documentaire over stillbirth in Engeland

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door conejita, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    https://www.youtube.com/watch?v=v5C1bXOU09o

Ik dacht, misschien ook interessant voor anderen.

Ik heb zelf (dacht ik) wel een doppler scan gehad met 36.5 weken. Alles was goed. Maar mijn kindje was (veel) te klein 2140 g bij 38.5 weken. Ook een kleine placenta. Maar ze hadden haar iets groter geschat dus ze dachten dat ze niet in de gevarenzone viel. Toch blijft het raar dat ze me na 36.5 niet meer op controle hebben laten komen (ik woon in Spanje). Mijn gyn zegt dat dat normaal is in dit ziekenhuis :(. Ik vind het raar, te lang. Dat weet ik nu, toen was ik goed van vertrouwen.:( en met 38.5 leefde ze plotseling niet meer.

In Nederland moet je volgens mij elke week op controle.

Zijn hier nog meer mama´s met stilgeboren kindjes die te klein waren?

Ik vroeg aan mijn gyn of ze verhongerd was of gestikt. :)() ze zei nee maar volgens mij zeggen ze hier niet de waarheid om je niet nog meer van slag te laten voelen. (zo is de cultuur)

Ik denk dat mijn placenta haar niet voldoende voeding gaf maar alle echo´s waren supergoed.

liefs van een verwarde mama

2. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Delilah was tussen de 20 en 30 weken ook te klein en ik heb dan ook meerdere dopplermetingen gehad in het ziekenhuis. Maar alsnog is haar knoop nooit ontdekt. Ergens ook niet vreemd want blijkbaar kreeg ze toch voldoende voeding eruit omdat ze uiteindelijk met 38.5 weken 3058 gram woog.
    Maar het zou wel goed zijn als ze die dopplermetingen standaard gaan doen, ook bij de kindjes die goed groeien. Gewoon voor de zekerheid. Als ik zie hoe snel die metingen gedaan zijn zou het misschien makkelijk bij elke echo gedaan kunnen worden.

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hoi meis,

Er zat een knoop in de navelstreng? :(

Ik denk dat Noa niet genoeg voeding kreeg eigenlijk. Iedereen zei dat mijn buik klein was maar hij is nooit gemeten.

4. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier geen ervaring met een doodgeboren kindje, ik heb twee vroeggeboortes gehad waarna mijn kindjes zijn overleden. Maar ik heb een stollingsafwijking antifosfolipidensyndroom (APS) genaamd die heel veel verschillende complicaties in de zwangerschap kan veroorzaken.

Ik heb even op je profiel gekeken en zag dat je al een topic had geopend over stollingsafwijkingen. Mijn zoontje liep twee weekjes achter op groei ondanks dat ik aan de bloedverdunners zat. Ik werd daardoor ook ingeleid, en elke week in de gaten gehouden vanaf 28 weken. Ik heb ook miskramen gehad en er zijn een hoop vrouwen die door aps ook doodgeboren kindjes hebben, door stollingen en een verminderde werking van de placenta.

Krijg je nu bloedverdunners tijdens de zwangerschap of niet? Mijn gynaecoloog doet zelf veel onderzoek naar stollingsafwijkingen en zwangerschappen en volgens de laatste onderzoeken is het erg belangrijk om met bloedverdunners te beginnen zodra je weet of zelfs denkt zwanger te zijn. En met baby asprine/ascal beginnen na een kloppend hartje. Omdat met 5 weken de belangrijkste ontwikkeling plaats vind en die bepalend is voor heel de zwangerschap. Bloedverdunners vergroten de kans op een geslaagde zwangerschap heel veel voor vrouwen met stollingsafwijkingen. Ik zat op zwangerschap 7 toen ik dus een goede zwangerschap had met een levend kind als uitkomst. Alleen aspirine heeft voor mij nooit gewerkt.

Misschien weet je dit allemaal al, en misschien heb je geen stollingsafwijking, maar het klinkt toch wel een beetje zo. En ik hoop dat als je er wel een hebt of dat als er zelfs vermoeden is dat je toch aan de bloedverdunners mag. En probeer alsjeblieft een dokter te vinden die je wilt monitoren de hele zwangerschap. Het is schandalig dat je niet meer op controle moest komen rond het einde van de zwangerschap:(

Sterkte met alles!!!

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    hoi mrsb,

alleereerst so sorry voor je kindjes die je hebt verloren.

ja, ik zal nu wel goed gemonitord worden (nu wel ja :x). Ik ben net zwanger geweest (weer mk) en kreeg wel heparine maar vanaf week 6,5 (de eerste afspraak). vlak daarna is het hartje gestopt.

nou ja, ik heb een verlaagde anti tromine waarde. wat ook duidt op stollingsafwijking volgens mij.
    ik heb een andere gyn gevraagd dan die ik bij Noa* had en ga ook nog naar een andere (privé) gyn, als second opinion zeg maar.
    probleem in Spanje is dat de zorg kwalitatief wel heel goed is, maar er zitten te veel mensen op een arts. dus er is erg weinig tijd en het is over het algemeen protocollen afwerken, en niet echt zo dat ze echt naar jou kijken als geheel (je hele verhaal onder de loep nemen)

ik heb de heparine nog in huis dus zodra ik weet dat ik zwanger ben zal ik het gaan gebruiken en ook de aspirine.

bedankt voor het meedenken en leven.

greets, C

6. OZ2014

OZ2014 Fanatiek lid

25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    MRSB hier ook stolling probleem (nou ja licht verhoogd factor VIII), maar ook vroeggeboorte gehad en zoontje verloren en 3 miskramen. hoeveel fraxiparine of fragmin heb jij gespoten? Ik zit op 0,3 vind het eng en ben bang dat het te weinig is. Daarnaast ook ascal.

7. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ik spoot 40 Mg Clexane. Maar ik woon in Spanje dus de merken zullen wel anders zijn.
    Geen idee of het genoeg is. Misschien wil je ook meekletsen bij het topic waar ik tot nu toe al mijn info vandaan heb?
    Staat bij Zwangerschap, Miskraam, Wie heeft er ook meerder miskramen gehad, deel 7
    Daar zijn meiden die echt veel meer weten.

Grtjs, C

Deel Deze Pagina