Hoorde het net op de Tv, journaal.... Krijg er kippevel van. Jakkie.... Je kindje zal daar maar op zitten,
Op het nieuws zeggen ze net dat hij niet in een psychiatrische instelling verbleef, maar wel een psychiatrisch verleden heeft en bekend staat bij het gerecht.
Zo belachelijk ook van Kind & Gezin, zitten ze een beetje te beweren dat de meeste kdv's goed beveiligd zijn op vlak van toegang en je binnen moet met een pasje of zo... wel ik heb er nog geen enkele zo gezien en mijn zusje ook niet en die heeft stage gelopen in verschillende kdv's. Ze mogen ook wel eens de verantwoordelijkheid opnemen en zorgen dat de meeste kdv's goed beveiligd zijn en je alleen toegang krijgt met een pasje.
helemaal mee eens, bij ons in het gebouw (op mijn werk) zit ook een KDV op de benedenverdieping, daar moet je ook eerst met een pasje naar binnen en wat doen ze dan rond 8 uur als alle kindjes worden gebracht? deur open laten staan anders moeten ze steeds op een knopje drukken nou mijn meisje gaat daar in ieder geval niet naartoe straks, hoe makkelijk dat ook zou zijn voor mijn werk!
Te verschrikkelijk voor woorden dit! Dit soort mensen mogen wat mij betreft gewoon op het marktplein aan de schandpaal genageld worden... laat hem maar voelen. Gelukkig hebben we bij ons kdv nu een systeem met vingerafdruk, alleen daarmee kun je binnenkomen en als iemand anders dan ik of papa Louise op gaat halen, moet ik een kopie van de idkaart/paspoort van die persoon afgeven zodat ze het kunnen controleren. Mijn hart gaat uit naar de kindjes/ouders en leidsters!
Geen woorden voor, alleen maar afschuw. Verschrikkelijk wat al die kindjes, leidsters en ouders moeten mee maken. Ik werk zelf op een dagverblijf en als ik mij voorstel dat het daar zou gebeuren, begin ik al te huilen....
ik woon daar op 2 km vandaan, ik was van plan mijn zoontje ook naar dat kinderdagverblijf te brengen als ik terug ging werken, ik ben nu zo ontzettend blij dat ie veilig in zijn bedje ligt!
Ik weet niet wat ik moet zeggen... Ik krijg zo'n angst over mij heen. Wil ik mijn zoontje op deze manier nog wel naar het KDV brengen? Ik hoop dat ze overal nóg strengere regels handhaven wat betreft de veiligheid en toelaatbaarheid van mensen. (deuren standaard op slot, na haal- en brengtijden bijv.) De tranen stonden mijn in de ogen. Vooral als je de foto's van ouders en het kdv ziet. Lieve kindjes en leidster: rust zacht.....
Twee van de gewonde kinderen zijn zeer zwaar gewond, vier zijn ernstig gewond en vier zijn lichtgewond. Burgemeester Piet Buyse van Dendermonde heeft dat bekendgemaakt op een persconferentie in Sint-Gillis. Bij het kinderdagverblijf Fabeltjesland, waar op dat moment 21 kinderen en zes begeleidsters verbleven, kwam vrijdagochtend rond tien uur een roodharige man op de fiets aanrijden. Hij had zijn ogen zwart en zijn wangen wit geschminkt en droeg een rugzak. Hij belde, zei binnen iets te willen vragen en liep direct door naar de baby-afdeling. Daar stak hij wild om zich heen. Daarna ging hij door naar de peuterafdeling.Bron. Nu.nl Diep triest, hij mocht ook zo maar binnen lopen Als ik iemand zie met zwarte ogen en een wit geschminkt gezicht dan zou ik hem niet binnen laten. Maar ja dat is nu makelijk gezegt van mij, helaas is het drama nu al gebeurd. Mijn hart gaat uit naar de ouders van de kinderen en familie van de medewerkster.
Hier heb ik geen eens woorden voor.. Dit is TE erg voor woorden. Wat een zwakkeling is die man om kleine onschuldige kinderen te pakken... bah bah bah...
ow wat vreselijk, ongelovelijk! Die arme kindertjes en leidsters, traumatisch... Als je zo leest hoe hij tekeer ging en dat in je hoofd voor je ziet...brrrr arme kindertjes, wat moeten die overstuur zijn. En de ouders...pfff echt heftig!