Tips voor een lekker toetje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angeltje24, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Meiden,

    Mijn broertje en zijn vriendin komen vanavond gezellig eten. Een mooi excuus om een heerlijk toetje te maken (ben zo een enorme zoetekauw sinds ik zwanger ben :rolleyes: )
    Nou ben ik de hele ochtend al aan het bedenken wat voor toetje ik zal gaan maken.

    Omdat ik waarschijnlijk lasagna ga maken heb ik al zitten denken aan tiramisu om een beetje in de italiaanse sfeer te blijven..maarrrr hier gaat alcohol in. En ik wil natuurlijk ook genieten van mn toetje! :D

    Heeft er iemand tips voor een heerlijk toetje?
    Italiaans of niet..alles is welkom! (ben tenslotte nog wel even zwanger);)

    Liefs Angeltje
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Heb laatst een lekker Italiaans toetje gemaakt, gevulde perziken met amandel/bitterkoekjes prut

    Nodig:

    Perzikken uit blik
    Amandelspijs
    Bitterkoekjes
    Sinaasappelsap
    Slagroom
    Cacaopoeder


    Bitterkoekjes kruimelen en mengen met wat amandelspijs en de sinaasappelsap tot het een papperig goedje wordt. Hier de perzikken mee vullen en toef slagroom er op (lekkerste is verse slagroom). Beetje cacaopoeder erover en klaar..
     
  3. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Je kan toch best tiramisu eten? ik at dat ook gewoon je goot geen hele fles alcohol er in lijkt me ;)

    Ik zou gaan voor kwark taart haha :D
     
  4. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Smikkel!Klinkt goed Wendy ;)
     
  5. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Of lekker iets van bolletjes ijs, saus erop en wat vers fruit erbij
     
  6. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Dat is inderdaad wel zo Mila maar wat een klein beetje alcohol voor mij is, is in verhouding wel een hele fles voor de baby :rolleyes:
    Teminste..dat heb ik mij laten vertellen... (mij kan je alles wijs maken nu ik zwanger ben! :D )

    Liefs Angeltje
     
  7. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Bananen bakken, seroendeng (gecrunchte pinda's met kokos) erover tijdens het bakken. Op bordje leggen, vanillekwark erbij en honing erover...hmmm

    Of verse aardbeienkwarktaart, makkelijk en snel!
     
  8. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Was ook echt heerlijk, heb het volledige recept even voor je opgezocht.

    Perziken gevuld met bitterkoekjes en amandelspijs
    Bereidingstijd: 10-20 minuten
    Aantal personen: 4

    Ingredienten:
    8 halve perziken (eventueel uit blik), 8 bitterkoekjes, 1/8 liter slagroom, 1 zakje vanillesuiker, 2 el. amandelspijs, 2 el. amandellikeur of sinaasappelsap, 1 el. cacaopoeder

    Voorbereiding:
    Dep de perzikhelften droog met keukenpapier. Verkruimel de bitterkoekjes. Klop de slagroom met de suiker stijf.

    Bereidingswijze:
    Meng de amandelspijs en de likeur of het sinaasappelsap door de verkruimelde bitterkoekjes. Vul de holtes van de perzikhelften royaal met dit mengsel: de vulling heeft de vorm van een ei. Leg op elk dessertbord 2 gevulde perzikhelften. Garneer het gerecht met een torentje slagroom. Schep de cacao in een theezeefje en strooi deze rondom de perziken.

    Je kunt dus sinaasappelsap gebruiken ipv de likeur. Heb zelf perziken uit blik gebruikt omdat verse perziken even te veel gedoe was.

    Is echt enorm lekker! Had er trouwens ook een heel lekker Italiaans voorgerecht bij van tomaat en pesto..mocht je recept willen dan lees ik het wel..
     
  9. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Bedankt Wendy voor het recept! ;) Denk dat mijn mams en schoonmoeder ook blij zijn met dit recept!

    Als voorgerecht had ik bruschetta's met tomaat in gedachte...maar jouw voorgerecht is ook welkom hoor! :D

    Liefs Angeltje
     
  10. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0

    Haha nou bij deze dan :)

    Gevulde eieren met pesto op bedje van tomaat

    Ingredienten:
    4 eieren
    2 grote vleestomaten
    4 eetl pesto (heb zelf de basilicum variant genomen en niet de olijven pesto)
    2 takjes verse basilicum
    Zwarte peper

    Voorbereiding:
    Kook de eieren in 10 minuten hard en koel ze af onder stomend water en pel ze. Was de tomaten en snijd ze in plakjes

    Bereidingswijze:
    Halveer de eieren en haal de dooiers eruit. Maak de dooiers fijn en meng de pesto erdoor.
    Verdeel de plakjes tomaat op 4 borden. Vul de eieren met de pesto en zet ze op de plakjes tomaat, peper erop en afgarneren met wat verse basilicum.

    Had er zelf nog brushetta (kant en klaar te koop bij Hema) bijgedaan en gerecht was binnen no time klaar..

    Zelf gemaakte bruchetta van ciabatta met olijfolie en verse kruiden is waarschijnlijk veel lekkerder ;)
     
  11. Wup

    Wup Fanatiek lid

    23 apr 2007
    4.912
    0
    36
    Perziken met bitterkoekjes, amandellikeur en bosvruchten jam. daarop opgeklopte eiwit (volgens mij kun je gewoon van die gepasteurizeerde eiwitten kopen) en dat eventjes onder de gril.

    Zo lekker! de alcohol verdampt gewoon in de oven
     
  12. Angeltje24

    Angeltje24 Bekend lid

    22 nov 2006
    536
    1
    18
    Nou Wendy...je hebt me zover gekregen hoor... ;) Ik ga voor jouw voorgerecht! IK ben gek op pesto en tomaat en de bruschetta kan je er inderdaad lekker bij doen!

    Het toetje moet ik even na gaan bij mijn broertje...volgens mij lust hij geen perzikken. :( Maar dat neemt niet weg dat ik dit toetje lekker voor mezelf (en mn partner natuurlijk )ga maken van de week..haha :D
     

Deel Deze Pagina