doe ik het nou goed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Richa, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Wanneer moet je daarvoor langskomen dan? Die termijn echo?
    En dan kunnen ze zo kijken hoelang je zwanger bent? Ik wist niet eens dat dat bestond....

2. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Als je je Verloskundige belt geeft zijn wel aan wanneer je langs kan komen. Eerst een intake gesprek en dan later een termijn echo. Ze meten dan de kleine op en zien hoever je bent.
    Maak je daar geen zorgen over, laat het lekker op je af komen meid. gefeliciteerd met je zwangerschap ! :D

3. Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik snap dat het harstikke spannend is, 7 maanden geleden wist ik ook niet waar ik moest beginnen, dus je bent niet de enige hoor.

Dat je 2 weken 'kado' krijgt is puur voor het rekenen naar de uitgerekende datum. Een zwangerschap wordt gesteld op 40 weken vanaf de datum van je laatste menstruatie. Eigenlijk ben je dan natuurlijk pas 38 weken zwanger, maar zo rekenen ze nou eenmaal. Ik vond t in t begin ook gek hoor, maar ben er intussen wel aan gewend.

VK kun je inderdaad gewoon via telefoonboek of internet bellen of je HA vragen of hij/zij een vk kan adviseren. Die hebben vaak wel ervaringen daar mee dus kan je vast advies geven. En dan kun je de vk gewoon bellen en uitleggen en een afspraak maken. Vaak inderdaad eerst een intake en daarna een echo, maar dat scheelt ook nog wel eens per praktijk.

Dat je geen kwalen hebt...meid, geniet ervan. Ik heb ook geen kwalen gehad in t begin, niet misselijk of niks, dus voelde me er ook onzeker door. Maar dat is juist lekker hoor, er zijn zat meiden die minder geluk hebben.

Anyway, geniet van je zwangerschap en nogmaals gefeliciteerd. En succes bij de HA morgen.

4. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hartstikke bedankt voor je uitleg!

Nou ik hoop ook wel dat me kwalen wegblijven hoor, eerlijk gezegd..
    Maar op dit moment geeft het me zo'n onzeker gevoel!

Ik laat morgen ochtend weten hoe het gegaan is.

Liefs

5. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Was ik ook meis, totdat ik 's morgens wakker werd en rennend naar het toilet moest.. :)
    Veel succes morgen !

6. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou ik ben 5 weken en 1 dag zwanger volgens de HA!
    En ik moet over 3 weken naar de VK, zij wist een goeie dus die ga ik vandaag even bellen voor een afspraak...
    Vanmorgen nog even een test gedaan en toch nog echt positief!

Denk dat ik nu echt kan gaan genieten.....

Oh ja volgens de HA ben ik rond 17 juni 2008 uitgerekend :)

Liefs

7. Niet meer actief

Gefeliciteerd meid met je zwangerschap.
    Ik had met 5 weken ook al kwaaltjes :eek:
    Wees blij dat jij ze nog niet hebt, hihi.

8. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Meid: GEFELICITEERD :D

9. Niet meer actief

En, ben je al een beetje aan t idee gewend? Heb je intussen een afspraak met de vk gemaakt?

10. Richa

Richa Actief lid

9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    yep ik moet 7 nov naar de VK en heb 28 nov een afspraak voor mijn 1ste echo, spannend allemaal he!
    Hoop nu dat deze onzekere weken snel voorbij zijn hoor....

Liefs

Deel Deze Pagina