Geen idee. Misschien dat ze het wel hebben gezegd, ik was er niet bij tenslotte Als je een Nazi uniform überhaupt als optie ziet voor een verkleedfeestje dan denk ik dat je je in een omgeving begeeft waar dit niet zo’n big deal is. Misschien wel schokkend, maar vooral grappig of zo. Als William zei: ‘ja doe dat nazi kostuum’, tja, stom en dom. Dat Harry dat kostuum in eerste plaats koos als optie, en daarna koos als daadwerkelijk kostuum en toen aantrok, dat nog stommer en nog dommer. Maar goed, gebeurd is gebeurd, hij had spijt en probeerde het goed te maken.. toen. Mijn verbazing is dat Harry nu probeert de schuld bij anderen neer te leggen. Hij wijst constant naar anderen: ‘zij doen dit fout’, maar ik heb nog niets gehoord over eigen fouten (in details; ‘ik deed dit en dat was fout’) behalve dan dit incident met het kostuum. Maar zelfs dat trekt hij nu terug; het was mijn broer en zijn vrouw.
Ik las laatst een artikel dat Harry een verzoening met zijn familie wil, maar dat zij geen enkele moeite richting hem en zn vrouw doen. Goh hoe zou dat nou komen Geen enkele vorm van zelfreflectie... Als je altijd en overal een ander de schuld van geeft kun je toch niet verwachten dat diegene zin heeft om weer een band met je op te bouwen.
Vanuit zijn positie niet heel gek misschien. Hij vindt tenslotte dat zij hem alles hebben aangedaan, bewust, met een doel. Hetzelfde voor Meghan. Ik vraag me af waarom hij nog contact met ze wil als ze zijn zoals hij zegt dat ze zijn: racistisch, hypocriet, manipulatief, gemeen, onbetrouwbaar zijn en leugenaars. Dat roept bij mij de vraagt op: Is het dan niet erg dat ze racistisch/hypocriet/gemeen en onbetrouwbaar zijn? ..Of zijn ze misschien eigenlijk niet racistisch/hypocriet/gemeen/onbetrouwbaar? Inderdaad geen zelfinzicht. Waar hij zijn familie van beschuldigd en super boos om is dat doet hij zelf ook, en nog een tikkeltje erger. Maar de bal ligt bij hun … eh, ja neem er nog eentje Harry
Het zijn bijzondere uitspraken en de houding is niet bepaald Koninklijk, maar ik geloof wel dat er heel vreemde dingen gebeuren achter de deuren van het Britse koningshuis. Ik geloof ook echt dat het heel moeilijk is om daar een beetje normaal op te groeien. Hiermee praat ik niets goed, maar ik snap wel dat zij afstand nemen.
Slachtoffergedrag en natuurlijk het trauma als kind voor Harry Megan is Amerikaanse. Ik wil niet zeggen dat alle Amerikanen van drama houden en ervoor leven...maar ik ken er alleen wel heel veel die dit wel hebben. Vreselijk dit. Ik hoop dat William en Kate zich niet verlagen tot dit gedrag. Harry is geworden wat hij haatte : een roddelblad.
Ik moet steeds denken aan "onze" Marguerita ( nicht van Willem Alexander) en haar toenmalige man Edwin de Roy van Zuydewijn. Zij waren ook overal tegengewerkt vgens henzelf en voerden rechtzaken tegen het koninkhuis en gaven een heel klef interview. Paar jaar later was ze gescheiden( en niet meer onder zijn invloed ) opnieuw getrouwd en weer in contact met de koninklijke familie. Zou met niets verbazen als H en M over een paar jaar gescheiden zijn en hij weer meer contact met zijn familie heeft.
Ik zag een klein interview met een vroegere vriend van hem van in het leger. En die vroeg zich af wat voor mensen Harry nu om zich heen heeft. Wie adviseert hem? Aangezien hij in Hollywood zit denk ik voornamelijk Amerikanen, en die doen daar niets anders dan mooie beelden maken, pakkende verhalen schrijven en verkopen voor heel veel geld. En Harry is een goudmijn natuurlijk. Hoe oprecht zijn zijn nieuwe vrienden? Hoe oprecht is Meghan hierin? Ze begrijpt tenslotte geen bal van zijn cultuur, zijn familie, de tradities, de geschiedenis. Ze maakt het schaamteloos belachelijk in de documentaire. Ik vraag me af of ze privé er wel echt voor Harry kan zijn hierin als je je niet (echt) interesseert voor zijn cultuur. Ik vraag me af, heeft hij iemand daar uit zijn eigen cultuur? Iemand van vroeger die hem al lang kent en zegt; Harry, niet doen. Niet vermelden hoeveel slachtoffers je hebt gemaakt in Afganistan. je doel is om je familie veilig te houden. Op deze manier zet je jezelf en je gezin in een gevaarlijke positie. Ook al vind ik hem een jankebalk, ik heb ook wel medelijden met hem want volgens mij voelt hij zich compleet verloren. En in plaats van dat mensen hem opvangen geven ze hem een camera en een ghostwriter.
