Dode baby gevonden in park

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss M, 4 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je kunt al een depressie krijgen tijdens de zwangerschap (prenatale depressie)
    Een kraambedpsychose kan volgens mij al binnen enkele uren na de bevalling beginnen.

2. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    En iedereen heeft het maar over een depressie omdat we dat misschien willen denken omdat dat meest menselijke reden is . Maar vergeten we dat er ook gewoon slechte mensen zijn ?
    Bijvoorbeeld (zoals een vriendin gister zei ) meiden met een geloof die maagd moeten blijven en de baby dus snel weg moeten werken . Moeders hebben vaak veel keuzes , de kraamhulp houd ze in de gaten enzo . Als deze vrouw dan al niet aangemeld was voor kraamzorg en ook nog is geen kraamzorg had dan is het dus met voorbedachte raden ? Een depressie lijkt me niet met voorbedachte raden ?

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het hoeft idd ook helemaal niet om een depressie te gaan..
    Ik ben wel benieuwd of er nog meer bekend over gaat worden!

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Chiggy , ik ook inderdaad . Meestal is het toch al het een en ander duidelijk . We weten eigenlijk niey eens de dood oorzaak . Misschien was de baby al overleden je weet het natuurlijk niet

5. Islah

Islah Niet meer actief

Beetje vreemde beredenering over dat maagd blijven... Alle geloven verbieden namelijk ook moord. Het lijkt me dat iemand die ongepland zwanger is geworden en eigenlijk maagd had moeten/willen blijven eerder voor abortus zou gaan... Maargoed als er te weinig over bekend is kan je wel oorzaken blijven zoeken, we zullen er helaas waarschijnlijk toch niet helemaal achter komen... Arm arm kindje.

6. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    verschikkelijk, :x

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
  8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ken geen geloof waar abortus na het prille begin van een zwangerschap toegestaan is als het leven van de moeder niet in gevaar is? En misschien is de zwangerschap verdrongen en was het al veeeeel te laat voor het afbreken vooor een zwangerschap. Soms komen meiden er pas heel laat achter, soms zelfs pas bij de bevalling. Noem het naief, stom, whatever, maar deze dingen gebeuren (helaas).
    De opmerking kwam wellicht wat zwart-wit over maar het zou niet de eerste keer zijn dat een vrouw of meisje uit een streng religieus gezin een zwangerschap verbergt uit angst voor de omgeving en de baby het uiteindelijk niet overleeft dus ik vind het niet gek dat dat nu ook door mensen hun hoofd schiet.

Maar ja, het blijft gissen en het is hoe dan ook een triest verhaal waarbij waarschijnlijk nog een veel triester verhaal achter schuil gaat... :(

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
  10. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Het blijft verschrikkelijk!

Ik werk er vlakbij, woon ook op fietsafstand. Toen ik op de middelbare school zat moest ik er ook elke dag doorheen fietsen, maar heb het eigenlijk nooit als een 'eng' park ervaren. ( Vind dat zelf ook een beetje achteraf praten (a)). Vraag me, gezien de ligging, ook af of het zal gaan om een meisje van de middelbare school die geen uitweg zag...

Hoe erg het ook is, ik probeer zelf altijd mijn oordeel voor me te houden voordat er meer bekend is, niemand kent de situatie.....

11. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Het lijkt mij ook zo naar voor de wandelaar die haar gevonden heeft........

12. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wat verschrikkelijk :(

13. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik vermoedde al dat het baby langer dood was, wat erg zeg :( ben benieuwd of ze nog achter halen of ze dood is gegaan bij geboorte of pas daarna,

14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wanneer neem je je woorden terug?
    Echt te belachelijk deze reactie! Nu blijkt dat het meisje al dood was, toen het was neergelegd.

Enne Nederland is in Europa een land van de zwaardere straffen.

Mijn dochter heeft ook 4,5 mnd gehuild, meer dan 6 uur per dag, ik dacht dat ik gek werd! Gelukkig had ik opvang maar ik kan me voorstellen dat vrouwen die niet stabiel zijn hun kind iets aandoen!
    Ik vind het vreselijk naar wat er gebeurd is, maar we kennen de ware toedracht niet. Er staat nergens dat ze door een misdrijf om het leven is gekomen.

15. Islah

Islah Niet meer actief

En daarbij is het niet eens bekend of het de moeder was die het kindje daar heeft neergelegd.

16. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Echt te bizar voor woorden en zo dichtbij 2min van mijn huis is het meisje gevonden. :(
    Vanavond was er een dienst in de kerk voor dit kleine meisje en een stille tocht.
    Het was prachtig en er is een mooi monumentje gekomen voor "Angel"

Deel Deze Pagina