Ik ben gek op me binkie hij is alles voor me. ♡ Maar. Hij huilt veel echt de hele dag. Aan me benen hangen zodat me broek afzakt.. ik hoef maar nee te zeggen en de bom onploft hier. Als ik wegloop dan ontploft de bom nog harder. Nog meer dreumesjes die ook zo huilerig zijn? Dit is al een aantal weken zo trouwens...
Het zal de leeftijd wel zijn. Mijn zoontje huilt vooral vaak, maar is snel af te leiden. Maar als hij iets niet mag of ik haal hem ergens weg waar hij niet hoort te zijn, dan gaat hij zeer dramatisch op de grond zitten, huilen, gooien met dingen...Ik probeer het maar zoveel mogelijk te negeren (behalve als hij met dingen gaat gooien, dan zeg ik dat dat niet mag) en hoop dat deze fase snel voorbij is.
Mijn oudste had dit ook rond deze leeftijd. Echt een hele lastige en zware periode. Ik denk dat het zoeen 2 maanden duurde ongeveer, misschien iets korter.
Ik vind het heel erg vervelend hoe gaan jullie hiermee om.. negeren vind ik moeilijk... Ik vind het ook sneu voor me dochter ik ben hierdoor te veel met haar broertje bezig...
Lastige leeftijd. In huis in de draagdoek en verder veeeeel de deur uit en wandelen anders werd ik gek thuis... Mn oudste had dit ook best heftig...
Maar het gekke is wat ik vergeten te zeggen heb. Dit gedrag is alleen bij mij , bij zn papa is er niks aan de hand. Ik ben ook echt blij als papa thuis komt...(ik ben fulltime mama) Komt dit jullie ook bekend voor??
Ja, hoort bij de leeftijd. Hier zit onze tweede nu ook in die fase. Gelukkig bij pappa want het is begonnen toen ik in het kraambed lag en dus druk was met de baby, en pappa veel met de andere twee deed Maar het gaat vanzelf over. Ik negeer het gedrag, ga echt niet de hele tijd optillen. Afleiden helpt, hem even op gang helpen met een spelletje. En nu ook beginnen met de grenzen aan geven. Dus af en toe nee zeggen, ook al vliegt dan het speelgoed, eten en de drinkberker door de kamer
Herkenbaar hoor! Mijn dochter is bijna 1,5 en was altijd een engeltje maar de laatste weken...poeh zeg, als ook maar iets even niet gaat zoals zij wil dan gaat ze hartverscheurend huilen, soms krijsen en schoppen. Dat probeer ik ook zoveel mogelijk te negeren anders blijf ik de hele dag bezig. Ik negeer die buien maar probeer haar wel af te leiden door dan haar bijvoorbeeld te wijzen op een ander leuk speelgoedje. En: wat sinds een paar dagen helpt, is als ik zeg "mama helpen?" als ze boos is omdat ze een deksel ergens niet op krijgt. Dan geeft ze het aan mij en ik doe dan voor hoe het moet. Waar ik absoluut wel tegen optreed, is dat ze geneigd is om me recht in mijn gezicht te slaan als ze boos is. Soms echt hard en alleen bij mij niet bij haar vader dan pak ik haar hand stevig vast en dan zeg ik dat dat niet mag, mama niet pijn doen. En dan afleiden. Lastig...
Hier zelfde soort gedrag. Als ze iets niet krijgt of iets niet mag of juist iets wel moet is het af en toe drama. Gillen, rollen over de grond. 2 = nee en het begint bij 1,5 hahahahaha (volgens het boek oei, ik groei) Moet wel zeggen dat uitleggen wel goed helpt. Haar vertellen waarom iets mag/ niet mag/ moet. Of waarom mama even moet zonder mijn dochter. Helpt natuurlijk niet altijd. Maar idd dan afleiden.
Dit alles doet mijn zoontje ook, erg frustrerend omdat ik ook 45u per week stage loop en dan erg moe ben.. Dacht eerst dat hij vond dat ik hem in de steek liet omdat ik eerder 24/7 bij hem was! Superveel schuldgevoel dus maar blijkt dus normaal te zijn.. pfieuw