Een hele tijd geleden opende ik al eens een topic over mijn zoontje http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/237444-geen-warm-eten-21-maanden.html Ondertussen zijn we al een hele tijd (en een zusje ) verder. Helaas is het er alleen maar erger op geworden. En ook mijn dochter van bijna 17 maanden eet heel erg slecht. Brood gaat prima bij beiden. Maar avondeten wordt geweigerd. Ik vind het zo frustrerend. Ik maak er geen drama van, nooit gedaan ook. Ze krijgen gewoon eten op hun bord maar ze raken het over het algemeen niet aan. Zoon eet alleen kale pasta en ongezonde dingen als: pannenkoeken, friet (een paar frietjes) of pizza (maar dat eten we vrijwel nooit). Hij lust wel walnoten en dadels. Dochter eet alleen pasta met saus, maar is wel kieskeurig vwb de vorm , aardappels gaat redelijk en verder dus de ongezonde dingen als friet en pannenkoeken. Als we iets met pitabroodjes of tortilla's eten dan krijgen ze dat met normaal broodbeleg zodat ze af en toe toch iets eten. (dochter likt het broodbeleg van de tortilla's en gooit de rest op de grond ) Maar ze eten dus nooit groenten en vlees. Gaat dit ooit nog goed komen? Ik geloof ondertussen niet meer dat het een 'fase' is. Zou hier hulp voor te krijgen zijn? Mijn zoontje lijkt soms gewoon te bang om iets te proeven Ze nemen letterlijk geen hap van iets dat ze niet aanstaat. Vooral bij zoon is het duidelijk dat dit niet zomaar vanzelf overgaat.
Herkenbaar, hier eentje die alleen vlees en gebakken aardappels/frietjes eet. Vanavond de stukjes gehakt uit de pastasaus gevist voor dr, zodra er iets van tomaat aan leek te zitten "prrrrt" uit de mond! We blijven aanbieden, maar ze eet het toch niet...
En als je 'koud' eten geeft? Broccoliroosjes zijn afgekoeld ook heel lekker hoor! En rauwkost dingen als komkommer, paprika, tomaat, wortel? Ik snap niet dat je apart beleg doet in pita's, wraps? Zeker een kind van 3,5 jaar kan toch gewoon met de pot mee-eten? Mijn zoontje is gek op pita's gevuld met kip, rode paprika en champignons en daarbij een Griekse salade. Dat eten we zo eens in de 10 dagen wel. Wraps kan je vullen met zalm en roomkaas en zijn koud ook heel lekker. Leren proeven is gewoon vragen. Zo gaan er hier de laatste tijd weer nieuwe dingen in, maar bijv. vis proeft hij echt niet. Ik blijf het wel aanbieden.
hoi, wel of dat goed komt??? mijn neefke eet geen brood en bijna geen warm eten. die eet eig veel te weinig. is bv bijna 7 jaar en weegt 19 kg. maar je krijgt er niet veel in. hier is dochter 1 jaar: tot op heden wil ze geen fruit en geen brood en ook niet echt stukjes groentepap. gemixte groentepap wel. dus of ze dat ooit wel gaan eten?? geen idee van. mijn neefke toch niet echt. die lust zelfs geen fritten. alleen spaghetti eet hij wel. gr
Kun je er geen spelletje van maken om dingen te proeven.. Ik zal eens kijken moet ergens nog een opzet van zo'n spel hebben liggen. Hoop dat ik het nog kan vinden heeft bij de zoon van een vriendin heel goed geholpen. Is alleen al weer heel lang terug dat ik die opzet gemaakt heb...
Mijn zoontje eet af en toe komkommer maar de rest echt niet. En fijn dat jouw zoontje van gevulde wraps houdt maar dat lusten ze gewoon echt niet. Of weigeren het iig te eten. Anders zou ik er idd geen ander beleg op doen. Ip bied ik ze geen ander eten aan maar met de tortilla's maak ik een uitzondering omdat het wel ongeveer hetzelfde is en anders eten ze echt niks meer. En dat proeven weigeren ze, zeker zoon, te doen. Het is niet zo dat hij het ad en toe wel doet, hij lijkt niet te durven. En niks helpt tot nu toe. Waarschijnlijk is dat ook moeilijk voor te stellen als je een kind hebt dat wel goed eet.
Oei dat is lastig zeg! Heb er geen ervaring mee, kan wel vanalles gaan verzinnen maar denk dat je al veel geprobeert hebt.. hopelijk heeft iemand hier de gouden ervaringstip voor jullie!
helpt belonen? Hier heeft dat wel geholpen. Een paar keer gedaan.. als je 1 hapje proeft krijg je een sticker.. Na 4 stickers werkte het niet meer, maar de dingen die ze geproeft heeft om een sticker te verdienen lust ze nu wel ! En ze weet nog precies welke sticker voor wat was.. ( kiwi, rijst, snijbonen en nog iets.. )
Lusten ze ook geen soep? Maak je een gezonde maaltijdsoep vol groente, desnoods mix je deze en dan lekker oplepelen! Hier zijn we (gelukkig ook ons zoon) gek op soep, als voorafje of gewoon lekker met stokbroodjes belegd met roomboter.
