fynn heeft sinds een 10 dagen weer wat nieuws. hij schud echt zijn hoofd op de ja en nee manier. maar kan dat al? zo als een kus geven en hij wil niet gaat hij nee schudden. eten wat hij niet meer wil nee schudden. en als hij iets wel wil hebben knikt hij ja nu was ik bij bekenden en die zeggen dat dat nog niet kan dat hij het bewust doet.kan dat echt nog niet?en is dit gewoon toeval?
En of ze dat bewust kunnen doen. Ons meisje schudt al een hele tijd Nee (Ja kan ze nog niet) eerst deed ze dat met alles maar nu ook als ze haar fles niet meer hoeft. Dus ik neem aan dat ze dan wel weet wat bedoeld wordt met NEE
Nee-schudden is een redelijk natuurlijke reactie. Is eigenlijk niet veel meer dan je hoofd wegdraaien (beide kanten op) wat datgene wat je niet wilt (fles, kusje enz). Ja-schudden is denk ik stuk bewuster. Leuk toch dat ie dat al kan!
Nou reken maar dat het bewust is op deze leeftijd. Die van mij schudt van nee als ze iets niet wil en zegt ja als ze iets wel wil. Die-die zegt ze en dan vraag ik: deze? Ja zegt ze dan. Ehhh is het nog duidelijk? Hahaha
druk aan plannen?! dus het gaat wel bewust. hij weet ook donders goed dat wat ja en nee is. als hij iets niet mag en we zeggen neenee dan zegt hij jaja (nu al tegenspraak begint al vroeg.word nog wat)
Haha ja grappig he (nu nog wel) Ja wij zijn al druk aan het plannen...heb er zo'n zin in.. en jullie?
die van mij schudt nee, en hij doet het gewoon omdat ie het lekker vindt voelen. bewust dus wel, maar niet omdat hij weet wat het betekend. Groetjes