Dodenherdenking

Discussion in 'De lounge' started by Sophia, May 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bigdream

bigdream Fanatiek lid

Jan 21, 2007
    2,484
    0
    0
    Ook ik heb meegedaan uit respect voor onze vrijheid nu en ik sta stil bij alle slachtoffers die zijn gevallen en die op dit moment vallen.

2. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij zijn ook altijd netjes 2 minuten stil, en wil dit straks Steven ook mee geven.

3. mini23

mini23 Actief lid

Sep 18, 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Hier zijn we ook altijd netjes 2 minuten stil, als we straks kinderen hebben vind ik dat ook heel belangrijk om door te geven.

4. Lindy

Lindy VIP lid

Jan 16, 2007
    5,390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ook hier in delft was het 2 min stil :)

5. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier ook en zelfs de kinderen waren zo onder de indruk dat ze ook stil waren ;) De oudste hadden we van te voren al uitgelegd over het hoe en waarom hoor.

6. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ook stilgeweest hier. Ik word er altijd zo triest van he. Vreselijk.

7. Karina

Karina Fanatiek lid

Mar 31, 2006
    1,987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Wij doen hier ook aan mij, al zo lang ik me kan herinneren! Gewoon uit respect voor degene die dit hebben mee moeten maken! Dit mogen we NOOIT vergeten!

(Bij ons moet het nog komen, lopen zes uur achter)!

8. Anne36

Anne36 Bekend lid

Feb 9, 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Ja hier is het ook jaarlijkse gewoonte, ook toen ik nog in de horeca werkte werd er altijd 2 minuten stilte ingelast.

9. brussie

brussie Fanatiek lid

Nov 22, 2006
    1,927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Wij doen er ook nog ieder jaar aan mee, puur uit respect.
    We willen het onze kinderen ook meegeven.

't Valt mij op hoeveel mensen nog door de buurt scheuren, hoeveel kinderen geen respect hoeven te tonen. Maar goed, mijn kinderen zullen tijdens die 2 minuutjes niet buiten te vinden zijn!

Mij valt het ook op dat de vlaggen 's ochtends al buiten hangen.. Dit is eigenlijk niet de bedoeling! Volgens de 'regels' mag je de vlag pas (half- stok) hangen vanaf 18.00uur, en na de stilte (dus na 20.02) moet 'ie weer vol hangen tot uiterlijk zonsondergang (vlgns mij rond 21.00uur). En morgen mag de vlag de hele dag vrolijk vol uit hangen (van zonsopgang tot zonsondergang) tijdens het vieren van de vrijheid! Dit heb ik van mijn opa die in het leger heeft gezeten en het wel zou moeten weten...

10. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij hebben ook meegedaan, gewoon uit respect...

11. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Wij zitten hier compleet met puber voor de buis...dit keer ook met logeer-puber.
    Ik vind het heel belangrijk, en ook zeker belangrijk om aan mijn zoon door te geven.
    Mijn opa heeft gestreden in het verzet, terwijl mijn oma met mijn vader en zijn broertjes en zusjes ondergedoken zat...
    Mijn opa en oma hebben zulke erge dingen meegemaakt, dat ze er nooit meer over hebben willen praten...tenminste..van mijn oma mocht dat niet meer.
    Ik denk in de 2 minuten stilte dus aan mijn opa, en aan alle slachtoffers van de tweede wereld oorlog en daarna....en dit keer ook aan onze goede vriend die op dit moment uitgezonden is naar Afghanistan.

12. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik moest werken maar heb om 20.00 me werk even stil gelegd
    ik was op dat moment bij een kliënt en ben daar even in een stoel gaan zitten

wat mijn kinderen hebben gedaan buiten Caitlin om want die lag stil ;) te slapen weet ik niet want ze waren bij hun pa

maar als ze hier zijn , zijn ze binnen en staan ook even stil bij alles wat er is gebeurd

vind dat bij hun opvoeding horen

13. Marijtje

Marijtje Actief lid

Sep 20, 2006
    201
    0
    0
    We zaten gisteren in een restaurant, het hele restaurant was twee minuten stil. Zo moet het ook. Ik heb de auto ook wel eens aan de kant van de weg gezet.
    We hebben zo'n rijk, luxe en vrij leven in NL, kijk maar naar de eerste de beste film op tv op 4 mei en je weet meteen weer waarom we zo blij moeten zijn dat we zo kunnen leven.

