Zwanger van mijn 2e kindje en voel me anders...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anna, 4 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik heb met plezier een beetje rondgesnuffeld in het forum en plaats bij deze mijn eerste berichtje... Ik ben ongeveel 6 weken zwanger van mijn 2e kindje. Weet de nog niet precies wanneer ik uitgerekend ben maar dat ligt ongeveer eind juni 2006 zijn. Wij hebben al een dochtertje van 20 maanden. Toen ik zwanger was van haar was ik vreselijk beroerd de eerste 4 maanden van het begin af aan... maar nu ben ik alleen vreselijk moe en heb steeds trek... Zou dat zo blijven of treed misselijkheid ook wel later op? Ik hoop echt dat ik zo lekker kan blijven genieten. Maar aan de andere kant voel ik nu zo weinig dat ik soms vergeet dat ik weer zwanger ben hahaha Ik verheug me enorm op eind december want dan krijg ik waarschijnlijk de eerste echo, dat vond ik met de eerste ook zo bijzonder... dan is het ineens allemaal zo echt! Zijn hier meer vrouwen die in verwachting zijn van hun tweede kindje?
    Liefs Anna
     
  2. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    hoi

    gefeliciteerd met je zwangerschap geniet er van
    ik ben zwanger van de tweede
    van naomi was ik niet beroerd of wat dan ook en heb ik alle kwaaltjes in het begin gehad wat er bij hoort
     
  3. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    ...en nu met de tweede heb je ook geen misselijkheid gehad?
     
  4. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    heb de eerste 4maand alles aan elkaar gespuugt en bij naomi niet
    naomi's zwangerschap was een fluitje van een cent deze echt niet ben in het begin ook 5kilo afgevallen door het overgeven enzo
     
  5. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Jee, ik ben enorm verbaast dat ik nu niet misselijk ben... De vorige keer kon ik de eerste tijd het daglicht niet verdragen... stond echt op mijn kop, kon alleen maar denken> Als het kindje maar blijft leven die ik nu cadeau heb gekregen! En dat deed ze... Ik kan me weinig herinneren over die eerste 3 maanden, is bijna een zwart gat... Het gekke is dat ik er nu weer aan begin te denken, nu ik weer zwanger ben... de omgekeerde wereld, voel me nu zo goed!
     
  6. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi bij mijn eerste twee was ik indd ook misselijk.
    Maar nu bij nrtje 3 heb ik geen klachten kwa misselijkheid.
    Wel ben ik indd heel erg moe. En kan soms vreetbuien krijgen.
    Maar verder voel ik me prima.

    Je hoeft ook niet perse ziek te zijn hoor :)
     
  7. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Heerlijk omdat te ontdekken! Ik dacht dat het er bij hoorde maar ZO kan het dus ook... Ben nog wel voorzichtig want kan natuurlijk nog wel veranderen... Weet eigenlijk niet of als ik NU geen last hebt de kans groot is dat het ook niet meer zal komen... Weet iemand dat?
     
  8. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik ben nu ook in verwachting van mijn tweede. Heb met de eerste (is wel ff geleden) weinig last gehad van iets alleen gevoelige tepels. Maar bij deze is het duidelijk anders. Ik had in het hele begin veel kramp en toen ik ondekte dat ik zwanger was heb ik een tijdje weinig gevoeld, toen begon ik mijn borsten te voelen en met een week of 6/7 begon bij mij de misselijkheid en het weinig trek in eten, nu ben ik bijna 8 weken en moet zeggen dat de trek een beetje terugkomt. Ik voel me echt iedere dag anders, de ene dag rotter dan de andere, maar ach het hoort er allemaal bij. De ene heeft nergens last van en de andere spuugt zich wel 6 maanden helemaal leeg. koester de dagen dat je je lekker voelt...
     
  9. Jeanet

    Jeanet Actief lid

    10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    Ik ben nu ook zwanger van de 2e, bij de 1e was ik in het begin misselijk(spugen viel wel mee)en vlees braden vond ik erg vies ruiken, maar verder had ik weinig tot geen kwaaltjes, nu bij de 2e ben ik niet misselijk maar wel door en door moe vanaf de 7e week, 's nachts slaap ik slecht en overdag lig ik uitgeput op de bank, mijn eetlust lijkt ook enorm alles wat ik tegen kom gaat naar binnen.
     
  10. Wennie

    Wennie Lid

    12 okt 2005
    18
    0
    0
    Ik dacht in het begin ook van goh dat kan ook zonder misselijk te zijn. Bij de eerste was van ik van dag 1 tot 20 weken enorm misselijk. Iedere dag overgeven en heel veel kilo's kwijt geraakt voordat ik ging groeien.

    Nu dacht ik bij de tweede goh valt wel mee. Maar vanaf 6 weken is het weer zoals vanouds. Voel me heel de dag belabberd en moest vanmorgen ook weer overgeven. Ik ben ook erg moe en voel me heel de dag belabberd.

    Ik moet ook zeggen dat het met zo'n tweede die rond loopt dat best wel zwaar valt. Zij beslist namelijk hoe laat je op staat en even lekker gaan liggen als je je niet zo lekker voelt gaat ook niet. Het is dus even doorbijten en hopelijk duurt het deze keer niet tot 20 weken.

    Maar ja, je weet waarvoor je het doet. Vinden jullie het ook pittiger met al een kleintje rond lopen?

    Groetjes, Wendy
     
  11. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mijn eerste 2 zwangerschappen heb ik nooit een teken van ongemak bv misselijkheid gehad ,maar met dees oefffffffffffff alle symptonen die je maar kan hebben heb ik of heb ze gehad
    misselijk wel 3 mnd daarna was ik er gelukkig vanaf

    succes debbie
     
  12. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik voel me nog steeds lekker maar wel enorm moe en altijd trek... en enorm veel last van restless legs 's avonds. Zonder die misselijkheid lijkt het allemaal zo onwerkelijk nog steeds... Maar realiseer me des te meer, als ik terug denk aan mijn 1 e zwangerschap, hoeveel mazzel ik heb... Daarom wens ik iedereen die zich nu wel misselijk voelt heeeeel veeeeel sterkte! Ik voel met jullie mee... en het gaat allemaal echt weer over al lijkt het van niet...
     
  13. Anna

    Anna Actief lid

    4 nov 2005
    144
    0
    0
    Nou, we zijn een paar dagen verder en het lijkt wel vanouds... pfff, ik ben behoorlijk misselijk! Krijg met moeite mijn ontbijt naar binnen en als ik opsta wil ik alleen maar weer gaan liggen... Maar goed, ik heb een dochtertje van 20 maanden, dus ik MOET wel... hahaha ja nu voel ik me weer behoorlijk zwanger!
     

Deel Deze Pagina