AMSTERDAM - Tijdens een begrafenis van een doodverklaarde baby in Mexico is het kind 'plotseling' weer tot leven gekomen. De ouders van het kind hoorden tijdens de plechtigheid ineens gehuil uit het kistje komen. Hun dochtertje bleek te leven. Een dokter had de baby doodverklaard. Hij wordt mogelijk vervolgd voor de blunder. Anderen noemen de 'wederopstanding' een 'mirakel'. Met het meisje, dat afgelopen maandag te vroeg ter wereld kwam, gaat het redelijk goed. Haar toestand is stabiel. Bron: 'Dode' baby komt tot leven - Buitenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [buitenland]
Er schijnt wel een aandoening te zijn waardoor het lijkt dat mensen dood zijn, maar dan weer bijkomen. Ik zal het eens opzoeken. Heb er ooit eens een documentaire van gezien.
Volgens mij is dit een jaar geleden ofzo ook een keer gebeurt...ook in Zuid-Amerika. Misschien dat het te maken heeft met kinderen die zeer oppervlakkig ademen?
wat zullen die ouders blij zijn zeg!! Maar het zal je maar gebeuren zeg dat je dood wordt verklaard terwijl je dat eigenlijk niet bent! En dat je dan in je kist wakker wordt!! Krijg het er benauwd van! Hoeveel mensen zullen dat wel niet meegemaakt hebben! Oooh daar moet je toch zelfs niet aan denken!
ja was vorig jaar ook. De vader van de baby wierp nog een laatste blik op het baby-tje(in de kist geloof ik) en toen zag die dat ie ademde. Was ook te vroeg geboren.
Maar pas tijdens de begrafenis is het ontdekt?! Vind het wel een beetje vaag.. Dan is het kindje al een paar dagen "dood". Dus zonder voeding en in een koeling, dat kan een pas geboren kindje toch nooit overleven?!
Oh wat zullen die ouders blij zijn!! Maar wat een raar en eng idee dat dat kindje dan gewoon levend begraven zal gaan worden eigenlijk
Daar zat ik ook al aan te denken hoe kan het kindje dat ooit overleven? Misschien was de begravenis erg snel??? Het zal je maar gebeuren!
Jemig, ik hoop dat het kindje niet al te erg beschadigd is doordat het niet optijd medische hulp heeft gekregen. Ik zou echt boos zijn op die dokter! Het kindje heeft hierdoor veel minder kansen op een gezond en gelukkig leven. Afschuwelijk verhaal!
Hallo de rillingen lopen over mijn armen. het moet je als ouders maar overkomen. Het koelen is vreemd, maar als je verdrinkt in steenkoud water heb je ook meer overlevingskansen dus misschien heeft de keoling juist een goed effect gehad. Als ouder ook er dubbel denk ik eerst veel verdriet en dan opschakelen naar blijdschap
weet eigenlijk wel zeker dat het kindje niet gekoeld. mijn moeder heeft namelijk de eerste kinderkoeling ontwikkeld juist omdat kinderen volledig bevriezen op een gewone. deze zijn alleen nog maar ik Nederland te verkrijgen. denk ook dat het kindje heel snel is begraven, doen ze wel vaker in warme landen. maar mijn god wat moet je dan blij zijn en heeeeel erg kwaad tegelijk.
In sommige landen worden doden binnen 24 uur begraven... Maar wat vreselijk zeg, het zal je maar overkomen...
Het eerste dat ik dacht was: Mijn god wat had er gebeurt als ze een uurtje later pas was gaan huilen? BRRRRR, moet er eigenlijk niet aan denken! Arm kindje....
in mexico wacht je niet net als hier 3 dagen tot je begraven wordt maar lig je binnen 24 uur onder de grond. dit is al eerder gebeurd bij een te vroeg geboren baby. kindje ging alsnog dood dus ouders moesten de klap 2x verwerken soort van schijndood. ook niet de schuld van de artsen want dit is ech tniet waar te nemen. je bent gewoon dood. geen waarneembare hartslag / geen voelbare pols en wordt zelfs blauw van kleur. dit is de rede dat je in nederland minimaal 36 uur moet wachten voor je iemand mag begraven of cremeren. helaas is dit niet in alle landen zo waardoor er nog steeds mensen pas onder de grond echt dood gaan, of erger nog in de oven