is het bekend dan, dat hij "buitenlanders" neer wou schieten?? Als hij pvdd had gestemd, zou hij dan alle vleeseters neer gaan schieten? Lekker makkelijk zeggen dit!
Dit had ik in 2008 in Deventer. Echt in de straat waar ik Isabella op het KDV had was een man neergeschoten. Ik wist van niks en toen ik Isabella op wilde halen was het net een uur geleden gebeurd. Ik mocht er niet langs van de politie. Daar sta je dan. Ik wilde mijn baby van 4 maanden ophalen en het kon niet. Gelukkig is die gek niet in het KDV gegaan. Maar die zit gelukkig ook altijd op slot. Die meiden deden het daar echt super goed. Maar wat een schrik dan.
Ach die Tristan was een apart type, dat wil zeggen dat hij niet bij de 'modepopjes' hoorde, maar dan verwacht je zoiets nog niet. Er zijn zoveel mensen die pvv stemmen en er zo gekleed bij lopen, dus dat zegt helemaal niets. Daarnaast als hij had gewild had hij makkelijke alleen maar buitenlanders kunnen neerschieten, het is namelijk de allochtonenwijk van Alphen, hier bedoel ik trouwens niets lulligs mee hoor! De dame die op de middelbare school werkte en waarvan haar man is overleden hadden een pleegzoon in de 2e op een andere locatie van die school en nog een jonger kindje. Zoiets is niet te bevatten en verschrikkelijk. Werk in een ha praktijk en heb gisteren de hele dag alleen maar ooggetuigen gesproken. Heb werkelijk het ene gruwel verhaal na het andere gehoord. Heb ook zeer veel respect voor de slachtoffers en ooggetuiges daar hoe ze elkaar hebben geholpen, en ook voor collega's hoe snel alle hulp op gang is gebracht en hoe vloeiend de samenwerking is gegaan tussen alle hulpverleners. Op tv zie je daar niets van, maar het feit dat er binnen een half uur plots samengewerkt moet worden met bijv. 50 communicatiemensen die elkaar niet kennen zegt al genoeg.
Mee eens! Waarom wordt er toch altijd gedacht dat pvv-stemmers automatisch buitenlanders niet moeten... Maar goed, wat maakt het uit wat hij gestemd heeft of zou stemmen. Het blijft een idiote gek, onbegrijpelijk dat mensen zoiets kunnen doen.
Oei, dat lijkt me helemaal vreselijk dat je je kind niet op mag halen. Al zaten ze gelukkig veilig en alles bij de hand natuurlijk. Ik heb toevallig maandag ouderavond en wil het daar ook hebben over de veiligheid want tot 10.00 uur en na 15.30 uur is de deur gewoon open.....
Hoeveel mensen zijn er nou overleden? 7 toch, incl. de dader? Ik zat gister op ( ik geloof) telegraaf.nl of ad.nl en zag een nieuwsbericht dat er weer 2 uit het ziekenhuis waren overleden. Even later kon ik het bericht nergens meer vinden en heb er volgens mij ook niks over gehoord op het nieuws?
Dit werd idd eerst gemeld, maar dat bleek een dubbel telling geweest te zijn. Er zijn nu 6 dodelijke slachtoffers en die Tristan. Verder ligt er nog één instabiel in het ziekenhuis waarvan het nog maar afwachten is of deze er uit komt.
Al die verhalen zeg........ Echt een horror-scenario als je zo leest........ Mijn man en ik zeiden gisteren nog tegen elkaar:"Waar gaat er in de opvoeding iets mis waardoor een jongen tot deze gruweldaden komt?" Waarin zat de trigger? Wist niemand hier iets van? Weet iemand hoe t in er voor staat met die jongen die twitterde dat hij het nog eens dunnentjes over zou doen? Sorry als dit al gevraagd, en of beantwoord is, heb niet alles terug gelezen.
Die jongen van twitter wordt vandaag of morgen voorgeleid. Denk niet dat er bij Tristan iets mis gegaan is in de opvoeding. Vader is leraar, moeder werkt op een advocatenkantoor. Dus zal geen ontspoord gezin zijn ofzo. Hij blijkt al jaren met zichzelf in de knoop te zitten, schizofreen te zijn etc. Dit is iets wat je hebt/krijgt en niet perse aan je opvoeding ligt. Wel denk ik dat ouders/bekenden/instanties te kort gekomen zijn qua hulp bieden aangezien hij al regelmatig heeft gezegt politie, andere mensen etc overhoop te willen schieten. Genoeg waarschuwingstekens als je het mij vraagt.
Zoiets valt gewoon niet te voorkomen, helaas Het ligt niet aan de opvoeding, de omgeving etc. Er zat gewoon iets heel erg fout bij die jongen en daarom is hij tot deze daad gekomen. Vandaag stond er ook een artikel in de telegraaf waarbij zijn vader eigenlijk als schuldige werd aangewezen (als je tussen de regels doorlas). Het zal je kind maar zijn die zoiets doet
En andersom natuurlijk.. maar mensen denken zo. Een man met een baard en jelleba aan in de bus vinden/vonden veel mensen ook eng.
Ik ga er wel vanuit dat als je PVV stemt, je ook niet dol bent op buitenlanders. Het feit hoe de PVV met buitenlanders om gaat, is voor mij in ieder geval een zwaarwegend argument om NIET op de PVV te stemmen. Dat hoeft inderdaad nog niet veel te zeggen. Maar die quote van de buurman geeft natuurlijk wel aan hoe deze jongen over buitenlanders dacht (er vanuit gaande dat de buurman integer is). Maar goed, ik ga er niet vanuit dat dit verhaal klopt hoor. Voor hetzelfde geld zit die buurman er naast, of is de buurman verkeerd gequote, of had de jongen een hele andere reden. Who knows, dit is natuurlijk speculatief.
Ik ben wel blij dat ze gaan uitzoeken waarom deze jongen een schietvergunning had. Hoe kan het in vredesnaam dat een schizofreen (is dat eigenlijk bevestigd?) een wapen in bezit mag hebben?! Belachelijk.
Tsssk, dat heb ik nog niet eens gelezen. Nog erger. Hier zouden toch hele strenge regels voor moeten bestaan? Wat mij betreft mag zo'n persoon niet alleen geen wapen in beheer mogen hebben, maar uberhaupt nooit mogen schieten (dus ook niet bij een schietvereniging). Alleen mentaal hele stabiele personen komen wat mij betreft in aanraking. Ik zie trouwens wel een belangrijke tekortkoming in de opvoeding: zijn ouders hadden ook beter moeten weten.
Kaatje Bedankt! Ik hoop dat ze die jongen in een keer goed bestraffen, anders kunnen deze "geintjes" nog vaker voorkomen in de toekomst. Social media is niet altijd een pluspunt, en kan in dit soort gevallen echt heel gevaarlijk zijn.
Vraag me af wat er nu ook door die ouders heen gaat.... (schuldgevoel??) het zal je kind maar wezen.... Dat Twitterdreigement, dat was dus hier, ... ....,
Het is onzin dat pvv stemmers een hekel hebben aan buitenlanders, ik heb pvv gestemd maar meer omdat ze met hele andere eens waren, ik heb absoluut geen hekel aan buitenlanders, eerder aan nederlanders die zich misdragen en dan wijzen naar buitenlanders.