https://www.telegraaf.nl/vrouw/1827516670/ik-drogeer-mijn-kind-om-rust-te-krijgen He mamma, mocht je hier toevallig actief zijn... Kap met die ongein, hoe durf je... Me-time... als ik het goed lees heb je dus de helft van de week me-time maar je hebt liever de hele week me-time? Geef je kind aan je ex als je niet zonder drogeren je shit kan regelen. Mafkees.
Onderaan het artikel staat ‘De rubriek Opgebiecht is gebaseerd op waargebeurde verhalen.‘ ik denk dat dit dus gewoon door de redactie geschreven/verzonnen is?
Nee dat betekend dat de naam aangepast is. Dus het verhaal is waar maar niet herleidbaar naar over wie het gaat.
Ik ben echt heel erg van het leven en laten leven, maar echt van dit artikel gingen mijn nekharen overeind staan. Zo bizar dat je dit uberhaupt in je hoofd haalt. Hoop heel erg dat ze inmiddels wakker is geworden en gestopt is met het geven van deze ongein.
Volgens mij zou er dan staan 'naam/namen is/zijn gefingeerd'. Bij 'gebaseerd op een waargebeurd verhaal' zijn er wat details gebruikt maar is ook nog een hoop bij verzonnen en geromantiseerd. Een beetje a la the sound of music (wat compleet anders gegaan is dan de film) .
Ja volgens mij om de moraal van het verhaal duidelijker naar voren te laten komen.. Gezien de huidige tijdgeest zet dit artikel je wel aan het denken. Denk aan druk leven, vrijheden moeilijk kunnen/willen opgeven, prestatiedruk carrière, maar ook op sociaal vlak etc etc etc.
Ik ben alleenstaand moeder. En ik heb gewoon me time hoor. Om 19 uur / 1930 ligt dochter erin. En om 1930/2000 uur plof ik met thee op de bank.
Ik was ook geschrokken van het verhaal. Ook precies dezelfde gedachte, je hebt haar maar 50% van de tijd.. dat betekend een heleboel me time volgens mij.. ook dacht ik hoezo durft ze niet te stoppen, kind slaapt toch ook bij vader zonder.. Ik hoop maar dat t niet waar is maar ik ben er bang voor..
Ik ben ook alleenstaande moeder zonder een vader in beeld, en mijn dochter is ook 4 maar ik heb genoeg tijd voor mezelf hoor. En al heb je dat niet: het hoort er bij en anders niet aan kinderen beginnen. En nee, het kind slaapt niet door als je stopt met de medicijnen. Want het kind is verslaafd en zal vreselijk moeten afkicken...