Wat een interessant programma. Hoewel ik weet dat er ongelijkheid bestaat schrik ik er toch van. Wat groeien sommige kinderen op in een moeilijke en achtergestelde omgeving. Vooral Gianni maakt op mij indruk. Hij oogt als zo’n standaard schoffie van de straat. Maar zoals hierboven ook beschreven al staat wat heb je nou voor motivatie als je op speciaal onderwijs wordt gezet. Terwijl je gewoon op een normale school zou functioneren. Zn ouders die gewoon weken lang naar Suriname gaan terwijl hij zoveel problemen heeft. Dan heb je gewoon geen steun vanuit thuis. Echt sneu, die jongen staat gewoon al 100/0 achter tov ouders die maar blijven vragen of hun kind nog wel naar het vwo kan ipv havo/vwo.
Ja ergerde me eerst groen en geel aan dat Amsterdamse accent maar wat een geweldige en betrokken juffen. Snap ook dat ze de groep elk jaar hebben dus ze hebben echt een band opgebouwd. Ik zag 2 van de kinderen en juffen afgelopen week bij Op1 zitten, volgens mij ging het goed met hen.
Ik denk dat je hier te maken hebt met een doelgroep waarbij men vooral keihard bezig is om die jongens binnenboord te houden. Er zal vast meer inzitten, maar deze gasten op school houden, zorgen dat ze niet van de radar verdwijnen etc. heeft een grote prioriteit.
Inmiddels de laatste gezien. Man man.. kon wel janken. Die kinderen toch. Die docenten. Wat een bevlogenheid, passie, oprechte liefde voor het vak. Ze verdienen het zo