Hallo allemaal, Mijn dochtertje van 2 1/2 gaat sinds een tijdje naar de speelzaal. Ze vindt het helemaal geweldig, maar doen wat de juffen zeggen ho maar! Hier thuis heb ik maar af en toe problemen met haar, weet inmiddels wel hoe ze in elkaar steekt . Maar op de psz is de meest simpele handeling een ware strijd. Volgens mij doet ze het om de juffen daar uit te testen hoe ver ze kan gaan o.i.d. Maar die vinden dat helemaal niet leuk . De rest van de kindjes daar lijken zo makkelijk en nu voel ik me enigszins onbegrepen zeg maar. Je zou denken dat ze op een psz toch wel weten hoe peuters in elkaar zitten? Iemand tips?
Oh dit is heeel herkenbaar.Mijn zoon is 3 en die is ook een hele tijd behoorlijk aan de gang geweest op psz.Opgegeven moment leek ook wel of hij alleen maar de boosdoener was en de rest de lievelingetjes.Maar het gaat de laatste tijd al een stuk beter,hij begrijpt de dingen beter.Ik denk dat het een hoop frustratie achterzit,dat ze nog niet helemaal goed snappen waar ze aan toe zijn.Geef het de tijd komt allemaal wel weer goed.(moet toch ook wat inzitten he hihi)
Elk kind is anders, en ik denk dat ze op het PSZ ook even moeten wennen aan je meisje. Ze moeten even de goede manier vinden om met haar gedrag om te gaan.. Misschien kun je zelf ook aan de juffen uitleggen hoe jullie het thuis doen? Juist een strafhoekje, negeren, of positief gedrag belonen. Of een ochtendje meekijken om te zien wat er anders gaat.. Maar het is ook gewoon de leeftijd, en een nieuwe situatie, en gewoon allemaal even wennen.
Toch fijn dat ze niet de enige is . Ja natuurlijk is het een kwestie van wennen, alleen had ik echt niet verwacht dat ze zo zou gaan doen. Heb een ochtendje meegekeken en ze doen daar heus geen andere dingen dan thuis... Alleen krijgt ze daar natuurlijk minder aandacht en negatieve aandacht is natuurlijk ook aandacht. Merk wel dat ze ons nu ook weer uit gaat testen, dat is minder.