dodelijke schietpartij na parkeerruzie

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mammavan5, 13 jul 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    #21 Mammavan5, 14 jul 2024
    Laatst bewerkt: 14 jul 2024
    Klopt idd hier hadden wij ook last van de buren parkeerde ook steeds ook hun auto zowat voor onze deur hun hebben 2 auto's wij ook.
    Vaak moesten we dan tegenover de deur parkeren ipv ernaast ondanks dat onze dochter chronisch ziek is en we de auto voor de deur nodig hebben pas nadat we een eigen gehandicaptenparkeerplaats kregen is het gestopt.
    Nooit is het in ons opgekomen om er wat van te zeggen de straat is van iedereen hoe moeilijk het destijds ook was voor ons.
    Sinds die eigen parkeerplaats is het probleem opgelost.
    Maar er word steeds meer en sneller geweld gebruikt naar het minste en geringste de laatste tijd.
    Mensen worden geslagen of vermoord terwijl als men gewoon praat veel verder komt.

2. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Dit idd het slachtoffer kan zichzelf niet meer verdedigen en met alle respect de dader sprak er ook op zijn eigen social media over hoe hij over moslims denkt etc .
    Screenshot_20240713_233911_WhatsApp.jpg

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    Eerlijk gezegd vind ik alleen al je suggestie een gotspe. Hamza is een veel voorkomende Arabische voornaam. Zou je deze suggestie bij een Thomas of Kevin ook opperen alleen op basis van een voornaam en leeftijd en regio?

4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Beetje raar om verbanden te leggen in deze zaak over wie het zou zijn en wat zijn historie is.. Ook raar om het te steken op racisme. Het is gewoon een triest gebeuren dat men om zoiets elkaar gaat doodschieten.

Leni88, Snoepjes, Anan en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.908
    6.476
    113
    Het is niet raar om het op racisme te steken, de dader was gewoon openlijk racistisch.

Babywishbloem, citroenrasp en Mammavan5 vinden dit leuk.
  6. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Helemaal met je eens

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.854
    113
    Er was vast maar één Hamza in heel die gemeente... :rolleyes::rolleyes:

Babywishbloem, Diiba en Mammavan5 vinden dit leuk.
  8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Ik heb wat info nagelezen en heb screenshots gezien van racistische uitlatingen van de dader. Is natuurlijk nooit oke. Maar racisme was niet het hoofdmotief volgens mij. Dat was het conflict omtrent het parkeren en ja mogelijk heeft racisme daarin meegespeeld om tot deze daad te komen.
    Maar zo valt er ook wat te zeggen over Hamza icm zijn achternaam en de link die daarmee wordt gelegd. Al vind ik dat net zo onbelangrijk.

Het is gewoon dieptriest dat men tot zoiets in staat is. Ik hoop dat de dader zijn verdiende straf krijgt, al is geen straf hoog genoeg voor zo'n laffe daad.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    Die snap ik even niet... wat bedoel je daarmee?

Babywishbloem vindt dit leuk.
  10. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Dat wat hier eerder in het topic gesuggereerd werd en of dat ermee te maken zou hebben. Dat gaat over een Hamza met dezelfde achternaam als het slachtoffer.
    Het is raar dat er zomaar een link wordt gelegd met zijn verleden (ja vind ik ook), maar ik vind het dus ook raar om het enkel en alleen aan racisme te wijten. Wij hebben geen idee wat er allemaal vooraf heeft afgespeeld.

Paardenbloem en Loufoque vinden dit leuk.
  11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    #31 MadeInUSA, 14 jul 2024
    Laatst bewerkt: 14 jul 2024
    Ik denk dat het beter is om maar helemaal niet te speculeren over dat artikel van 7 jaar terug. Niemand weet hier of het überhaupt om dezelfde man gaat, dus laten we geen smaad bedrijven hier tegen een moordslachtoffer.

En mocht het wel om dezelfde man gaan, dan is dat in dit kader irrelevant en riekend naar "blaming the victim".

12. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Ja dat zeg ik toch ook :o:

13. Shalom

Shalom Niet meer actief

Vreselijk...wat erg:cry:

Begrijp ik goed dat je het slachtoffer en de nabestaanden 'kent'? Sterkte met dit verlies..wat onwijs heftig dit.
    Dat mensen tot zoiets in staat zijn. En dat om van die stomme blikke materiële dingen.:|

14. Mammavan5

Mammavan5 Fanatiek lid

15 dec 2021
    2.101
    2.673
    113
    Vrouw
    Mijn vriendin haar dochter is een vriendin van de vrouw van het slachtoffer.
    Het is echt als een bom ingeslagen hier in de buurt.
    En het doet echt ontzettend zeer voor de nabestaanden hoe er word gesproken over het slachtoffer.
    De moord was niet meer en niet minder dan een racistische moord en het word in de media geplaatst als parkeerruzie...
    Als de politie er niet op tijd was dan was zijn vrouw en kindje er ook misschien niet meer.
    Hij was als een gek op de deur aan het bonzen bij haar terwijl zij in elkaar gekrompen in een hoekje haar kindje vasthield van 2 maanden in doodangst wetende dat haar man vermoord is want hij schreeuwde naar haar toe doe de deur niet open om haar te beschermen.....
    Mijn hart huilt en tranen over mijn wangen

Babywishbloem vindt dit leuk.
  15. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    894
    1.757
    93
    Als ik dan die hit bij Google had gekregen als ik de volledige naam zou Googlen wel. Ik heb ook aangegeven dat ik niet weet of het om dezelfde man gaat en gaf aan dat ik me afvraag of zoiets ermee te maken heeft, vooral omdat ik me niet voor kan stellen dat een parkeer ruzie voldoende aanleiding zou zijn. En ik gaf ook aan dat moord nooit oké is. Dus dat er gesproken wordt over Victim blaming vindt ik echt bijzonder. Ik ben altijd geïnteresseerd in wat mensen ertoe drijft om te doen wat ze doen. Ik denk dat als mensen meer zouden investeren in het proberen te begrijpen van elkaar en minder in het afwijzen van elkaar, dat de wereld een stuk vrediger zou zijn.
    Zo jammer altijd dat als het om iemand met een buitenlandse naam of afkomst gaat, dat je zo snel als discriminerend weggezet wordt. Ik heb niks gezegd over afkomst. Of dat het slachtoffer niet oké zou zijn

16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.854
    113
    Of andersom... Een (vermeende) dader hoeft vaak maar een tintje te hebben en ze moeten erbij vermelden dat het om een noord Afrikaans uiterlijk gaat. Gebeurt ook vaak genoeg.

Diiba en Mammavan5 vinden dit leuk.
  17. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    894
    1.757
    93
    Dat vind ik ook raar, zeg dan: licht getinte huid en zwart haar bijvoorbeeld. Afkomst suggereren vind ik iets raars.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    Sorry maar dit erbij halen, is voor mij toch echt de categorie "het is niet oké maarrrr... ze droeg ook wel altijd heel korte rokjes".
    En lees ook wat @Mammavan5 schrijft, dit is geen verhitte woordenwisseling waarin 1 iemand toevallig een pistool bij zich had,dit was een bewuste actie, de dader heeft het slachtoffer opgewacht en in de rug geschoten en zelfs geprobeerd het huis binnen te dringen.

Sookie90, Babywishbloem, evaleana en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Shalom

Shalom Niet meer actief

Vreselijk...veel meer woorden heb ik er niet voor:cry:

20. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    894
    1.757
    93
    Jouw gedachtegang is erg bijzonder. Je doet net alsof ik oké ben met de actie van de dader. Succes met je oordelen

Deel Deze Pagina