Dat werd in eerste instantie gezegd ja, net op het nieuws dus een update dat het om 1 baby en 1 volwassene ging, maar nu weer een update op een krantensite dat er 2 kindjes en 1 volwassene omgekomen zijn. 12 kinderen gewond waarvan een paar in levensgevaar.
Het zou effectief gaan om 1 kindje en 1 volwassene... vr 23/01/09 12:14 (UPDATE) - Bij een steekpartij in het kinderdagverblijf Fabeltjesland in Sint-Gillis, een deelgemeente van Dendermonde, zijn zeker twee doden gevallen. Het zou gaan om een kindje en een personeelslid van de crèche. Er zouden ook elf gewonden zijn, van wie één in kritieke toestand. De dader is intussen opgepakt. Volgens getuigen is de man, wiens gezicht gezicht was geschminkt in zwart-witte strepen, met de fiets bij het kinderdagverblijf aangekomen. Hij zou binnengedrongen zijn met een mes en daar lelijk tekeer gegaan zijn. Eerst was sprake van vijf doden, maar nu wordt gezegd dat er twee doden zijn -een kindje en een personeelslid- en elf gewonden, van wie één in kritieke toestand. De dader sloeg daarna op de vlucht. Er werd een nationaal politiealarm afgekondigd en de politiehelikopter werd ook ingezet. De dader kon uiteindelijk op zijn fiets worden onderschept in Lebbeke, een andere deelgemeente van Dendermonde. Over zijn motieven bestaat nog geen duidelijkheid. Volgens correspondent Luk De Wilde, die snel ter plaatse is, heerste er paniek en was er chaos. "De verslagenheid is enorm", zegt burgemeester Piet Buyse (CD&V). "Het personeel dat ongedeerd is, is in shock. Zij zijn naar een opvangcentrum gebracht waar ze psychologische begeleiding krijgen." Minister van Binnenlandse Zaken Guido De Padt (Open VLD) is ter plaatse. "Ik ben compleet verbouwereerd en mijn gedachten gaan nu eerst uit naar de ouders die deze hel moeten ondergaan." Kind en Gezin, die veel kinderdagverblijven controleert, reageert met verstomming en betuigt zijn medeleven aan de slachtoffers en hun familie. "We moeten snel onderzoeken hoe die man de crèche is binnengedrongen", zegt Leen Du Bois van Kind en Gezin.
"naar huis" was in dit geval een psychiatrische inrichting.. oftewel, meneer wordt ontoerekeningsvatbaar verklaard en loopt binnenkort vrij rond.. lang leve het rechtsysteem.
In het Oost-Vlaamse Sint-Gillis-Bij-Dendermonde heeft een man twee kinderen en een volwassene doodgestoken in OCMW-kinderdagverblijf Fabeltjesland en de naschoolse opvang de Rakkertjes in de Vijfde Januaristraat. Twaalf kinderen raakten gewond. Verschillende gewonden zijn nog in levensgevaar. De dader is na een korte vluchtpoging opgepakt. Hij vluchtte op de fiets naar een psychiatrische instelling waar hij wellicht verbleef. Over zijn motieven is nog niets bekend. Eerder was er sprake van drie kinderen en twee begeleiders maar minister van Binnenlandse Zaken Guido De Padt, die ter plaatse is, meldt nu dat er drie slachtoffers zijn. Rond 12u30 volgt een persconferentie van het parket. Zwart-wit geschminkt De politie rukte massaal uit en schakelde een politiehelikopter in. Het medisch rampenplan is afgekondigd. Ziekenwagens rijden af en aan. Het eerste signalement van de dader zegt dat zijn gezicht zwart-wit geschminkt is en opvallend rood haar heeft. De extreem magere man gedroeg zich opvallend rustig. Wild tekeergegaan Burgemeester van Dendermonde Piet Buys: "Momenteel worden de slachtoffers verzorgd. De niet-gewonden zijn overgebracht naar een bijzonder opvangcentrum. Zij zijn in shock en hebben uiteraard psychische bijstand nodig. We weten nog niet wie de dader is. Vast staat dat hij wild te keer ging." Noodnummers en opvang voor ouders De ouders van de kinderen die in het verblijf opgevangen werden, worden gevraagd te verzamelen in dienstencentrum de Zonnebloem in de Breestraat in Dendermonde. De stad Dendermonde heeft twee noodnummers bekendgemaakt, waarop familie en verwanten terechtkunnen: Algemeen Ziekenhuis Sint-Blasius 052/25 22 88 en politie 052/25 12 23. (bf) BRON: HLN
Ik vindt het echt zo erg. hoe kan zo iets nou gebeuren. en leef zo mee met de ouders. maar ook met de juffen van het kdv. want wat een angs moeten ze heben gehad.en gevoel moet er door ze heen zijn gegaan. ben zelf een juffie van een kdv. en zou denk echt gek worden
Wat verschrikkelijk zeg! Mijn maag draaide zich bijna om toen ik dit hoorde. Wat een gek! Te erg voor woorden...
Wat vreselijk..... Waarom..? Zomaar..? :x sorry dat ik het zeg.... maar die psychiatrisch gestoorde man mogen ze van mijn martelen en ophangen! :x
Het is helemaal nog niet zeker dat hij in die psychiatrische inrichting verbleef, hij is nu trouwens ook gewond naar het ziekenhuis gebracht. Dat monster zou ik nu toch niet willen verzorgen...
ik las dit ook http://www.telegraaf.nl/buitenland/3072 ... html?p=2,1 te afschuwelijk voor woorden! je kind zal er maar tussen lopen! Wie doet zoiets nou?
hoe wordt een man in vredesnaam uit een psychiatrische inrichting in verwarde toestand naar buiten gelaten? wat voor inschattingsvermogen heb je dan?
Er is nog niks bekend over de dader en zijn motieven. Ook over het aantal slachtoffers is er nog geen zekerheid. Het is wachten op de persconferentie van het parket. Grrrr... zo'n monster zeg, als die vrijkomt pfff...
Dat is echt te erg voor woorden... 20 kindjes gewond, allemaal een trauma voor de rest van hun leven. En zum kotzen dit zeg...
Dader opgepakt De dader is na een korte vluchtpoging opgepakt bij de Aldi in Lebbeke. Hij vluchtte op de fiets naar een psychiatrische instelling waar hij verbleef. Toen hij overmeesterd werd, raakte hij gewond. Ook hij is naar het ziekenhuis gebracht. Over zijn motieven is nog niets bekend. Het eerste signalement van de dader zegt dat zijn gezicht zwart-wit geschminkt is en dat hij opvallend rood haar heeft. De extreem magere man gedroeg zich erg rustig. Hij zou afkomstig zijn uit Grembergen. bron HLN