Ik heb echt onwijze pijn in mijn voet, kan wel janken. Ik ben een maand geleden een avond uit geweest op hoge hakken en toen is dat botje aan de zijkant wat gaan uitsteken. Zo van de een op de andere moment, het is dus niet geleidelijk ontstaan na het dragen van hakken. Ik dacht eerst dat het gewoon even rust nodig had maar de pijn wordt elke dag erger. Ik ben gister bij de huisarts geweest en hij denkt dus aan hallux valgus, en zegt dat ik het een maandje aan moet kijken en stevig schoeisel moet dragen. maar ik krijg m'n schoenen bijna niet aan en de druk van de schoenen doet ook heel veel pijn. Het is niet eens zo zeer die knobbel die pijn doet maar het straalt vooral enorm uit naar m'n middenvoetsbeentjes enzo. Ook heb ik regelmatig tintelingen in m'n voet. Ik kan er wel op lopen maar het is pijnlijk. Bij het autorijden is de pijn helemaal niet te harden (koppeling). Ik vraag me af of ik niet gewoon een scheurtje of breuk heb ofzo Wie is bekend met hallux valgus en kan me vertellen wat voor pijn je dan hebt, en waar precies? Er schijnen heel veel vrouwen last van te hebben dus hoop hier ervaringen te vinden Ik word echt niet blij van het idee dat ik hier gewoon mee door moet lopen.
Ik heb dat ook en een spreidvoet, maar ik heb daarvoor steunzolen. Die zorgen ervoor dat de voorkant van mijn voet omhoog wordt gedrukt. Ik kan max 2 dagen zonder mijn steunzolen en dan gaat mijn grote teen echt te veel pijn doen. Voordat ik steunzolen had kon ik alleen met pijn lopen. Het is een stekende pijn bij mij. De enige schoenen waar ik wel op kan lopen zonder steunzolen zijn crocs en skechers met memoryfoam.
Ik had dit maar dan aan de kant van mijn kleine teen. Ik heb echt heel veel pijn daaraan gehad en die pijn werd ook erger met auto rijden. Uiteindelijk ben ik naar de orthopeed gestuurd. Die heeft mij vorig jaar geopereerd, waarbij er wat bot is weggehaald en het bot is gebroken en met een schroefje weer aan elkaar gezet. Daarna heb ik niet echt meer last gehad. Steunzolen waren volgens mij geen oplossing omdat de afwijking te groot was. Orthopedische schoenen was een mogelijkheid, maar de arts begreep ook wel dat ik niet voor de rest van mijn leven daarop wilde lopen. Wat kan helpen is een goede breedtemaat van de schoen (er zijn winkels die verschillende breedtematen hebben), maar dat zijn (naar mijn smaak) vaak niet de mooiste schoenen.
Mijn vriend had het. Heeft jaren steunzolen gedragen, maar dat hielp uiteindelijk niet meer voldoende. Hij heeft dezelfde operatie als dreames gehad. Momenteel is ie nog aan het herstellen. Moet nog een week of drie in het loopgips, maar de pijn is helemaal weg! Ik zou je door laten verwijzen door je huisarts. Een orthopeed kan jouw situatie beoordelen en bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Of naar de podoloog, die maken ook foto's en de drmpel is wat lager. Mijn hallux valgus is met de jaren zo ernstig geworden dat ik de hele dag pijn scheuten heb. Bij aanraking, stoten, leunen, fietsen, verkeerd schoeisel, alles doet vreselijke pijn, dus zou kunnen. Maar of het van 1 keer hakken dragen kan komen?
mijn vriend heeft het ook, een jaar of 5 geleden aan geopereerd en nu altijd steunzolen maar pijn vrij. alleen badslippers kan hij heel slecht op lopen sindsdien maarja die geven ook geen steun.
Als het in één keer is, dan zou mijn advies zijn terug te gaan naar de huisarts. Wellicht geen breuk maar dan is het uitgesloten, spier/peesscheurtje, waardoor het gewricht wat los zit ?? laat ze het maar uitzoeken. Want hallux valgus in één dag is niet 'normaal'. Ik ben er overigens mee geboren en heb voornamelijk nachtelijk of in rust pijn gelokaliseerd en zeurend. (en als het weer veranderd, noem ze dan ook mijn weerknobbels '-) )
Heb je vaker pijn aan de knobbel, of is het echt alleen na deze ene keer? Ik ben er mee geboren en 2x aan geopereerd geweest. De laatste tijd kon ik bijna niet meer lopen door pijn en tintelingen aan mijn tenen. Ik ben naar een podotherapeut geweest en heb nu zolen gekregen. Nu ga ik het de komende 2 maanden aankijken met de zolen. Als het niet werkt, gaan we verder kijken. Je zou het daar kunnen proberen als je vaker last van je voeten hebt, zonder gelijk naar het ziekenhuis te gaan. Tegenwoordig heb je geen verwijsbrief van de huisarts nodig.
Bedankt dames! Die knobbel had ik dus tot die dag totaal niet, is echt in 1 keer ontstaan. Het is ook niet echt groot maar er steekt wel ineens iets uit. Ik kon ook niks vinden over hallux valgus dat van de een op de andere dag ontstaat dus vond het al wat raar. Ik kijk het het weekend nog even aan en anders ga ik maandag weer, dan is ook mijn eigen huisarts er gewoon weer.