Nutrilon hypoallergeen en standaard 1 combineren

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Loetjoe, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Hoi,

Ik kolf mijn borstvoeding af, dit geef ik dan met de fles aan mijn 6 weken oude baby. Soms kolf ik niet genoeg en dan voed ik bij met nutrilon hypoallergeen. Nu wil ik 's nachts niet meer kolven en vind ik die kant en klare pakjes van nutrilon erg handig. Die zijn echter alleen maar in standaard 1. Mijn vraag is nu: kunnen nutrilon standaard 1 (pakjes) en nutrilon hypoallergeen gewoon naast elkaar gebruikt worden?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Is er een speciale reden dat je een hypo-allergene flesvoeding geeft? Als je kindje bijvoorbeeld een verhoogde kans heeft op een koemelkallergie (als jezelf of je partner een allergie/klachten hebt) kun je de hypo-allergeen en standaard niet met elkaar combineren. Dan gaat de beschermende werking van de hypo-allergeen verloren. Wanneer je kindje geen verhoogde kans heeft op een koemelkallergie en je bent van plan om ook flesvoeding te blijven geven kun je overgaan op de standaard flesvoeding. In dat geval kun je het voor de overgang met elkaar combineren en als het goed gaat kun je helemaal over op de standaard flesvoeding.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina