ik woon vlak bij een slagerij.. en er lopen hier best wat honden los.. nu hebben ze bij de slagerij een keer een best grote hond een stukje worst gegeven. dus regelmatig staat de hond te blaffen om een stukje worst.. vooral op zaterdagochtend als ik wil uitslapen...:x:x ik denk dat het arme dier gewoon de deur uit gezet wordt en als beestje geen zin meer heeft weer naar huis gaat. word ik zo boos van dat mensen wel een hond willen maar om het netjes te zeggen te lui zijn om zelf met de hond te gaan wandelen! gelukkig valt het de laatste tijd mee met het geblaf ik denk dat iemand bij de eigenaar is geweest om er wat van te zeggen. zelf heb ik geen idee van wie de hond is. krijg af en toe toch echt zin om de hond in mijn auto te zetten en het dier af te leveren bij een opvang en dan zijn er nog mensen met duifjes! zitten ze lekker op je dak te koeren en op antwoord te wachten van een duifje wat een eind verderop op een dak zit. dat gaat ook de hele dag zo door!! ik word er helemaal knettergek van. ik vind dieren hartstikke leuk hoor ben opgegroeid met honden katten vissen vogels ratten en hamsters.. maar als ze bijv met honden weigeren hun verantwoordelijkheid te nemen kan ik zo kwaad om worden.. en helaas kan ik tegen de duifjes niet veel doen behalve op ze te schieten met mijn balletjes pistool..
hier zijn het echt mensen met duifjes.. woon niet in een stad en zie bij een stuk of wat mensen kleine tillen staan dus echt mensen met vooral tortelduifjes
Zijn genoeg mensen die duiven hebben inderdaad (mijn opa vroeger ook ), heel leuk maar ook heel irritant als je er naast woont. Over de poep overlast nog maar niet te spreken. Denk dat je er helaas niet veel aan kan doen. Bij ons vroeger liep ook altijd een hond zichzelf uit. Vond het vooral doodeng, was atlijd bang dat ie aangereden zou worden. Is uiteindelijk dus ook gebeurd...
Woon bijna aan de kust... hoor heel de dag door meeuwen. Woon aan een sloot.. hoor heel de dag kikkers... dat vind ik nog te doen en ook wel iets hebben. De hond van mijn buren is een ander verhaal. Nu kan dat arme beest er niets aam doen... word gemiddeld 5/6 keer per dag naar buiten gegooid en blaft en schijt vervolgens heel de boel bij mekaar. De buren zelf lijken er geen last van te hebben. Drollen liggen er rustig een week te stinken en om half 12 savonds blaffen is de normaalste zaak van de wereld. Stank en geluidsoverlast kun je trouwens melden bij de gemeente.
Oh wat heerlijk dat ik mij daar niet druk om maak . Hier honden, katten, vogels, eenden enzovoorts in de straat (vogels en eenden in het "wild") maar ik kan alle geluiden en "overlast" goed relativeren. Mocht ik wel ergens last van hebben dan zal ik op zoek gaan naar waar het vandaan komt ipv op een forum klagen.
Gelukkig zitten we op een forum waar een ieder last heeft van haar eigen kwaaltjes... Dus klagen mag best!
Hier echt een waanzinnige hoeveelheid katten in de buurt. Vooral de katers wordt je stapelgek van: sproeien, 's nachts mauwen, vechten. Kan de zandbak geen 2 tellen onbeheerd open laten staan, dan zit er alweer zo'n smerig beest in te schijten. En als ze de kans krijgen, komen ze ook 'gezellig' even binnen sproeien, zo goor! Heb er weleens eentje gevangen en naar de opvang gebracht. Maar die was echt ziek, zat onder de schurft, te smerig om aan te pakken. Geloof niet dat een van de buren hem ooit gemist heeft. Duiven heb ik hier geen last van, dat is dan wel weer een voordeel van zoveel katten
Even serieus...schieten op duiven met een balletjes pistool? Als je zoveel last hebt van die hond dan neem je hem mee naar huis en bel je de dierenambulance dat je een hond gevonden hebt. Dan brengen ze hem thuis (als ie een chip heeft) en spreken ze de eigenaar aan. Heeft ie geen chip dan word ie naar het asiel gebracht.
zoals ik al zei valt het met de hond de laatste tijd erg mee en ja ik schiet op de duiven met een balletjes pistool.. dat zijn van die kleine plastic balletjes die al zoveel vaart verloren hebben dat als ze de duif raken ze er hooguit van schrikken en weg vliegen. ik schiet ze dus niet af..
T enige waar ik me aan irriteer zijn de niet geholpen katers die in mijn tuin alles onder sproeien:x Ben blij dat onze poes geholpen is anders hadden we zeer waarschijnlijk wel een nestje gehad We hebben hier in de wijk 1 eenden stelletje die dagelijks een paar stukjes brood komen ophalen en gaan dan weer verder met hun leventje in de sloot. Kids vinden t geweldig dat ze op bezoek komen dus ik ook.
Klagen dat het zielig is dat de hond niet word uitgelaten Maar zelf wel met een balletjes pistool op duiven gaan schieten nee dat is lekker diervriendelijk Pfff get a live
Sorry hoor maar vind het niet normaal dat je op beesten schiet. Plastic balletjes of niet. Misschien moet je is met iemand gaan praten over je frustraties. Als je je aan dat soort dingen zo ergert dan sluimert er veel meer als je het mij vraagt.
Mn buurman heeft ook stuk of 20 duiven hahaha. 1x vloog eentje heel hard tegen mijn slaapkamer raam toen ik lag te slapen schrok me kapot. En als die ze vrij laat overal schijt op mn tuinmeubels en speelgoed van de kids. En kleren ophangen in de tuin zomers? Liever niet nee
Als boerendochter kan ik erg goed tegen dierengeluiden (al is een continue blaffende hond wel erg irritant. Of een haan om 5 uur 's morgens). Toen we gingen samenwonen woonden we aan de rand van het centrum. Daar had ik meer last van voorbijrijdende auto's en knetterbrommers. Om over motoren nog maar te zwijgen. O ja, en van buren! Die kunnen lawaai maken! Misschien had ik daarop moeten schieten met plastic balletjes? 😜