Ook wel eens ergens gehoord, weet alleen niet meer hoe oud die kindjes waren was het volgende: Gewoon de tafel dekken zoals je normaal doet. Je eigen bord vol scheppen, die van je man/vriend ook en van de kinderen leeg laten(dus die krijgen wel een bord/bestek ect). Gewoon beginnen met eten zoals je normaal ook doet. Je zoontje van 3,5 is oud genoeg om te merken dat hij niets heeft en zal er waarschijnlijk naar vragen. Jij kan dan op jou beurt zeggen: je eet het toch niet op, dus hoef je het ook niet te krijgen...! Toen ik het hoorde vond ik het een harde en niet kinderlijke manier. Maar het schijnt wel geholpen te helpen. Dus misschien toch het proberen waard! En of het ooit over gaat? Geen idee. Mijn zusje heeft tot dat ze een jaar of 10 was altijd pap/brinta of iets dergelijks gehad na het avond eten voordat ze naar bed ging en is ook groot geworden. Inmiddels lust ze eigenlijk alles. Dus er is nog hooop! Maar lastig voor nu is het zeker! Succes
Mijn kind is helemaal geen supergoede warme eter, integendeel. Dat heb je ook kunnen lezen de afgelopen 1,5 jaar (of niet). Zo heeft hij van 18 tot 24 maanden helemaal niks gegeten en eet nu beperkt warme groentesoorten. Samengestelde maaltijden eet hij niet. En hij lust ook geen wraps. Dat schrijf ik ook niet. Weet alleen dat het een hit is bij veel kinderen.
Heeft hij als baby ook nooit warm gegeten? Mijn zoontje at als een bootwerker tot ca 1,5 jaar, daarna ging het bergafwaarts. Denk dat het begonnen is met eigenwijsigheid, grenzen opzoeken etc Inmiddels al zoveel geprobeerd, maar ben er wel achter dat het enige wat helpt "negeren" is. Hij moet aan tafel blijven zitten totdat we klaar zijn met eten, meestal zegt hij na een paar happen dat hij genoeg heeft. Prima! Ik ga niet pushen, maar hij blijft voor de gezelligheid wel aan tafel zitten. Meestal prikt hij dan toch nog wat weg . Inmiddels ook achter gekomen dat het wel meevalt met het slechte eten. Hij eet vaak wel wat aardappeltjes droge pasta en vlees. Brood gaat redelijk en fruit ook. Ok, hij eet NOOIT groenten, echt NOOIT, geen rauwkost, geen gekookte groenten, en ook niet verstopt in een saus, een groentenburger of wat dan ook. Maar hij proeft het ook niet. Heb het idee dat dit dus weer iets van eigenwijsigheid is dus ik besteed er geen tijd meer aan. Ik vermoed dat het wel overwaait, hetzij over nog wat jaar... Ondertussen proberen we er geen druk op te leggen, het gezellig te houden, we geven hem dagelijks een vitaminepil en hij is nooit verkouden of ziek. Ik snap hoe frustrerend het is!
ZO, wat een herkenning! Exact zoals het hier gaat en hoe ik er over denk, alleen is zoon met 13 maanden gestopt met groenten eten. Krijgen er nu wel lente-ui en mais in, maar voor de rest echt niks. Hier 1 mazzeltje: kwam er via de sapcentrifuge achter dat meneer verse groentesapjes wél drinkt. Begonnen met wortel-appelsap en nu kunnen we er ook paprika, courgette, spinazie, broccoli doorheen doen. Krijgt hij toch wat vitamientjes binnen. Hier is het dus duidelijk eigenwijzigheid. Want sommige sapjes smaken echt enorm naar wortel, broccoli of paprika en hij drinkt het achter elkaar weg. Maar lastig is het zeker! Hoop dat je hier nog wat goede tips krijgt of ideeën die je nog niet geprobeerd hebt. Heel veel succes!!!!!!!! Leef met je mee
Wat grappig! Nou ja, grappig... Ik heb idd wel eens geprobeerd met de staafmixer groentensapjes te maken, maar dan krijg ik het niet vloeibaar genoeg. meneer blieft ook geen vruchtvlees in zn sinaasappelsap dus ditlust ie ook niet. Af en toe haal ik zo'n sapje uit de supermarkt. De babypotjes van mn dochter lustte ie ook graag dus ik WEET gewoon dat ie bepaalde dingen echt wel lust, maar hij is te eigenwijs om het te eten van zn bord in kant en klare brokken. En ik weiger het te pureren voor hem, hij is geen baby meer! ik bied dus alles aan, eet hij het niet dan niet. het enige wat hij hier eet is tomatensoep dus dat eten we elke week wel een keer
Aiden lust ook geen warm eten / groente. Sinds hij 6 maanden is, proberen we hem aan de groentehap te krijgen. Maar hij wil het niet. Al van alles geprobeerd: potjes, zelf gepureerd, Rapley, warm, koud, afleiding etc, maar niks helpt. Hij wordt boos en raakt soms zelfs helemaal overstuur. We hebben nu besloten er maar niet teveel aandacht aan te schenken en hem flink de hemel in te prijzen als hij wel 1 hapje neemt en doorslikt. Heb er ook een hard hoofd in dat hij ooit groente/warm eten zal gaan lusten . Het is bij hem dus duidelijk geen fase. Hij is daarentegen wel gek op brood, fruit en zuivel. Het CB ook al eens om advies gevraagd, maar die zeggen dat we hem gewoon kleine stukjes groente/warm eten moeten blijven aanbieden.