familie ineens racistisch. En maar vaag doen wie wel en wie niet. Zeg gewoon van wie de betreffende opmerkingen komen denk ik dan.

    Wat ik vooral bijzonder vind is hoe ze alsmaar benoemen hoe zwart Meghan is en hoe mixed hun kinderen wel niet zijn. Ik zie daarentegen amper iets zwarts aan Meghan, op haar haar na dan. Dit bedoel ik echt niet denigrerend, maar wonend in het noorden van Afrika zie ik dagelijks mensen die flink donkerder zijn dan zij en zich ook niet black noemen. Ik vraag me echt af waarom ze er zoveel nadruk op leggen, dat zal dan wel iets typisch Amerikaans zijn.
    En als ze zo'n hekel hebben aan de pers, ga je toch niet bewust aandacht genereren? Dat vind ik ook erg raar.
     
    Leni88, Kolibrie2, Felice en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind het altijd een beetje dubbel. Ze willen hun verhaal doen. Daar wordt een ‘mooie’ docu over gemaakt en Netflix verdient er megaveel geld mee. Zouden zij dan niet gewoon mee mogen profiteren van die winst?
    Het is heel gebruikelijk om gasten in praatprogramma’s en dit soort documenttntaires gewoon te betalen voor hun deelname. Het zijn duizelingwekkende bedragen maar met alle respect, dat zijn de wintsten in tig landen van Netflix zelf ook.

    En als je liever een leuke serie kijkt over voeding, je huis ordenen, een horror of kerstfilm. Het kan er allemaal. En ook voor dat beeldmateriaal zijn gewoon fatsoenlijke en soms zelfs hele grote budgetten.

    Verder, het is hun kant van het verhaal. Zo hebben zij het beleefd. Zo moet je het dus ook zien. En ik zou niet graag met ze ruilen.
     
    Mimus en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  18. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Haar huidskleur werd op een gegeven ogenblik best een ding in de Engelse pers. Ik kreeg meer de indruk dat het een soort tegenwicht was dat Harry zei dat hij er trots is op zijn kinderen.
    Verder zei Meghan dat het gemixt zijn, donkere moeder lichte vader haar als kind soms wel gekke situaties heeft gegeven en later ook in haar jeugd. Dat ze niet geloofde dat haar moeder haar moeder was maar de nanny, dat ze voor filmrollen nergens echt tussen paste. En dat of blank of zwart zijn misschien gemakkelijker zou zij omdat je dan in een algemeen boxje past.

    Wat zij nu doen is uitleggen waarom ze het jammer vinden dat er zoveel nadruk op ligt. Daarmee leggen ze zelf ook nadruk op dit onderwerp. En worden ze hier weer op afgestraft. Blijft wel lastig hoor…

    En dat laatste. Er zit wel een verschil tussen jouw kant van het verhaal vertellen of lastig gevallen worden door van die kakkerlakken die in je huis inbreken. Laat mensen zelf bepalen hoeveel ze van hun leven willen delen.
     
  19. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik ben het helemaal met je eens.
     
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    #20 Dubbelgeluk, 10 dec 2022
    Laatst bewerkt: 10 dec 2022
    Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina