hoihoi woorden schieten me tekort..... mijn hart gaat uit naar de ouders en de lieve lieve kindjes liefss
Baby kinderdagverblijf in ziekenhuis bezweken DENDERMONDE - De steekpartij in een kinderdagverblijf in het Oost-Vlaamse Sint-Gillis heeft een vierde slachtoffer geëist. Een zwaargewonde baby is in het ziekenhuis aan zijn verwondingen bezweken, zo maakte het ziekenhuis vrijdag bekend. Alle gewonde baby's en kinderen worden vrijdag nog overgebracht naar het Universitair Ziekenhuis Gent. De meeste slachtoffers zijn er zeer ernstig aan toe, aldus een wooordvoerder van het ziekenhuis. De gewonden werden meerdere keren gestoken, aldus justitie. Een man stak vrijdag in op baby's, kinderen en volwassenen in het dagverblijf. Drie kinderen en een medewerkster zijn overleden. Tien kinderen en twee volwassenen zijn gewond, aldus een officier van justie. De verdachte is aangehouden. (ANP) http://www.parool.nl/parool/nl/225/Buitenland/article/detail/134801/2009/01/24/Dader-steekpartij-was-zonderling-en-filmfreak.dhtml
Die link gaat naar een ander bericht en in de belgische media kan ik niet terugvinden dat er nog een kindje is overleden. Er is wel een tijdje sprake van geweest dat er nog een kindje gestorven was maar dat is later tegen gesproken. 5 kindjes zijn inmiddels weer thuis.
Vind het nogsteeds onbegrijpelijk pijnlijk wat er is gebeurd, WAAROM in vredesnaam.... Vind het zo erg voor de kinderen en de leidster en daarmee ook alle nabestaanden...hoop dat ze dit gruwelijke verlies ooit te boven komen. Ik wil hiermee geen vervelende discussie opstarten want het is al erg genoeg maar ik hoorde op het nieuws dat de leidsters van het kinderdagverblijf de man hadden ingesloten in een lokaal waar nog kinderen aanwezig waren.....dit snap ik dus echt niet...maar goed ze zullen wel gedaan hebben wat hun op dat moment het beste leek.
Ja dat vond ik ook een bizar bericht. Maar op dat moment was er natuurlijk totale paniek. Ik weet ook niet hoe ik zou reageren. Voor hetzelfde geld verstijf je of je gaat juist de confrontatie aan. Maar dat opsluiten vond ik ook niet bijzonder slim.
Volgens ik het begreep, hadden de leidsters van de andere groep de deuren op slot gedraaid zodat de man zeker niet bij hen zou kunnen.Omdat ze gezien had wat er in het lokaal naast hen aan het gebeuren was.Ik denk dat je op zulk moment op automatishe piloot handeld. Hoe dan ook vind ook ik het vreselijk wat er gebeurd is!Ze kunnen die man niet hard genoeg straffen!Hij was zo laf om een kogelvrije vest te dragen, terwijl die kindjes zich nog niet eens kunnen verzetten tegen zo een gek!Hij weigerd om ook maar iets te bekennen en zou enkel wat lachen en onozel doen tijdens zijn ondervragingen! Wie weet hoeveel slachtoffertjes er nog meer gevallen waren als men hem niet op tijd opgepakt had en hij het volgende kinderdagverblijf bereikt had!Hij wilde 70 mensen doden! Voor zover ik weet zouden er 2 babytjes overleden zijn 1 van 9 maanden en 1 van 8 maanden jong en een begeleidster van halfweg de 50 jaar. http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={65941F0F-39B1-47FA-AD3F-F887FCF05B48} Veel sterkte aan de getroffen families en vrienden van de slachtoffers!
ik woon toevallig in belgie, hele dag hoor je er vanalles over... kippenvel toen ik het hoorde. over enkele weekjes moet ik mijn zoontje ook naar de creche brengen... had het er al moeilijk mee,,, nu nog erger! sterkte aan alle mama's papa's, broertjes, zusjes en andere familie leden van de slachtoffers. zo'n gek moeten ze gelijk zelf een paar messen tussen zijn ribben duwen! mss grof... maar vind het echt erg.. het ergste: de kinderen die eraan overleden zijn hadden niet eens een kans om zich te verdedigen of weg te rennen! hoe laf kan iemand zijn... zo iemand moeten ze niet opsluiten maar eens goed pijnigen!
Ik vind het helemaal niet grof hoor dat hij ook messen tussen zijn ribben moet krijgen. Eigenlijk is geen enkele straf zwaar genoeg. Ik heb ook gehoord dat hij gewond is geraakt bij zijn arrestatie. Mooi zo dacht ik gelijk, laat hem maar lekker pijnlijden Ik werk zelf ook op een kdv, op een babygroep. Elke keer als ik er iets over zie op tv springen de tranen mij in de ogen. Het idee dat het bij ons ook kan gebeuren, nu hebben we wel een nieuw pand met code om binnen te komen, maar toch.
Zo iemand moeten ze voor altijd opsluiten, dan moet hij nadenken waarom hij daar zit, als je hem een mes tussen de ribben duwt dan is hij van alles af..... Hoewel ik me kan voorstellen dat als iemand aan mijn dochter zit, ik ook de neiging zou krijgen om wraak te nemen....gevoelsmatig dan....
Ik vind het oprecht jammer dat de Belgische politie niet wat meer "trigger-happy" is. Nu blijft ie heel lang leven en therapie krijgen enzo en heeft ie misschien nog lol over wat ie heeft bereikt. Bah!
Ik hoop dat deze FREAK netjes in de gevangenis beland, daar weten de andere gedenineerden wel raad met hem! Ik hoop dat ze de kans krijgen als een zooi dolle honden al hun frustraties op deze FREAK los te laten, de rest van zijn leven lang! De dood zou nog te mild voor hem zijn... Je vraagt je toch af wat er in hemelsnaam mis kan gaan in iemands leven dat hij zich op een middag schminkt en met een tas vol messen richting een KDV fietst... Groetjes Fanny!
mja ze hebben hem nu in de gevangenis van brugge geplaatst i.p.v. die van dendermonde omdat ze hem daar appart kunnen opsluiten zonder contact van medegevangene en ze weten wel waarom want zo'n vent zou geen dag overleven tussen die andere. je gaat zien, hij wordt ontoerekeningsvatbaar verklaard of zoals dutroux in een speciale cel gezet waar zo'n mensen nog een luxeleven hebben
Geloof me, ze krijgen geen luxe leven want ze worden opgesloten zonder enig contact met anderen.....omdat je anders idd krijgt dat het in de gevangenis hoog oploopt.
amanthis dutroux heeft bv een eigen tv, dvdrecorder,een computer ( waar hij aan zijn boek werkt), mag zijn eigen weekmenu samenstellen mag brieven ontvangen ( waar vrouwen geld insteken ) en brieven schrijven, mag dagelijks 2x een uur naar buiten ( weliswaar onder begeleiding) en mag 2x /week een sportactiviteit doen. sorry hoor maar buiten dat die geen contact heeft met medegevangene heeft zo'n vent een luxeleven. ik ken mensen aan den ocmw die zoveel luxe nog niet hebben :x