Kom een beetje in de knoop, hoe doen jullie dit?

Discussie in 'Voeding' gestart door Duchess, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn dochter sliep altijd korte slaapjes van 45 minuten, maar sinds een tijdje slaapt ze 1 of 2 slaapjes en dan een stuk langer.
    Ik merk dat ik daardoor een beetje in de knoop kom en vroeg me af hoe jullie het precies doen.
    Nu zijn we ook net begonnen met een boterham in de ochtend omdat ze sochtends vrij hongerig is met alleen borstvoeding.
    Bijvoeding eet ze overigens echt super goed.
    Voorheen hadden we dit:

Wakker worden BV.
    10.00 uur fruit
    13.00 boterham
    16.00 tussendoortje
    18.30 avondeten

Tussendoor uiteraard zoveel als ze wil borstvoeding.

Maar omdat ze sochtends hongerig bleef zijn we sochtends ook een boterham gaan geven.
    Dus met wakker worden BV.
    08.30-09.00 boterham
    11.00 fruit
    13.00 boterham
    16.00 tussendoortje
    18.30 avondeten

Ze eet alles goed, sochtends 1 tot 1,5 boterham en smiddags twee.
    Maar, nu door die lange slaapjes komen we in de knoop.

Vandaag was het nl:

Wakker worden (08.30) BV.
    09.30 boterham
    11.00 fruit
    daarna in bad en toen was ze doodmoe dat ze om 11.45 in bed lag.
    Maar toen werd ze dus pas weer wakker om 15.05!
    Om dan nog een boterham een te bieden vind ik wel erg laat?

Vandaar dat ik me af vraag, hoe doen jullie dit?
    Wat is jullie 'schema' zeg maar?

2. kiddie

kiddie Niet meer actief

dat is inderdaad erg laat. Kan ze ook eerder in bed s ochtends, en dan haar er eerder uit halen? Mijn dochter gaat nu ong kwart voor 11 naar bed, en dan laat ik haar uiterlijk tot half 1 liggen. Dan kan ze aan het eind van de middag nog een slaapje. Met 8 mnd deed ik dat nog niet volgens mij, maar misschien werkt het bij jouw wel.

Ik geef ook vanaf 7 maand s ochtends brood, en als ze wakker werd Bv. Meestal was dat rond 7 uur half 8.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee mijn dochter slaapt alleen als ze moe is, en ben ook niet van het wakker maken... Als ze slaapt, laat ik haar slapen.
    Dus ik wil wel echt om haar slaapje heen werken, en niet haar slaapje om haar etenstijden. (de tijden ben ik inprincipe niet zo strict in, maar tis maar om even te laten zien hoe we het ongeveer doen)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Overigens doet ze het ook vaak anders en loopt het wat soepeler. (07.30 BV, 08.30 boterham, 11.00 fruit en naar bed, 13.00 wakker en 2 boterhammen, 16.00 tussendoortje, 18.30 avondeten) Maar ik blijf altijd een beetje rommelen met die boterham smiddags. Als ze dus een uurtje later naar bed gaat, of een uurtje langer slaapt, vind ik het vaak alweer zo laat.

5. adi

adi Niet meer actief

Ik ben zelf altijd flexibel met tussendoortjes, maar vast met ontbijt/ lunch enz. Dus als de ontbijt uitloopt (dus zoals bij jou om 09.30 een boterham) krijgen ze hier geen fruit in de ochtend, maar meteen brood rond de middag. Dan geef ik fruit later in de middag als tussendoortje (ipv ander tussendoortje)

Maar wat knap dat jouw dochter 4 boterhammen op een dag eet!!!

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn dochter doet het ook pas sinds kort hoor, slapen op een bepaalde tijd. Ze geeft haar moeheid ook niet echt meer aan dus het moet wel zo. Ik maakte haar toen ook niet wakker nee, als het eenmalig is zou ik het zo laten. Hier ook weleens een dagje geen brood gehad. Even extra aanleggen, of een cracker oid geven. Als het elke dag zo gaat, tja.. moeilijk.. Of misschien pap geven s middags?

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Adi, thanks! Dat lijkt me idd een goede oplossing. Het fruit dan in de middag te geven. Stond er niet bij stil dat fruit idd eigenlijk ook een tussendoortje is.

En ja, ze eet echt geweldig goed!! Fruit ook vaak flink (vanochtend bijvoorbeeld een hele avocado en halve pruim) en avondeten is al helemaal super hoe ze dan zit te smullen.
    Genieten he!

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, zo doe ik het ook. Zondag had ze 's morgens geen fruit op omdat ze lang geslapen had. 's Middags ook geen kans gehad het te geven, want weer lang geslapen. Na het avondeten krijgt Ayla altijd yoghurt toe en daar heb ik zondag uiteindelijk de peer doorheen gedaan, zodat ze wel haar fruit voor die dag had gehad.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier gaat het een beetje zo:

8.00 bv
    9.00 boterham + thee
    10-11.30 slapen
    11.45 boterham + thee
    13.00 bv
    13.30-15.30 slapen
    15.30 fruit + thee
    16.45-17.30 slapen
    17.30 groente
    19.00 bv

Het wisselt nog wel eens wat, al slaapt ze nu 's morgens vaak tot half 2 en er om half 2 weer in. Meestal nog een slaapje aan het einde van de middag. Uiteraard soms nog wel eens vaker bv.

Deel Deze Pagina