Hi dames, Dit is de 3e maand dat ik temperatuur. In juli heb ik een miskraam gehad en nadat het toen niet wilde lukken ben ik begonnen met temperaturen. Deze maand heb ik zo erg het gevoel dat het raak is: blauwe aders op mn borsten, mn tepels donkerder, met vlagen misselijk en mijn temperatuur bleef na mijn eisprong heel mooi hoog. Tot vanmorgen. Woensdag is mijn NOD. Ik zal de temp hieronder even opschrijven. Heb geen kaartje online bijgehouden. Kunnen jullie eens kijken? Zijn er meiden die mij wat hoop kunnen geven met hun ervaringen en ondanks een lagere temp vlak voor NOD toch zwanger bleken? 10 dec - 36.6 11 dec - 36.5 12 dec - 36.8 13 dec - 36.3 14 dec - 36.7 15 dec - 36.6 16 dec - 36.5 17 dec - 36.6 18 dec - 36.5 19 dec - 37 --> pas getempt na douchen, vergeten 20 dec - 36.7 21 dec - 36.7 22 dec - 36.6 23 dec - 36.9 --> pas getempt na douchen, vergeten 24 dec - 36.7 25 dec - 36.5 26 dec - 37.1 27 dec - 37.3 28 dec - 37.1 29 dec - 37.0 30 dec - 37.2 31 dec - 37.0 1 jan - 37.1 2 jan - 37.0 3 jan - 37.0 4 jan - 36.7 Ik heb normaal een cyclus van 27 dagen. Gezien ik de vorige 2 maanden ook ovulatietesten heb gedaan weet ik dat mijn temp gemiddeld 2 dagen na mijn eisprong omhoog gaat. Ik verwachtte mijn eisprong 23 of 24 dec. Dat klopt ook wel omdat mijn temp de 26e omhoog ging. Echter schrok ik vanmorgen van de lagere temp. HELP!
Hoi Naar mijn mening had je eisprong op 25 dec! 26 is 1DPO dus vandaag 10 dpo Een temp daling is vaak een teken dat ongi eraan komt, helaas... Bij mij daalt temp dag voor ongi... Maar is bij iedereen verschillend! Indien je vandaag ongesteld word, dan is je LF 9 dagen wat ietwat aan de lage kant is...
Je ei is vermoedelijk 25 december gesprongen omdat je temperatuur 26 december is gestegen. Je zit nu dus 10 dagen na eisprong.
Ik zeg ei op 25 december. Wanneer was je ovu test positief dan? Je weet dat je ei pas 1-2 dagen na de posi test sprongt toch??? Dat betekent vaak de 3e dag na posi ovu een tempstijging.
Ik zeg ook ei op 25 december wat maakt dat je vandaag op 10dpo zit en het dus van alles kan betekenen. Menstruatie zou er aan kunnen komen maar een innestelingsdip op 10dpo is ook niet ongewoon. Afwachten dus.
Klopt, ik weet inderdaad dat als de ovu test positief is je ei dan 1 a 2 dagen erna volgt. Daarom weet ik ook dat mijn temperatuur pas 2 dagen daarna weer (dus 3 a 4 dagen na positieve ovu test) omhoog gaat. Vandaar dat ik zelf wel denk dat mijn ei 23 of 24 is geweest. Na het gebruik van ovu testen weet ik ook dat mijn lf 13 a 14 dagen is. Ik dacht misschien waren er nog meer meiden die ervaring hadden met een dalende temperatuur maar toch zwanger bleken te zijn... Blijft uiteindelijk toch afwachten...
Je temp stijgt dag na eisprong , daarom ook dat temp methode gebruikt wordt voor eisprong vast te stellen... Eisprong was dus op 25 dec geen twijfel mogelijk
Mag ik jullie vragen wat jullie van mijn kaartje vinden? Eerste positieve ovulatietest was op dinsdag 5 januari. Ik heb oraal getemperatuurd maar heb hier begrepen dat het niet betrouwbaar is. Alsnog ben ik benieuwd of jullie hier iets uit kunnen opmaken....
Graag even een nieuw topic openen en niet in andermans topics. Oraal temperaturen is onbetrouwbaar, dus met dit kaartje kun je niets!