Jeetje zeg, hoorde net van mijn moeder dat ze vanmorgen wakker werden van sirene's. Ik kijken op internet, is er voor bij hun op de weg een man met zijn auto tegen een boom gereden. Hij was op slag dood. Ik rijd dagelijks over deze weg heen als ik mijn zoon naar mijn ouders breng. Deze weg staat bekend op de dodenweg. Je mag er 60 km, maar wie de weg kent weet dat hij er wel 100 km kan rijden. Schrik er toch even van. Er is al meerdere malen een brief naar de gemeente gestuurd of ze iets aan de weg kunnen doen, maar ze doen er maar niets aan. Hoeveel slachtoffers moeten er nu nog vallen vraag ik me dan af. Dit is al de 5de in een paar jaar tijd!
Tja rot natuurlijk en vooral wel even schrikken als je de weg kent. Maar wat moet de gemeente doen vraag ik me af. Ik bedoel de max snelheid is niet voor niets 60 en geen 100. Dat is niet voor niets natuurlijk. Als men zich gewoon aan de snelheid houdt dan zal je misschien ook niet zo snel een ongeluk krijgen.
Heb je helemaal gelijk in. Er word echt te hard gereden en dat is ieder zijn eigen pakkie aan natuurlijk. Maar waar het mij om gaat: er zitten een paar flink scherpe bochten in. En als iemand hard rijd neemt die de binnen bocht voor het gemak. Heb zelf al een paar gehad dat ik moest uitwijken (in de berm stoppen) omdat die auto mij anders zou raken. Bedoel om die reden eigenlijk dat de gemeente daar iets aan moet doen. Spiegels in de bocht hangen, drempels of iets dergelijks.
Ja dat is inderdaad wel gevaarlijk. Hier hebben we in de omgeving ook veel van die binnenwegen. Laatst hadden we bijna een motorrijder op de motorkap omdat hij ook op de verkeerde weghelft de bocht doorkwam. Op dat punt kan je dat niet zien aankomen.
tja als je wilt dat er uberhaupt iets gedaan wordt zou ik zelf alle krantenknipsels die over die weg gaan opzoeken en uitknippen, dan een handtekeningenactie beginnen om ervoor te zorgen dat er misschien om de zoveel honder meter drempels worden geplaats of iets anders waardoor de snelheid wel beperkt moet worden en dat opsturen, zowel per post als via mail naar de gemeenteraadsleden uit jouw gemeente. Er is altijd 1 algemeen email adres dat als je het daarheen stuurt alle gemeenteraadsleden je mail krijgen en dan kun je er van uit gaan dat er altijd wel iemand is die er raad mee weet, en anders proberen via de media aandacht te krijgen voor die weg. maar ja de praktijk leert vaak dat mensen wel iets veranderd willen zien maar er niet veel moeite voor willen doen, dus tja, wil je iets veranders zien moet je toch de 1e stap zetten meis. ik zie dat er wel brieven verstuurd zijn naar de gemeente maar hoeveel weet ik niet, en met 1 simpele brief met daarin alleen aangegeven dat het een gevaarlijke weg betreft ben je er niet. zij willen feiten zien, zij willen zien dat er vele mensen hetzelfde over denken en dat het ook daadwerkelijk nodig is om de weg veiliger te maken, dus verzamelen die handtekeningen
Wat erg zeg..ik zie dat je in Noord brabant woont..gaat het om de kempenweg ofzo, omgeving Lage mierde/reusel/bladel/hapert?
Hai, Nee dit was in Haaren. De weg waar het omgaat bestaat uit 3 straatnamen. Het is dus een lange weg met heel veel bochten en bomen en heel veel landbouw verkeer. Er word echt te hard gereden, zeker in de bochten. En als je dan in een bocht een fietser inhaalt... Heb hier een linkje. http://www.omroepbrabant.nl/?news/108252702/Dode+bij+ongeluk+in+Haaren.aspx