Heb jij een laptop of tablet en waarom juist die?

Discussion in 'De lounge' started by Mamishka, Sep 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze computer hft het begeven en nu weten wij niet of we ipv de computer een laptop of tablet moeten kopen? Waar heb jij voor gekozen en waarom? Wat zijn de voordelen van een laptop of juist tablet?

En welke merk hebben jullie? Ben je daar tevreden over?

Ik wil het gebruiken voor het bijvoorbeeld opslaan van foto's en op ZP neuzen. Kan je een printer, laptop en muis aansluiten aan een tablet? Neig daar nu meer naar

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik heb een tablet en laptop.

Laptop gebruik ik meer voor documenten enzo, denk aan Word of Excel. Daar staat ook de printer op aangesloten.

Ipad gebruik ik echt om lekker te internetten :) Staan veel foto's op en apps.

3. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik heb een asus laptop en een samsung galaxy tablet, en ik moet zeggen dt ik nog steeds meer op mijn laptop zit. Het typt toch lekkerder, het surft fijner en ik kijk veel gedownloade series dus dat doe ik ook op mijn laptop. Mijn tablet gebruik ik eigenlijk vooral om spelletjes te spelen, boeken te lezen en soms wat te surfen of op te zoeken als mijn laptop niet voor de hand ligt.

Maar ik denk toch dat het erg persoonlijk is, want ik ken ook mensen die hun laptop niet meer aanraken bijna.

4. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb een minilaptop en ik vind hem best fijn in gebruik alleen het ding is 2 jaar oud ..maar eind dec komen er vaak acties met gratis ipad , dan ga ik die nemen.

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier pc, laptop en tablet. Pc voor grote opslag (ook nog externe schijf trouwens), langdurig werken aan bijv documenten of iets en spellen die te groot zijn voor de laptop (Sims bijv). Laptop voor lekker beneden, kortdurige opslag, kleine projectjes etc en tablet voor boeken lezen, Apps, lekker internetten, filmpjes voor de kids etc.

6. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland

+1 :D, laptop staat op de tafel. Met de iPad kun je heerlijk relaxt op de bank internetten :D

7. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

hier al 3 maanden de galaxy tablet ennnn heb er al 5 keer opgezeten
    ik ben nog van de labtop
    maar moet m eens snel gaan uitvogelen:):)

8. :) Wij hebben een pc, laptop en 2 iPads :)
    Voorheen hadden we zelfs 2 pc's (en 3 iPads :$), maar heb mijn pc weggedaan en een iPad verkocht.

De PC is van mijn man, die game't graag en dat is toch beter op een desktop. Ik heb dan een laptop, daar staan al mijn bestanden op en werkt het fijnst qua fotobewerking en internetten.

De iPads hebben we allebei via ons werk gekregen. Was dus gratis. Ik doe op de iPad een beetje internetten, heb alleen een hekel aan de safari browser. Verder heb ik 'm voor de apps. Ben dol op spelletjes en die download ik via de appstore en speel ze 's avonds.
    Voor je foto's en bestanden vind ik het absoluut niet handig.

Denk dat in jouw situatie een laptop het makkelijst is. Je hebt tegenwoordig hele lichte laptops, de zgn ultrabooks. Misschien vind je dat wat? Kost wel wat.

9. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier een laptop, ik gebruik hem ook om op te werken (boekhoudprogramma, exel o.a.)

En dat is niet handig op een tablet..

10. sjors75

sjors75 Niet meer actief

hier ook beiden, maar tablet gebruik ik alleen voor boeken lezen, apps en af en toe internet als ik onderweg ben. Laptop werkt gewoon fijner, groter beeld, makkelijker typen :)

11. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Laptop voor bestanden/foto/word etc. De i pad meer voor internet/spelletjes/tv kijken

12. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een minilaptop (nadat ik dezelfde vraag als jou hier had geplaatst)...

Ben er super blij mee! Klein,makkelijk mee op de bank nemen.En ik vind het typen ideaal.Ik vind het echt een super ding en kan het echt aanraden :D

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb een laptop en die gebruik ik vooral voor films en series,....

En een iPad voor het overige, lekker op de bank internetten, domme spelletjes mee spelen, dat ding neem ik vaak mee naar buiten of in bad (niet letterlijk in bad) en dan kijk ik er tv op,... Een laptop kan je niet overal zo gemakkelijk mee naartoe slepen vind ik

14. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Hier allebei maar ben ook blij met de laptop.als ik moest kiezen zou ik toch voor laptop gaan.uitgebreider.ik heb een acer.prima ding!

15. Within

Within Niet meer actief

Hier ook beide. Nu zit ik op de iPad, even makkelijk en als ik wat langer ga internetten pak ik m'n laptop. Die vind ik net wat makkelijker met typen en surfen.

16. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Wij hebben hier zo'n beetje alles staan :). Mijn vriend werkt in de marketing en doet vormgeving en ik heb een goede laptop en computer nodig voor de fotografie.
    Het meest werk ik op de laptop, want dan kan ik lekker in de huiskamer zitten... Nog een beetje 'sociaal' :D.

Ipad hebben we ook. En hoewel we 'm zelf misschien niet hadden gekocht ( omdat we immers voldoende electronica hebben ) zijn we er erg blij mee en pakken we hem er regelmatig bij.
    Ik heb 'm vorig jaar gewonnen :D.

17. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb ze allebei.... ipad is voor op de bank... en spellen voor de kids... laptop is meer voor documenten en mn webwinkel.....

18. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Je zou eens naar de asus transformer prime (Asus Eee Pad Transformer Prime prijzen - Goedkope tablet KIESKEURIG kijken. Die heeft een toetsenborddockingstation erbij zitten die ook nog erg goed typt (wij hebben de eerste transformer tablet met toetsenbord dock). Je hebt tegenwoordig printers die je aan kunt sturen via wifi, daar heb je dus geen aansluiting voor nodig. Muis zou je op de prime kunnen aansluiten via usb (in het dock zit een usb-poort).

Als je veel typt en veel doet op de computer dan zou ik overigens gewoon voor een laptop gaan. Groter scherm, meer mogelijkheden etc. Voor af en toe een mailtje oid kan een tablet met toetsenbord ook heel goed.

19. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Wij hebben zowel een gewone tafelcomputer als laptop en tablet in huis. Hier zouden we als we er een moesten houden de tafelcomputer houden omdat we op de andere 2 niet genoeg geheugen hebben om alle bestanden als foto´s op te slaan. Ik zou voor geen van beide gaan, maar een goede tafelcomputer aanschaffen.

20. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Laptops hebben genoeg geheugen tegenwoordig hoor :) Mijne heeft 500 Gb, daar kom je wel een tijdje mee vooruit. Daarnaast kun je ook een externe harde schijf kopen om foto's etc op te slaan. Kun je dan ook als backup gebruiken.

Share This Page