Doe/deed jij geregeld een soa test?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Huh? Dat vind ik wel een beetje raar, om onnodige zorgkosten te maken uit solidariteit met je vriend?

Ik heb met een aantal vriendjes op goed vertrouwen wel onbeschermd seks gehad (alleen pil). Na een aantal jaar een SOA test laten doen bij huisarts, gewoon voor de zekerheid of het echt wel allemaal safe was. Niks aan de hand gelukkig.

2. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Man is mijn eerste en andersom ook. Dus nee, niet nodig.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat mag je vinden natuurlijk. Voor mij voelde het goed. oa ook omdat ik voor m'n werk veel met bloed werk. De kans is klein, maar je weet het niet.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja vroeger duurden mijn 'relaties' nooit erg lang en deed ik geregeld een soa test. Zekere voor het onzekere, anderen konden wel zeggen dat ze schoon waren maar zeker weten doe je het niet. Achteraf waren het namelijk niet echt de meest betrouwbare jongens. Gewoon bij de huisarts overigens. Is niks om je voor te schamen toch?

5. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ja, in het begin van onze relatie, toen we het idee hadden dat het goed zat, en we zonder rubbers wilden vrijen.
    Samen met hem, naar de vrije inloop gegaan van de GGD in Amsterdam. (helaas is die er niet meer)

Wij zijn daar vrij makkelijk in, niks om je voor te schamen. Vind het zelfs een hele goede, als je hoort hoe makkelijk er tegenwoordig over sex gedaan word.

6. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Nee, nooit gedaan. Er was ook niet echt aanleiding voor, maar ik snap wel wat je bedoeld met dat het een taboe is. Ik zou het zelf ook echt gênant vinden, maar aan de andere kant.. Liever iemand die zich geregeld zich laat testen en dus er op tijd bij is als diegene wel iets onder de leden heeft, dan dat iemand het halve land gehad heeft en iedereen besmet. Natuurlijk moet je gewoon geen onbeschermde seks hebben, scheelt een hele boel gedoe. (Al begrijp ik dat dit niet in iedere situatie telt natuurlijk!)

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Weleens bij de gyn om chlamydia uit te sluiten ivm buikpijn en tussentijdse bloedingen.
    Ik had het trouwens niet.
    Daarna nooit meer muv Hiv en hep b tijdens mijn 3 zwangerschappen.
    Ook allen negatief haha

8. urfebe

urfebe Fanatiek lid

25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Hier niet specifiek voor soa test, maar bloed wordt regelmatig getest omdat ik bloeddonor ben en nu ook bij zwangerschap. Is trouwens niet alleen hiv en hepb maar ook lues (gonorroe). Daarnaast maar 2 bedpartners gehad (incl mijn man) maar ja, een kan natuurlijk al genoeg zijn.

9. tdw

tdw Niet meer actief

Ja hoor elke keer als een relatie serieus werd en we zonder condoom wilden even naar de huisarts. Ik heb in het verleden wel chlamydia gehad dus sindsdien altijd voorzichtig en altijd laten testen bij een nieuwe relatie (ik heb wel wat kikkers gekust voordat ik mijn prins vond :D)

Niks om je voor te schamen, gênant vond ik het ook niet eerder verstandig...

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    ik ben twee keer getest, Rotterdam heeft een aantal jaar geleden alle vrouwen in de 20 een chlamydia test gestuurd om thuis te doen die je moet opsturen. En toen ik zwanger was van mijn eerste werd mijn bloed onderzocht op hiv enz. Is sta daardoor procedure bij het ziekenhuis waar ik ging bevallen.

11. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Nou ik heb endometriose en het duurde 9 jaar voordat de huisarts mijn klachten serieus nam en ik een doorverwijzing kreeg naar een gynaecoloog. Daarvoor was het altijd: hmmm je hebt vast een soa, laten we je maar even testen. Heb dus oneindig veel soa testen moeten laten doen in mijn leven, nooit een soa gehad overigens.

12. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik heb me buiten de zwangerschapstesten 3x laten testen. De 1e keer nadat ik verkracht was, was onderdeel van het lichamelijk onderzoek, de 2e keer nadat ik met de vader van mijn zoontje uit elkaar ging en de 3e keer toen ik met mijn ex uit elkaar ging. (Beide bleken niet zo trouw alsdat ze zeiden te zijn). Mijn vriend heeft dit overigens ook gedaan toen hij met zijn ex uit elkaar ging.

13. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

De eerste x na mn ex omdat ik er achteraf achter kwam dat hij de bloemetjes nogal had buiten gezet ..

De tweede keer toen ik een spiraal liet plaatsen, dat moet altijd.

En laatst getest op Chlamydia via mn bloed omdat we in het ziekenhuis lopen in de mmm.

Verder gelukkig nooit :)

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    #34 marb, 20 apr 2015
    Laatst bewerkt: 20 apr 2015
    In principe altijd veilige seks. Aan het begin van mijn lange relaties steeds allebei een soa-test gedaan.

edit: oké, als ik dit teruglees vind ik het zelf nogal cryptisch klinken :D

Wat ik bedoelde: ik ben aan de pil gegaan voordat ik seksueel actief werd, in verband met hevige menstruaties. Toch heb ik altijd condooms gebruikt met vriendjes. Op het moment dat dit serieus werd hebben zowel mijn partner als ik ons laten testen en pas daarna hebben we de condooms eruit gegooid.

15. Kolovski

Kolovski Niet meer actief

Altijd veilig. Maar voor het regenjasje er af gaat even testen voor alle zekerheid ;)

16. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Vlak nadat mijn relatie uit ging. En tijdens mijn zwangerschap moest het.

17. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Nooit gedaan, voor mijn man nooit onveilig seks gehad en mijn man ook niet. Dus niet nodig geweest (al ben je toch blij als de bloedtesten tijdens zwangerschap goed zijn)

18. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, wij hebben een open relatie, dus ik laat het af en toe checken. Gelukkig nog nooit iets opgelopen, mijn man ook niet :)

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Maar doen jullie het dan niet veilig met anderen?

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, ivm vruchtbaarheidsbehandelingen en zwangerschappen.

Deel Deze Pagina