Kijk de laatste tijd weinig tv omdat er geen bal aan is. Maar deze docu vond ik prachtig om te zien. Heb dit paard godzijdank 1x live gezien onder Edward Gal. Ademloos en met tranen in m'n ogen naar hem zitten kijken. Wat een fantastisch paard! Voor alle paardenliefhebbers, hier de link: Uitzending van Totilas: Paard en Fenomeen! gemist? Kijk het nu terug op npo.nl - NPO
Wat een mooie aflevering was het hè. Doodzonde dat zo'n talent ten onder is gegaan aan geld en macht. Ik snap wel dat het een psychische beslissing ook is geweest. En je maakt mij niet wijs dat edward er helemaal niks van af wist. Vond het wel diep triest om totilas aan het einde te zien. De vreugde was uit zn ogen..
Ik vond het ook diep triest om te zien. Totilas was duidelijk ongelukkig. De glans was er letterlijk af...
Ach, ik vind zoveel zonde aan Totilas. Ook hoe hij getraind is voor de tijd. De rollkur, bah. Maar goed, ben ook niet zo'n groot paardensport fanaat, mede door de rollkur. Helaas zijn er maar weinig rijders die klassiek rijden.
Reed zelf ook altijd laag, diep, rond. Moet zeggen, niet zo rond als wat ze lieten zien overigens. Maar ben wel van mening dat je daarmee het rug gebruik en het achterbeen meer traint en stimuleert. Maar goed dat is een andere discussie...