Ik zouvoor morgen met mijn dochter brownies bakken.. heb ik gewoon geen roomboter meer in huis.. zucht.. Wat vervangt de boter? olie? kan toch niet lekker zijn 160 ml olie in je gebakje.. of is de verhouding dan anders? (ik heb overigens ook geen appelmoes, dat idee vond ik op het grote internet.. wel witte smeltchocolade.. dat is ook behoorlijk vet)
Lenen bij de buurvrouw Olie kan in een cake prima maar in een brownie, nee, lijkt me niet. Maar je zou wel even kunnen googelen: 'brownie zonder boter' of nog beter, in het Engels.
200gr pure chocolade au bain marie smelten 4 eieren met 330gr suiker en 1 zakje vanillesuiker schuimig kloppen langzaam de gesmolten chocolade eronder roeren 13 eetlepels olie langzaam er bij doen en roeren 175gram meel, snuf zout, 1 theelepel bakpoeder met elkaar mengen en per eetlepel onder het ei-choco mengsel spatelen. voila! bij 170graden 20-25minuten bakken
geloof het of niet.. ik heb geen bakpoeder in huis Winkels zijn hier niet open op zondag... en bij benzinepomp denk ik ook niet dat het te krijgen is... haha... niet erg slim ben ik.. Nou ja.. anders laat ik het maar over gaan of maak ik een moes van banaan.. dat zag ik ook ergens staan
Nee dom hè.. Alles is hier op! En heb het nog niet vervangen... Ach ja.. Inmiddels besloten dat we maar niet bakken gaan.. Ook beter voor mijn dijen trouwens