op de buik draaien in bed, gekwijl en dus...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemarie76, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Hoe kan ik "veilig" t bedje opmaken..

Ik had van de week t hoeslaken en de molton al doorweekt..en dus een natte plek op t matrasje
    "Oh" zegt mn man " dan leg je er toch zo'n zeil-ding onder" ja dat kan wel, maar is niet zo veilig... ( verstikkingsgevaar, maar dat hoef ik jullie allemaal niet te vertellen, dat is geen nieuws:D)

Een flanellen lakentje in 3 of 4 lagen gevouwen, onder t hoeslaken.. mag dat dan wel??

Hoe lossen jullie dit op? Gijs kruipt ook omhoog in bed, dus de katoenen luier als "kussensloop" heeft geen zin meer.. die trek hij ook los, leuk om mee te spelen..

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Mag een waterdichte molton wel?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 5 maanden is het verstikkingsgevaar nihiel hoor. Dat geldt echt voor kleine babies die niet kunnen draaien. Gebruik gewoon een goeie molton of inderdaad een waterdichte molton, dan verpest het matras in ieder geval niet.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tip: koop een aerosleep- dekmatrasje! Ik heb ook een buikslapertje en ondanks dat hij echt zn hoofdje wel naar opzij draait; is het toch een geruststellende gedachte dat als hij plat op zn neus ligt hij toch kan door ademen. En het voordeel van zo'n matrasje: je kan m zo in de wasmachine doen!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden hier een molton onderlegger extra onder het hoeslaken. Dat zijn stoffen dingen van 70x70 cm ongeveer. Groot genoeg om het kwijlgebied te beschermen.

En ook regelmatig even het hoeslaken+onderlegger eraf, zodat het matras goed kon drogen.

Ik dacht dat waterdichte moltons niet mochten totdat ze echt ouder waren, zeg 1+ ofzo. Omdat ze zo jong wel kunnen draaien, maar niet bewust hun hoofd opzij leggen als er iets is..

6. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Hier ook een aerosleep, ideaal!! :)

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Die heb ik ook, kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Hij is ook erg snel droog na het wassen, erg prettig :)

Miek

8. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hier idem dito :D Kost geloof ik 70 euro maar ik be blij dat ik hem gekocht heb :D

9. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Inderdaad, ik dacht ook meteen aan het aerosleep opdekmatrasje. Gerustellende gedachte bij het buikslapen, je kunt hem zo weer uitwassen en het onderliggende gewone matras wordt nooit vies of nat.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon 1 of 2 extra molton onderleggers onder het hoeslaken.

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben ivm dit 'probleem' gewoon in de bedjes een dubbel gevouwen en een enkele hydrofielluier liggen. Deze liggen onder het hoeslakentje overigens. Kids hebben hier geen last van verder ofzo en wij hebben geen natte matrasjes ;)! Heb er wel over zitten denken (tja na ruim 2 jaar pas) dat van die flanellen luiers misschien ook wel handig zijn voor dit ;)!

Wij hebben nu dus het matras, dan een hoeslakentje, een dubbel gevouwen hydrofiel luier, een enkele hydrofielluier en dan nog een hoeslakentje. Daarop liggen ze en dan gewoon hun dekentje+lakentje over zich heen.

Deel Deze Pagina