Les Misérables...de film

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by giebel, Feb 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,575
    630
    113
    Hoi, wie heeft deze film gezien? Ik zag hem gisteravond en was zwaar onder de indruk! Ik heb de musical gezien op West End en ook in Rotterdam, maar de film was echt adembenemend... Vooral het nummer I dreamed a dream van Anne Heathaway... Zo knap! Wie heeft deze film nog meer gezien, en wat vond je ervan?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb 'm een paar weken gezien en ondanks het feit dat ik niet wist dat Cameron de producer was, wist ik dat na 15 minuten wel.
    Hathaway en Jackman kunnen zingen, dat scheelt een boel. Crowe helaas niet en dat vond ik soms echt uitzitten. Eponine was de zelfde juf als in de O2 en die kan zingen maar niet acteren.
    Al met al vond ik het wel wat rommelen her en der. Ook de decors waren vaak heel mooi maar soms ook zo 'over-the-top' en dat geldt ook voor flink wat acteerwerk.. Elke emotie wordt wel erg uitgelicht.

Ik ben een echte Misérables fan (muziek wise) en vond de film leuk en kan me voorstellen dat voor de 'effort' er nog een oscar zal vallen maar nee, een top film vond ik het zeker niet. Hoewel de muziek natuurlijk geweldig blijft!

Als je geinteresseerd bent dan raad ik de 25th anniversary registratie in de O2 echt aan. Dat is geweldig (behalve Marius) met Alfie Boe!!! TOP TOP TOP

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,092
    2,590
    113
    Limburg
    Ik vond hem prachtig. Alleen stoorde het met soms dat echt álles gezongen wordt, met uitzondering van misschien een zinnetje of 6. Sommige dingen mochten van mij best pratend. Voor de rest echt een mooie film.

4. ikkke

ikkke Bekend lid

Mar 29, 2010
    560
    0
    0
    Onze mooie kids.
    Rotterdam
    Prachtige film.
    Had niet verwacht dat ik hem zo goed zou vinden maar heb echt de hele tijd geboeid zitten kijken.

5. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,575
    630
    113
    Wat is dit precies dan? Een soort concertregistratie? Of een hele voorstelling? Want ik heb de voorstelling 2 keer gezien, prachtig. Het supermooie van de film vond ik, dat het beter te volgen is dan in het theater. Daar zijn niet altijd alle teksten evengoed verstaanbaar.

Ik vond het overigens helemaal niet over the top, ik vond het prachtige decors en super geacteerd. Die emotie kun je in het theater niet zo goed laten zien en dát vond ik juist het mooie van de film....

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Oow, die film wil ik ook zo graag zien, maar helaas, niemand wil met me mee. Ik heb de musical in Londen gezien. Draai regelmatig de muziek nog. Vind het echt een van de mooiste musicals.

7. jols

jols Bekend lid

Dec 26, 2012
    681
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga vrijdagavond heen. Al jullie positieve reacties vergroot mijn voor pret. Ik heb er zin in!

8. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,575
    630
    113
    Ga hem zien! Desnoods alleen, hij is het zeker waard en écht een film om in de bioscoop te zien!

9. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ja was geweldig, samen met mn moeder geweest. Draai hier nu regelmatig de muziek via spotify.

10. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Ik vond hem prachtig! Ik heb de halve film zitten janken.
    Anne Hathaway tilt de rol van Fantine naar een geheel nieuw niveau. De hele film was mooi, maar alleen al vanwege haar moet je 'm gezien hebben!

Russell Crowe kan helaas niet zo goed zingen, waardoor hij soms tekort schoot. De knul die Marius speelde zong met een irritante aardappel in zijn keel.

Maar verder vond ik werkelijk alles prachtig! Ook mooi dat ze de rol van de bisschop van Digne eindelijk het gewicht hebben gegeven dat hij verdient. En een mooie symboliek dat deze rol gezongen wordt door de allerereerste Jean Valjean die de rol vertolkt heeft!

Share This Page