Draagmoeder worden en eiceldonatie

Discussion in 'Adoptie en pleegzorg' started by TmrZra, Feb 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Hallo,
    ik weet niet of ik hier goed zit, maar zet mijn vraag in eerste instantie maar hier neer.

Al jaren lang denk ik erover na om draagmoeder te worden of om eiceldonatie te doen.
    Hoeft niet perse voor iemand die ik ken.

Ik ken alleen niemand die dat heeft gedaan of er ervaring mee heeft.

Ook al heb ik zelf geen makkelijke zwangerschappen (bekkeninstabiliteit) en is zwanger zijn niets voor mij, ik overweeg het nog steeds om wel te doen. Zodat iemand anders hetzelfde geluk gegund is als mijzelf.

Zijn er mensen die zelf draagmoeder zijn geweest, of ook willen worden?

En zijn er mensen die eiceldonatie hebben gedaan? Dit lijkt mij aan de ene kant moeilijker dan (hoogtechnologische) draagmoederschap omdat het kindje genetisch gezien dan wel "van mij" is.

Omdat ik nu zwanger ben en zelf echt geen kinderen meer wil en ik "al" bijna 31 ben, wil ik wel binnenkort de knoop doorhakken. Dus alle informatie en ervaringen zijn welkom.

2. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Ik overweeg eiceldonatie. Dit omdat wij hopelijk zwanger gaan worden van een donor. Ik zou graag ook zo iets voor een ander willen doen.

Maar, ik zou eerst graag zelf zwanger willen worden. Daar wachten we al heel lang op. Maar als ik 'op tijd' ben (ben nu 33), dan overweeg ik het zeker!

3. pippeke

pippeke Niet meer actief

Geen idee hoe of wat. Maar het idee alleen al vind ik mooi!

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Wouw wat een mooi initiatief!

In het geertgen topic zitten verschillende meiden die eicellen gedoneerd hebben ivm wederkerigheid (eicellen 'ruilen' tegen zaadcellen). Misschien kun je daar een kijkje nemen?

5. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik had mij opgegeven als eiceldonor.
    Alle onderzoeken gehad.
    Helaas drager van taaislijmziekte dus mocht geen donor worden.

6. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Moet je je daar ergens voor aanmelden? Want zelf had ik in gedachten dat ik kennis zou kunnen maken met de vrouw die mijn eitje krijgt. Weet eigenlijk niet waarom ik dat zou willen, of misschien ook wel. Het feit dat je dan kan zien dat je eitje dan goed terecht komt. Best egoïstisch eigenlijk van mij, bedenk ik me net.

Maar ik begrijp dus dat er eerst heel wat onderzoeken aan vooraf gaan? Zou je hier iets meer over kunnen vertellen?

7. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Kan me voorstellen dat je inderdaad eerst zelf zwanger wilt zijn geweest. Hoop voor jullie dat het snel zo mag zijn!

Is het trouwens ook geen eis dat je eigen kinderwens eerst vervuld moet.zijn?

8. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Dank je, zal er eens gaan kijken. Ik heb wel begrepen dat eiceldonatie bijna een volledig IVF traject is. Heeft.iemand hier misschien ervaring mee?

9. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Ik heb dit aan de kliniek gemeld waar ik zelf mijn zoontje en nu zwanger van ben via donorzaad.
    Mensen worden echt wel gescreend voordat je ontvanger mag worden van eicellen of zaadcellen hoor.
    Heb zelf het gedoe gehad.
    Maar je moet gewoon je gevoel ook volgen.

10. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    wij hebben een dochter via een draagmoeder, mooi dat je eiceldonatie en draagmoederschap overweegt het is geweldig dat er mensen zijn zoals jij, ik heb dat zelf mogen ervaren. hoe super dat is. mocht je vragen hebben mag je mij die stellen, kan je wel een en ander vertellen. en je zou mijn topic zie hieronder kunnen lezen.( verder komen de draagmoeder en ik in het programma de wandeling van de KRO ( weet alleen nog niet wanneer) en vertellen we ieder ons verhaal betreft het draagmoederschapstraject)

11. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik heb inmiddels op een andere site een oproepje gezet voor eiceldonatie.
    Hier heb ik al verschillende reacties op gekregen, waar in ieder geval een stel tussen zit waarbij ik zo op het "eerste gezicht" een goed gevoel bij heb.

Verder heb ik informatie aangevraagd bij de Geertgen kliniek, alleen het "vervelende" daarvan vind ik dat ik niet weet voor wie ik het eventueel zal doen. Dit voelt raar.

Het verbaast me ook dat de mensen die mij mailen allemaal vragen wat ik ervoor wil hebben. Alsof ik er geld voor zou willen :$. Zijn er dan daadwerkelijk zoveel mensen die er voor betaald willen worden? Dat de onkosten die ik moet maken, vergoed worden, vind ik niet meer dan logisch. Maar meer dan dat is niet nodig.

Ik ben in ieder geval dat ik nu serieuze stappen aan het nemen ben..

Vind het wel superspannend!

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    het mag niet officieel geld er voor vragen naast de onkostenvergoeding. het mag niet commercieel zijn volgens de wet.

maar ik moet je eerlijk bekennen toen wij opzoek gingen voor een eiceldonor toen kregen we ook mails met mensen die zich aanboden tegen een x bedrag.

dus ja er zijn er die er geld voor willen hebben.

succes verder en super dat je er serieus mee bezig bent!

mocht je vragen hebben pb me maar. kan je vast wel een en ander vertellen ( al was ik dan de wensmoeder)

13. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wij gaan een hoogtechnologisch draagmoederschapstraject in in Amerika. Dit omdat ik in Nederland niet in aanmerking kom voor ideëel draagmoederschap.
    In de USA is commercieel draagmoederschap heel normaal. Mensen vragen weleens of ik niet bang ben dat mensen raar gaan kijken of denken dat ik mijn kindje koop. Maar zo zie ik het helemaal niet.
    Ik zie het als dat ik iemands baarmoeder leen omdat de mijne niet meewerkt...

Maar anyhoe: ik vind het heel mooi dat je dit wil doen! Ik zou alleen oppassen met "jezelf aanbieden" want in Nederland is dat verboden. Je mag geen draagmoeder zoeken en er ook geen aanbieden.
    En hoe mooi het ook is wat je wil, je wil ook weer niet strafbaar zijn denk ik :)

Succes en hou ons op de hoogte!

14. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik vind het heel jammer dat hoogtechnologisch in NL bijna niet te doen is.
    Ik weet dat je het niet mag aanbieden, heb dit dan ook niet gedaan hoor. Zoals je zegt, voor je het weet word ik strafbaar gesteld. Dat wil ik natuurlijk ook niet. Wel bedankt voor de waarschuwing.

15. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
  16. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik zit op Freya en hier kun je ook een hoop info vinden,maar ik vermoed dat je daar al een oproep hebt geplaatst.
    Bijzonder hoor, waren er maar meer vrouwen hier in Nl zoals jij! :)

17. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    3,487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    idd op freya kun je zeker meer info vinden !

18. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

19. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ga ook zeker kijken Wensdroom! Lijkt me heel bijzonder!

20. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Wat voor meer mogelijkheden zijn er in Amerika? Ik ben gepolst om draagmoeder te worden voor een hele lieve kennis, maar de wensmoeder is 41 en mag daarom in Nederland al geen draagmoederschap meer doen...
    (willen niet mijn eitje gebruiken, maar die van haar)

Ook heb ik risicovolle zwangerschappen gehad, waardoor ik niet in aanmerking kom...

Share This Page