Comfort voeding--> krampjes

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Spidy, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    3 weken geleden ben ik op aanraden van Cb Hero baby standaard gaan mengen met de comfort. Dit omdat dochter (nu 7,5 wk) aardig wat spuugde. Krampjes had ze niet. De comfort is voor spugen en krampjes.
    Ik ben gaan opbouwen met eerst 1 schepje en zit nu op 3 schepjes en 2 standaard.
    Het spugen is zo goed als voorbij maar ze heeft nu ineens vanaf het begin af aan juist krampjes gekregen. Hele tijd persen, veel scheetjes laten en ze word er gillend wakker van. Zo sneu.

Vorige week heb ik de friso lijn gebelt en die vertelde dat ze er na 2 wk wel aan gewend moest zijn. Nou, nu 3 wk later dus nog niet.
    Ik maak het aan zoals het moet. Met gekookt water.

Vanmorgen toch maar 1 schepje comfort erin en 4 standaard maar ze begon meteen weer te spugen.

Herkent iemand dit? Of tips?
    Ik voed al rechtop, bedje staat schuin etc.
    Ze spuugt niet extreem maar wel aardig wat.

Ik overweeg terug te gaan naar standaard want ik denk dat ze meer last heeft van de kramp dan van het spugen.

Overigens zijn de luiers niet heel erg veranderd. 1x P dag maar dan wel een heeeele volle.

Infacol geef ik al vanaf het begin omdat ze toen wel krampjes had maar dat was juist daardoor voorbij.

2. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ik heb geen ervaring met comfort maar ik heb eerder het advies gekregen om pure jbpm toe te voegen ipv comfort om in te dikken. Dit koop je online of in een natuurvoedingswinkel. Merk heet Tammi.

Mijn zoontje kreeg ook krampjes van de jbpm, hij ging ontroostbaar huilen dus ik ben er snel mee gestopt.

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik zou eerder stoppen met Infacol. Sommige baby's reageren daar niet goed op. Mijn dochter ook niet. Comfort is echt speciaal voor spugen en krampjes. Jbpm van Tammi kan ook wwer krampen of obstipatie geven.

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Stoppen met de infacol. Dochterlief ging daar juist van spugen.

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij gebruiken ook Friso Comfort (de krampjes waren echt na 1 dag beduidend minder!!!) en Infacol. Ik merkte dat ons zoontje behoorlijk last kreeg met poepen. Toen ik op internet ging zoeken, bleek dat dit vaker voorkomt als je Infacol gebruikt. Hier zijn we mee gestopt en de ontlasting gaat nu veel en veel beter. Hij laat wel heel veel windjes sinds we deze voeding gebruiken. Zelfs in zijn slaap hoor je hem drukken ;) Maar zolang hij er niet wakker van wordt of op een andere manier hinder van heeft... Infacol icm Nutrilon was op zich goed, maar de combi met de Comfort voeding vond ik niet oké.

6. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Infacol krijgt ze al vanaf de eerste week. Ging top tot de comfort voeding. Maar miss krijgt ze nu teveel voor krampjes waardoor ze het juist krijg. Ik ga vandaag om de voeding infacol doen en morgen niet. Eens kijken hoe dat gaat dan

7. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Hoe gaat het nu?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Stoppen met infacol.

En verder de kunstvoeding goed aanmaken met water dat net van de kook is. Dus eerst de schepjes standaard en comfort even in een bakje goed mengen en dan het poeder oplossen in de helft van het water als het net van de kook (dus gloeiend heet) is en als het goed opgelost is aanvullen met koud water. En vooral de fles niet schudden!

9. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lang leve het stoppen met infacol :)

Infacol werkte top in het begin. Maar icm de nieuwe voeding was teveel waardoor ze ze weer kreeg. Bedankt voor de tips :)

Deel Deze Pagina