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

Feb 12, 2007
    9,547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik vind het altijd zo ontroerend om te zien en sta er o pdatwij thuis 2 minuten stil zijn.
    Mn vriend is zweeds en die waren neutraal in de oorlog. Hij heeft een veel mider sterk besef van wat er allemaal gebeurt is toen.
    Maar stil zijn doet ie wel.
    Ben naar de waalsdorpervlakte geweest ,daar wordt je stil van. Alleen maar vogeltjes en dat geluid an die klok.....bbbrrrrrr

15. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb het van huis uit geleerd om stil te zijn. mijn vriend niet maar die doet het nu wel. ik vind het erg belangrijk die mensen hebben voor ons gevochten.

16. Micha

Micha Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,231
    0
    0
    Woerden
    Wij houden ook 2 min. stil uit recspect en dankbaarheid dat wij nu onze vrijheid hebben !

17. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik ook, al mijn hele leven lang. Mijn man sinds drie jaar; hoort bij de inburgering ;)

18. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb het van huis uit meegekregen en heb dus ook dit jaar weer trouw mee gedaan .
    Het is heel belangrijk dat we ons blijven beseffen wat een leed er altijd met een oorlog mee komt !
    En dan heb ik het natuurlijk niet alleen over de 2e wereld oorlog .

Onze oudste doet ook al 2 jaar met ons mee ( ze is nu 5 ) .
    Natuurlijk leggen wij van te voren uit wat er gaat gebeuren en ook waarom .
    De jongste begrijpt het nog niet ( 2 jr ) maar dat gaat zeker komen !
    Mijn man en ik vinden het heel belangrijk om dit aan onze kinderen mee te geven .

Wij hebben deze keer de herdenking gewoon thuis voor de buis gedaan .
    Maar het is al meerdere keren voorgekomen dat wij onderweg waren en dat we aan de kant van de weg gingen staan .
    Ik kan je vertellen dat dat (vooral langs een snelweg) erg indrukwekkend is .
    Hele slierten auto`s stonden er steevast voor ons en achter ons .
    Precies zo als het hoort dus .

Groetjes Joyce

19. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ook hier stilte, voor alle oorlogen die geweest zijn en nog aan de gang zijn.
    dat wij in vrijheid mogen leven terwijl in andere landen oorlogen woeden waar dagelijks mensen bij omkomen.

20. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hier ook vanuit huis altijd 2 minuten stil.. dat is mij mee gegeven..

2001 heb ik de eer gehad om in de erehaag te staan,.. je mocht je niet praten en bewegen.. alleen maar even op het ene been en dan het andere been.
    daar stond je dan in je scout uniform.., vanaf half 5 tot half 9...! STIL..!
    Uit respect heeft er een jongen in zijn broek geplast.!
    Want er waren twee reden dat je er uit mocht stappen. dat was als je heel nodig moest en als je, je niet geod voelde.
    mijn vriend heeft zo´n loodszware krans getild en aan belangrijke personen mogen uitreikenen.!
    voordat je dat moest doen hebben we eerst een weekend gehad, dat alleen over de tweedewereld oorlog ging.! Heb zoveel respect gekregen voor al die mensen in die tijd! verschrikkelijk.. en helaas zijn er nog in vele landen oorlogen!

ik merk als ik met leeftijdsgenoten over de dodenherdenking praat dat ze er heel luchtig over doen.. jammer. maar iedergeval krijgt Sam van huis uit mee dat hij 2 minuten stil moet zijn..!

Share This Page