Eens met jouw post hierboven, en als toevoeging op het vetgedrukte: Dat is m.i. juist het hele punt: het wás pre-Meghan ook helemaal nooit een jankebalk. Hij kwam van de hele royal family wel zo'n beetje het leukst over, en werd in de pers ook absoluut niet negatief weggezet (ik woonde van 1997-2011 in de UK en las dagelijks de krant (en ja: ook de tabloids, inclusief die met het nazi uniform artikel). En tot de dag van vandaag kijk ik ook eigenlijk alleen maar Britse TV, dus krijg e.e.a. wel bovengemiddeld mee zeg maar. Ja, de royals leven in een glazen kooi daar, maar over het algemeen kon hij bij de pers echt wel een potje breken.
Ik snap ook niet goed hoe dat komt. Hij schiet 25 mensen dood, maar dat zijn broer tegen hem schreeuwt daar ligt hij wakker van. Ik denk niet dat het persé Meghan is die dit allemaal bij hem triggert. Ik denk dat uberhaupt trouwen trauma's triggeren bij hem. De pers doet wat de pers daar doet ongeacht de echtgenoot die je kiest. Je vrouw is ook een spare, en je kinderen ook. Maar ik denk dat de reactie van Meghan daarop heeft bijgedragen aan waar ze nu zijn. Zij kan zich totaal niet aanpassen of inleven, dat zorgt voor de nodige problemen waar Harry zo heftig op reageert. Ik denk dat Meghan en Harry geen goede match zijn, en ik denk ook wat @chrystel73 zegt , ik denk niet dat dit huwelijk stand houdt. Als je kijkt naar de feiten dan die ik overal red flags..
Ik denk dat hij het trauma van zijn moeder niet verwerkt heeft en dat daar veel boosheid en angst in zit voor zijn eigen gezin Want ruzie met je broer hou je toch achter gesloten deuren en dan toch zeggen dat je nog contact wil terwijl je zegt hij zweert op mama en ik geloof je niet Hoe kan je dan zeggen en dan nog verwachten dat die ander nog contact wil ? De pers gaat nooit veranderen dat is iets wat hij moet accepteren
Als een vrouw die zelf jong haar moeder verloren is (ik was 10), vermoed ik dat hij gewoon echt getraumatiseerd is. Nadat ze overleed, publiekelijk alle bloemen moeten kijken en geen traan mogen laten, zolang achter de kist aan lopen.. het is niet niks en zeker niet voor een kind. Ik denk dat het niet kunnen hebben uiten van alle emoties toen, om geslagen is naar totaal de andere kant. Ik vind het in ieder geval heel sneu om te zien, ook wel wat herkenning af en toe.
Tot het boek kon ik nog wel mee gaan in hun situatie. Ik ben ervan overtuigd dat het binnen the Royal family niet makkelijk is om te (over)leven. Ik vind Catherine er bijvoorbeeld (hoe knap ze ook is) niet goed uit zien. Maar de uitspraken die ik nu in de media voorbij heb zien komen uit het boek zijn echt niet handig geweest… Ook al is hij getraumatiseerd, wat natuurlijk vreselijk is, je hoopt dat hij de juiste mensen om zich heen heeft die hem kunnen adviseren iets niet te doen. @Mama8891 je hebt wel een goed punt wat betreft het overlijden van zijn moeder en emoties mogen tonen. Wel waardeloos hoor, voor allemaal! Je wilt toch dat die jongens een mooi leven opbouwen en elkaar kunnen steunen.
Behalve dat bovenstaande helemaal geen leuk of aangenaam stel was. Harry en Meghan zijn wel likable. Ik Zie het nog steeds als hun kant van het verhaal. En misschien een stukje verwerking ook om het op deze manier naar buiten te brengen. Het boek is wellicht too much maar goed. En uitspraken daarin raken kant nog wal en zijn verre van handig. Harry is duidelijk behoorlijk getraumatiseerd. Op meerdere vlakken. Hij is het reserve kind en blijkbaar heeft dit doorgesijpeld in de opvoeding. Dat kan een mens een naar gevoel geven. En daarnaast nog alles rond het overlijden van zn moeder. Hij zal de gevoelige van de twee zijn. William lijkt er beter mee om te kunnen gaan. Maar heeft ook een vrouw die veel gemakkelijker inblend in het geheel. voor Meghan was het duidelijk heel lastig. En terecht… wat haar maar ook Kate en Dianna is overkomen zou onacceptabel moeten zijn. Ik kan me dus heel goed indenken dat Harry niet het volledige plaatje kan zien. Dat hij ondanks de uitingen hoopt op verzoening met zn familie. Maar ook Meghan wil behoeden voor het grote kwaad in zijn ogen. Ik ga nog steeds uit van de goede intenties en een stuk verwerking. En ik snap dat je je publiekelijk wil verdedigen als je ook publiekelijk aan de schandpaal wordt genageld. Ik hoop voor hun dat alles in een rustiger vaarwater komt.