Zelftesten blijven negatief, terwijl met PCR Corona is vastgesteld… Doe ik de test verkeerd? En met mij, dan ook m’n halve familie die inmiddels allemaal positieve PCR testen hebben maar negatieve zelftesten… Hoe kan dit?
Kan niet zoveel aan misgaan toch? Ik had ook negatieve zelftesten laatst, wel een positieve pcrtest. Ik had zelf dan ook geen klachten, dus wellicht bij mij gewoon te weinig aanwezig virus voor een positieve zelftest? De rest van het gezin had wel positieve zelftesten, waren ook verkouden, vandaar dat ik me toch ben gaan testen (werk met kwetsbare doelgroep dus wilde zekerheid). Ik denk dat de zelftest t dan gewoon net niet uit je monster oppikt. Of t virus zit bijv net wat meer in je keel en je test dan in je neus. Ik hebt zelf ook in mijn keel geprobeerd maar krijg dat niet voor elkaar, ga meteen kokhalzen.
Ik hoor het de laatste tijd veel om mij heen. Negatieve zelftesten maar toch positief bij de pcr.. en daar zaten ook mensen bij die behoorlijk wat klachten hadden. Ben om die rede vanochtend ook naar de ggd gereden met zoon, echt flink klachten maar negatieve zelftesten. Het kan uiteraard ook een gewone verkoudheid zijn maar na al die verhalen uit onze omgeving toch maar even dubbel checken
Nee, hoor ik en dochters hebben in november geen positieve zelftest gehad en de jongste heeft zelfs de eerste keer bij de GGD nog vals negatief getest. Vandaag had ik wel een knal positieve zelftest en ben nu aan het wachten op mn GGD uitslag.
Hier 3 van de 4 een positieve zelftest en vervolgens bij de ggd wel 4 positieve pcr-testen. als ik zie hoe mijn jongste. (7) dr test uitvoert...die komt amper de neusvleugels voorbij met het stokje..maar testte toch positief. Dus mijn inziens kan je m niet echt fout doen hoor. Mijn testen blijven negatief... Dame van de GGD gaf aan dat het vaak voorkomt momenteel, dat zelftesten vals negatief geven. Maar echt verkeerd uitvoeren, dat is denk ik, na de ervaring met m'n dochter nu, onmogelijk.
Mijn ervaring is dat omicron vooral in de keel zit, dus als keel niet meegepakt is test je met thuistest minder snel positief.
Hier ook zelftesten negatief maar wel positieve pcr test. Maar ik had helemaal geen klachten en die kwamen ook niet.
En jullie al uitslag???? Wij wachten ook weeeeer..... QUOTE="nelta, post: 24112487, member: 32264"]Nee, hoor ik en dochters hebben in november geen positieve zelftest gehad en de jongste heeft zelfs de eerste keer bij de GGD nog vals negatief getest. Vandaag had ik wel een knal positieve zelftest en ben nu aan het wachten op mn GGD uitslag.[/QUOTE]
Bij mijn kinderen en man positieve zelftesten, amper klachten. Ikzelf wel erg verkouden, bij mij negatief. Pcr test wel positief. Heel raar.
Hie iedereen positief op de zelftest, incl de baby van nog geen 16weken (tippie tot bovenkant neusvleugel vond ik ver zat)
Ik hoor ook veel van negatieve zelftesten en positieve PCR. Wij hebben recent allemaal corona (omikron) gehad bevestigd met PCR, maar 3 van de 5 hadden positieve zelftest. En bij mijn dochter en mij eerst een negatieve zelftest, de 2e zelftest was (licht) positief, nadat ik heel goed de keel heb proberen mee te pakken. Onze PGB-er had 6 dagen negatieve zelftesten, maar omdat ze het niet vertrouwde toch maar een PCR die wel positief was. Haar man idem verhaal. De omkiron laat zich gewoon niet zo makkelijk vangen... Ik vind daarom de waarde van een negatieve zelftest inmiddels een beetje... dubieus.