Lees net dat de ouders notabene een aantal jaren geleden gevraagd hebben of hun zoon die bizar gedrag vertoonde en stemmen hoorde opgenomen kon worden in een psychiatrische inrichting. Maar dat gebeurde toen niet. "Een psychiater oordeelde dat gedwongen opname niet nodig was. Hij hoorde toen stemmen in zijn hoofd. Of dat op het moment van de gepleegde feiten ook zo was, heeft hij niet gezegd." Bron:nu.nl Word ZO moe van dit soort dingen Dan denk ik weer aan savana...en aan Jesse en al die anderen die door grove fouten van hulpverlening aan hun eind gekomen zijn Waneer komt er nou toch eens een oplossing...
mamatje24 nou het zou beter beveilig moeten worden vind ik ,,dat soort dingen kunnen zich herhalen door gekke idioten , net als gezins drama die achter mekaar herhaalde tijdtje geleden denk een cameratje met intercom ,bij de deur niet slechte idee is , dat na 5 uur open is begrijp ik wel ouders komen kindtjes op halen maar hele tijd open zou me geen gerust gevoel geven hoor tuurlijk begrijp dat overal kan gebeuren maar als je zo iets meemaakt zou beter beveiliging moeten komen vind ik en ik ben verder met je eens straf hier is helemaal nul , mensen maken slachtoffer en komen na paar jaartje weer vrij , dood straf zou eigelijk terug moeten komen , allen voor dat soort gevallen, volgens mij zou niemand erg vinden als deze man dood straf zou krijgen ik teminste niet ,echt niet
ik wil dat wel zien dat stukje van rtl bij die creche binnen maar op rtl gemist kan ik klikken wat ik wil maar hij doet het niet helaas
ik denk een beveiliger min een apart hok met kogelvrij glas en die de deur van slot haalt als de ouders binnen willen en de ouders moeten zich dan legitimeren. heb je gelijk weer heel veel banen beschikbaar!het zal wel wat kosten denk ik maar lijkt me geen gek plan!
http://www.rtl.nl/components/actueel/ed ... _plain.xml hier ohja , het was op editie.nl dus , schokkend dat ene leidster , kindje mee wou geven aan de man die zei dat kindtje van buurman moest ophalen ,, dat mocht gelukkig niet toen mij dochter naar kdv ging , ouders moesten eerst melden dat een andere hun kindtje ging ophalen
Ik heb net het stukje ook gekeken op rtl gemist. Mijn kdv zat er ook bij en dat was dus degene waarbij niet werd opengedaan! Je kunt dit soort dingen niet voorkomen maar ik ben blij dat onze opvang een stuk beter beveiligd is.
Isabella heeft ook even op een KDV gezeten. Daar was de deur altijd standaard op slot. Ouders gaven een tijd aan waarop ze ongeveer kwamen halen. Dan moest er via een intercom eerst worden bevestigd dat je er was.
het is natuurlijk vreselijk wat er gebeurd is, maar je kunt niet alles beveiligen, dit kan ook in een supermarkt gebeuren. Een gek die gewoon bv in de ikea rond gaat steken. Het kan overal, en je kunt niet altijd overal beveiligd zijn. het is triest dat dit soort mensen bestaan.
Even over het beter beveiligen verhaal... Ik werk ook op een kdv, en wij werken met een code op de deur. Mooi systeem zou je zeggen, alleen mensen met een code kunnen naar binnen.. Maar... 1: Wij hebben 100(x2, papa en mama) paar ouders, die kennen elkaar niet allemaal...Nu doet papa 1 de deur open met de code, papa 2 komt net aangelopen...Wat doe je? Smijt je de deur voor zijn neus dicht en zeg je, toets de code maar in? Of houd je nog net even de deur voor hem open, zodat hij mee naar binnen kan? 2: Als je als ouder een kdv zoekt voor je kind. je belt netjes aan, wie doet er dan open? Niemand? omdat diegene geen code heeft?(wij hebben dan geen intercom, en dan nog, als je echt gek ben dan kan ej ook bellen voor een afspraak en zodra je binnen bent gelaten toe slaan. Dan zou je er dus voor moeten kiezen het kantoor buiten het pand te maken, zodat de intake ergens anders is. 3: Stel nou..dat jouw pand echt super goed beveiligt is, totaal geen fouten, niemand kan erin zonder toestemming... Die gek staat te w8ten, ouder komt eraan, duim mooi op het kastje, piep deur open, hoppa die gek komt eraan, en glipt agressief mee naar binnen. 4: wat te doen met buitenspelende kindjes? Moeten we die voortaan maar binnen houden? Hiermee wil ik alleen maar zeggen..Jongens je KAN er gewoon weg niks tegen doen! Tuurlijk, je kan je best doen het zo veilig mogelijk te maken, maar het is nooit zo veilig, dat je er niet in komt! Wij hebben ook regels, om het zo veilig mogelijk te maken: 1: Bij een vreemde altijd vragen of je die kan helpen. 2: kindjes nooit meegeven aan een ander zonder berichtgeving. ook al is het gescheide papa terwijl mama zou komen. (en geloof me, hoevaak ik al ouders hebben gehad die dat gewoon niet melden of boze ouders aan de lijn heb gehad, dat ze het belachelijk vonden dat wij hun kind niet meegaven!.) 3: Wij hebben camera toezicht op de voordeur. 4: hekken moeten altijd gesloten zijn... Ik vind het verschikkelijk wat er is gebeurt, steeds weer rollen de tranen over mijnw angen. Bezorgde ouders, bezorgde bazin. Dat zulke gekken bestaan.... Maar we moeten verder en kunnen onze kids niet opsluiten! dikke kus voor iedereen, en laten we met z'n alle hopen dat het bij deze ene blijft...
isa heeft 2 dagen in het kdv gezeten en daar deden ze de deuren gewoon open, het was dus niet beveiligd. dus na het steekpartij gaan ze denk ik nu extra beveiligen.