Dinsdag 04 november 2008 00:00 - 06:00 Genre: Nieuws/actualiteiten Omroep: NOS -------------------------------------------------------------------------------- Liveverslag van de ontknoping van de Amerikaanse verkiezingen. Vanuit de unieke ambiance van het restaurant Occidental in Washington, vlak naast het Witte Huis. Eva Jinek en Philip Freriks ontvangen een groot aantal uiteenlopende en aansprekende gasten uit binnen- en buitenland. NOS-verslaggevers Marieke de Vries (Phoenix) en Gerrie Eickhof (Chicago) zijn live bij beide partijen. Kees van Dam peilt de stemming op straat in Washington. Er zijn ook bijdragen van collega-omroepen. Zo is onder meer Wouter Kurpershoek in swingstate Ohio,en doet Sven Kockelman verslag vanuit het Kurhaus bij de Amerikaanse gemeenschap in Nederland. Herman van der Zandt presenteert met grote regelmaat de exit polls en de uitslagen. Correspondent Eelco Bosch van Rosenthal is gedurende de nacht de spin in het web van alle berichtgeving en geeft duiding en achtergronden bij de uitslagen. Presentatie: Eva Jinek en Philip Freriks. ****************************************** Zijn er nog mensen die deze strijd, Obama vs Mc Cain volgen? Ik ben zeker van plan om het vanacht live te volgen....dus de koffie zal hier lekker doorlopen
Ik ben bang dat ik hier vannacht heerlijk doorheen ga slapen, zie het morgen ochtend wel. Volgens mij is al wel duidelijk wie er gaat winnen...
Ik heb nog werkelijk geen idee wie er gaat winnen! Het gaat erg gelijk op.... Maar goed, ik blijf er speciaal voor wakker gewoonweg omdat ik er geinteresseerd in ben! Ieder zijn (tijdelijke) hobby he
mijn vriend wilt er eigenlijk ook voor wakker blijven.. kijken of het hem lukt volgens mij knikkendbollend op debank..
Ik vroeg me al af wanneer het eerste topic hierover zou komen. Ben blij dat ie er is. Voor mijn gevoel is het duidelijk wie er wint (als 'amerika' slim is). Maar daar zit em nou juist de kneep. De 'amerikanen' willen nog wel eens het ene zeggen en het andere doen. Lekker veilig bij het oude blijven, ook al brengt het nog zoveel ellende met zich mee..........zucht, maar goed. Ik ga eerst even wat anders doen, zie mijn banner , maar dan ga ik het wel volgen denk ik.
Have funnetjes........... Ik zie het ook zo zoals jij het omschrijft! Ben heel benieuwd wat die amerikanen gaan doen!
Thanx, gaat lukken hihi. Ik heb een speciaal avondje gepland Daarna zullen we elkaar wel spreken denk ik
Als 1e: Daan, suc6 he, ga dr voor En ontopic: ik ga het vannacht niet volgen, ik ben al blij als ik 2 of 3 uurtjes mag slapen Maar ben wel reuze benieuwd! Hoop dat Obama wint!
ik denk dan wij indirect ook wel baat hebben bij wie er wint om een of andere vage reden..NL volgt USA in heel veel dingen..groot land veel macht denk ik.. dan hoop ik toch op Obama..
Idd, als amerika 'slim' is (wat is slim, het is mijn mening maar, maar goed ) kiest het Obama.. Vind het wel heel spannend. Snap het wel als mensen niet in de politiek geinteresseerd zijn, is alleen heel jammer. Deze president is zo bepalend voor alles wat er in de wereld, en dus ook in nederland, gebeurt, dat ik het raar vind als het je niks interesseerd.... Maar goed, ook dat is maar mijn mening , iedereen moet doen wat hem goed dunkt. Net zoiets als niet stemmen, ook niet echt slim. Maar als je niet wilt moet je het niet doen... EDIT: En nee, blijf er niet voor wakker, de uitslag is toch pas morgen in de loop van de ochtend bekent.
Ik had in mijn eerste reactie helemaal niet gezegd dat ik verwacht en hoop dat Obama gaat winnen. Ik kan me ook zeer goed vinden in de reactie van Mila Rose
Ik blijf er absoluut niet voor wakker maar ik hoop voor hun dat ze eens weer eens wijs kiezen en dat is naar mijn mening Barack Obama
Ik ga wel kijken denk ik. Alleen de hele nacht zal ik denk ik niet trekken, ben morgen vrij, dus kan kijken.
Wij zitten met een puppy die snachts nog wel eens moet plassen, dus in die tijd zet ik wel de tv even aan. Ik ben heel benieuwd en hard aan het duimen dat Obama mag winnen. Die McCain vind ik zo'n griezel, brrrrr
ik vind de verkiezingen steeds meer op een soort idols gana lijken dalijk komt er nog een live uitzending met de 2 presidentsakandidaten en dat je dan kan sms-en Ok het is belangrijk maar om het nou zo groot aan te pakken ook in NL is allemaal onzin en poppenkast.