Dode muis opgeruimd

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Mist, Jan 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Nou hier een beetje een vies verhaal:
    We hebben een voliere en in het gaas zat een dode muis, omdat mijn man pas laat thuis komt en ik ook wat voor de vogels vreesde heb ik de muis eruit gehaald (wel met handschoenen aan) en daarna heb ik nog 3 maal mijn handen gewassen met desinfecterende zeep, toch blijf ik er een beetje van griezelen vooral omdat wat vriendinnen zeiden dat ik dat beter niet had kunnen doen..
    Zou ik hier wat van op hebben kunnen lopen wat voor mijn zwangerschap niet goed is?

Alvast bedankt voor het antwoord!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

soms vraag ik me af hoe jullie op de vragen komen...
    Het kan echt geen kwaad hoor om een dode muis op te ruimen, beter zo dan dat ie gaat liggen stinken daar lijkt me. Prima dat je handschoenen hebt gebruikt, en 1 keer wassen was ook wel genoeg geweest.

Mirjam

3. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    ja erg he :oops: Het stomme is dat ik me er helemaal eerst niet zo druk om maakte, handschoenen had ik zelfs wel gedaan als ik niet zwanger was, maar ineens kreeg ik van mijn vriendinnen de wind van voren en tja dan begin je aan je eigen gezonde verstand te twijfelen..
    Ik ben bang dat een hoop van je onzekerheden ook door andere aangepraat worden. Net zoals bang zijn dat het niet goed zit met je zwangerschap, ben er eigenlijk helemaal niet zo bang voor, kans is vrij klein, maar dan hoor en lees je weer over echo's waar het kindje niet van leeft en dan begin je toch ineens te twijfelen.. :rolleyes:

Dus sorrie voor de vraag en bedankt voor het bevestigen van mijn eigen gezonde verstand.. ga maar weer eens meer op mezelf vertrouwen ipv anderen denk ik zo ;)

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

heel verstandig besluit, het is zo jammer om je zo onzeker te laten maken door anderen! Heb gewoon vertrouwen in je lijf, in je zwangerschap, in je kindje en in je eigen gezonde verstand, dat heb je niet voor niets gekregen!

Mirjam

5. Mist

Mist Fanatiek lid

Dec 18, 2006
    1,201
    1
    0
    Brabant
    Ja is ook zeker jammer, het is mijn tweede zwangerschap en voel me er zo goed bij (bij mijn eerste was ik ziek ziek en ziek) natuurlijk wel kwaaltjes, maar ach dat hoort erbij.. maar als je dan van de ene na de andere kant krijg te horen waar je allemaal mee uit moeten kijken etcetc dan denk ik jeee hee doe mij een 9 maanden carrentene.. begrijp me niet verkeerd het is goed dat men tegenwoordig veel meer weet en daardoor ziektes en zo voorkomen kunnen worden, maar het moet ook "leuk blijven"
    Zo had ik met mijn eerste me te pletter gevroten aan gerookte zalm, toen ik erachter kwam dat het niet goed was heb ik me eigenlijk nooit druk gemaakt en er was ook niets aan de hand en nu durf ik het bijna niet meer te eten ook al zegt de verloskundige als ik het meteen vanuit het pakje eet en niet laat liggen in de koelkast dat er wederom niet zoveel aan de hand is..

Haha het wordt tijd dat ik mezelf weer eens een goede figuurlijke schop onder mijn kont ga geven en jij hebt me hierbij geholpen, dankjewel! :)

Share This Page