Dode baby gevonden in vuilniszak in Breda

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 30 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dat zou ook kunnen inderdaad.

Maar ik lees ook nergens dat het om een pasgeboren baby gaat. Gewoon baby.... Maarja ik ga wel een beetje uit van een pasgeboren baby.

2. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    In het bericht staat (nu) dat het om eenpaageboren baby gaat en dat uit de sporen blijkt dat er medische hulp nodig is. Misschien dat de navelstreng gescheurd is, kan ook nog.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Oja, ik zie het, dat stond er eerder nog niet...
    Ik hoop echt dat ze achter de moeder komen. Zo triest dit...

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja je hebt gelijk. Had het bericht op een andere nieuwssite gelezen, kwam zo op mij over. Maar goed, levend of dood, dat je alleen al bedenkt om een baby in een vuilniszak bij het vuil te zetten vind ik al ziek genoeg.

5. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik begrijp echt niet waarom een moeder zoiets kan doen, ongeacht leeftijd of wat voor situatie ook. Er is ALTIJD een andere oplossing als je niet voor je kindje kan of wil zorgen. Zet het dan, waar dan ook, te vondeling. In ieder geval ergens waar het kindje snel gevonden wordt.
    Ik vind dit echt het ergste wat je kan doen.

edit: mocht het kindje al overleden zijn voordat hij/zij gedumpt (!) werd, dan is het nogsteeds een respectloze daad! Als een stuk vuilnis gedumpt. Zo verdrietig dit.

6. Islah

Islah Niet meer actief

En wie zegt dat de moeder dit heeft gedaan?

7. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Het is wel makkelijk om te oordelen.

Wie het ook gedaan heeft, is niet 100% bij zinnen. Iemand die normaal van geest is, verzint zoiets niet. Wij als gezond persoon denken inderdaad dan schakel je hulp in, of je zet de baby levend voor iemands deur. Maar een zieke geest denkt alleen maar ik moet er vanaf, met het idee 'zo van alle problemen af te zijn'.. Bij sommigen blijft het bij de gedachten het kind (of de mens) iets aan te doen, maar bij anderen die nog verder ziek zijn en geen hulp krijgen, verrichten dus zo'n afschuwelijk daad in werkelijkheid...

Ik begrijp de boosheid van velen, ben het ook. Had het kindje graag mogen krijgen en had ik het met alle liefde groot gebracht. Maar desondanks de boosheid en verdriet om weer een kindje, dat op deze manier de aarde moet verlaten, hoop ik dat die persoon gevonden wordt en hulp krijgt...

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wat in en intriest dit bericht...

9. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Het maakt naar mijn mening niet uit wie het heeft gedaan.. Dan spoor je gewoon niet.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Klopt, ik vind het ook ziek. Ik had nog een reactie gepost daarna. Er zijn nml. zoveel scenario's te bedenken waarom dit gebeurt is. Hopelijk komt men er achter wie dit heeft gedaan en hoe en waarom. Dat arme kleine hummeltje.

11. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ongeacht wie of waarom.. Vreselijk om zoveel van dit soort berichten te moeten horen steeds. Het lijkt wel een trend te zijn, echt heel triest..
    Ik hoop echt dat ze gauw oplossingen verzinnen waardoor je dit niet meer tegen zou hoeven komen, zou dan heel wat schelen hopelijk.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Jij insinueert dat de moeder dit heeft gedaan. Vandaar.

13. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Minderjarige mogelijk moeder vermiste baby

BREDA -
    De vermoedelijke moeder van de dode baby die op 30 december in Breda werd gevonden, is opgespoord. Het gaat om een minderjarig meisje, maakte de politie vrijdag bekend. Ze is eerder deze week gearresteerd. De politie laat weten dat het tienermeisje waarschijnlijk in geestelijke nood verkeerde.

Het meisje is vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Ze is vanwege de omstandigheden vrijgelaten. Ze krijgt nu medische en psychische zorg.
    De politie zegt niet hoe oud het meisje precies is. Hoe het babyjongetje om het leven is gekomen, wordt evenmin bekendgemaakt. Het Openbaar Ministerie wil niet zeggen waar het meisje van wordt beschuldigd.
    Het dode pasgeboren jongetje werd gevonden in een vuilniszak op de galerij van een flat. De politie benadrukt dat het meisje niet in de flat woont. Waar ze wel vandaan komt, zegt de politie niet.

Minderjarige mogelijk moeder vermiste baby | Binnenland | Telegraaf.nl

14. penseel

penseel Niet meer actief

Volgens mij is deze er zo een dat er alleen maar verliezers zijn.

Te jong om zelfs leeftijd van het kind neer te zetten. Dan is het jonger dan minimaal 16.

Triest verhaal beide kanten.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Echt heel triest, ik hoop dat het meisje de juiste hulp/begeleiding krijgt.

16. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ontzettend triest.

Terecht dat de politie terughoudend is met info geven.

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Gelukkig weten ze waarschijnlijk wie het is. Goed dat ze hulp krijgt.

Deel Deze Pagina