laatste fles voor t slapen gaan papfles?

Discussie in 'Voeding' gestart door loesje1982, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ons meisje eet haar groentes en fruit lekker op, alles in orde, ze krijgt 3 flessen melk,en 1 groentehap met vlees, 1x fruit.

nu is mijn vraag; de fles voor t slapen gaan, hoor ik dat veel moeders een papfles maken met bv rijstebloem, nu heb ik dat ook weleens gedaan, maar ik heb t idee dat ze daardoor onrustiger slaapt, alsof t iets te zwaar op t maagje ligt ofzo, ook als ik er maar weinig door doe. is dit normaal, moet ze wennen, of zal ik gewoon melk geven en t papje achterwege laten?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Als ze op alleen melk beter slaapt zou ik zeker geen pap gaan geven. Ik heb sowieso nooit begrepen waarom sommige moeders pap geven voor het slapen gaan. M.i. is pap ontbijt en eet je dat dus in de ochtend. En ik kan me dus ook goed voorstellen dat het idd zwaar op de maag ligt, te zwaar voor 's nachts.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Slaapt ze goed? Zo ja, zou ik het lekker laten zo. Zeker als jij het gevoel hebt dat ze er alleen maar onrustiger van wordt! Rijstebloem is niet 'verplicht' en wordt ook lang niet door alle moeders gebruikt.

Hier gebruiken we het bijv. wel omdat Benjamin aan zijn max. qua flessen zit (5x 180/6) en daar niet genoeg aan heeft. Hij eet nog onvoldoende bijvoeding om de dag goed door te komen, dus krijgt hij 's ochtends én 's avonds een papfles. Zodra de bijvoeding beter gaat, gaat de rijstebloem er weer af. Ik wil dan ook liever granenpap uit een bordje gaan geven, dan rijstebloem!

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Als je kindje goed slaapt geen pap geven. Mijn dochter heeft het ook nooit gehad, maar mijn zoontje die heeft het heel hard nodig om tot 6 uur door te slapen. Het is dus per kindje heel verschillend.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die rijstebloem hoeft echt niet in de laatste fles. Zeker als ze goed doorslapen is het nergens voor nodig. maar een maand of 7 moet je er toch ook weer vanaf..

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    nou, ze was altijd s nachts 1,5 tot 2 uur wakker, dat gaat sinds kort iets beter, speentje terug en dan slaapt ze meestal wel weer in. ze sliep altijd tot 7uur, en nu tot 6uur, dus vandaar, maar ze wordt niet wakker van de honger en vindt t prima als ze na een half uur pas dr fles krijgt.

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    zou geen pap geven hoor, mijn zoontje slaapt er ook slechter door. Tegenwoordig slaapt hij 12 a 13 uur op een gewone fles 180/6

8. Bri

Bri Niet meer actief

Pap hoeft niet, dus als je kind het volgens jou niet nodig heeft, of er zelfs moeite mee heeft om het 's avonds te verwerken, hou je het gewoon bij melk.

Onze dochter heeft wel een tijdlang een papfles gehad voor het slapen. Zij had volgens ons een grote energiebehoefte. Het heeft overigens niet echt geholpen; de eerste paar nachten sliep ze er wel op door, maar daarna kwam ze weer 1 tot 3 keer per nacht.
    Zoonlief heeft nooit pap gehad. We hebben het wel eens geprobeerd als ontbijt, maar hij vond er niks aan.

Deel Deze Pagina