Doe ik het nou wel goed ? Wat moet ik nou ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door yloon, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yloon

yloon Lid

15 jan 2015
    83
    3
    8
    Vrouw
    Begeleidster binnen de Psychiatrie
    Nederland
    We doen eigenlijk om 19:00 uur rijstebloem in de fles omdat ervan gezegd wordt dat het voor een voldaner gevoel ... Zou hij het dan niet missen ?
    En om 23:00 uur moeten we hem wakker maken en is die echt sago omdat we hem wakker maken maar zijn bang dat hij anders midden in de nacht komt omdat hij het eersta ltijd heel goed deed. als we hem dan toch wakker maken kunnen we toch beter een volle fles geven dan is hij toch voldaner of begrijp ik dat verkeerd ?!

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Lekker voeden op verzoek en niet naar tijden kijken

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    Je hebt heel veel mazzel gehad dat je kindje al die lange nachten ging maken met 7 weken.
    Zo rond de 4 maanden rommelen veel kindjes met slaapjes en voedingen.
    Waarom geef je niet gewoon een fles om 19.00 en daarna, tja, bij honger merk je het wel.
    Je geeft de fles dus in de nacht kan je afwisselen. Er komt vanzelf weer een ritme in.
    Nachtvoedingen zijn niet leuk maar ja...dat heb je met baby's ��

4. yloon

yloon Lid

15 jan 2015
    83
    3
    8
    Vrouw
    Begeleidster binnen de Psychiatrie
    Nederland
    Dat is waar, of we hem nou om 23:00 uur geven ( daarbij tegen heug en meug wakker moeten maken ) of dat we wachten tot hij eventueel zelf komt

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    En zelf gewoon om 21.00 je bed in...
    Das niet leuk maar op die manier kan je wel wat uurtjes pakken!

6. tuc

tuc Niet meer actief

Tegen heug en meug wakker maken sowieso niet doen. Dan om 19.00 uur...of 20.00 uur bv als hij dat red een fles geven en verder even kijken.
    Ik zou wel om 19 of 20 uur een vaste tijd kiezen waarop je geeft.
    Maar goed ik ben absoluut niet van voeden op verzoek dus ik sta daar anders in.

7. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Mijn advies: 19 u fles van 180 geven en dan op bed leggen en kijken wanneer hij komt. Is dat om 3u dan geef je hem dan gewoon weer een fles. Als je die van 23u laat vervallen komt hij ook niet over de 1000ml heen.

Hier ook een dochtertje gehad die de late avondvoeding echt niet meer wou, omdat ze echt te vast sliep. Wij lieten hem dus ook vallen en ze regelde het vanzelf met slapen.

Ik vind rijstebloem echt waardeloos spul, dus ik zou, als ik jou was, daar wel mee stoppen.

8. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik kan me herinneren dat dat hier ook zo was. Ik gaf nog borstvoeding, en de voeding van 23:00 uur.. Ik kreeg m er niet meer voor wakker, dus rond 19:00 de laatste en inderdaad weer een paar weken om 4 a 4:30 een voeding en daarna nog ff slapen. Gek genoeg vond ik die nooit zo erg, vond het erger om om 6:00 al op te moeten staan.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik zou geen fopflessen geven, lijkt me heel verwarrend voor je kindje en niet makkelijk voor jullie. Ik zou gewoon flessen geven en als je 's nachts nog een fles wil geven zodat hij wat beter doorslaapt misschien een droomvoeding geven? Dus niet wakker maken maar al liggend een flesje in het bedje terwijl hij slaapt? Dat ging bij ons prima.

10. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Het is toch niet zo erg om een nachtvoeding te geven?
    Gewoon even eruit. Schone luier en fles. Daarna iedereen lekker verder slapen. Ik snap echt niet wat daar zo vervelend aan is.

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wij hebben uiteindelijk gewoon weer geprobeerd om die van 23:00 (ik deed altijd tussen 22:15-22:30) weg te laten.
    We deden dit toen ik vakantie had. Dan is het wat minder erg om 's nachts ineens wakker te zijn en eruit te moeten voor de fles.
    Gelukkig ging dit in een keer goed, maar als ze 's nachts was gekomen was dat ook geen probleem geweest.

En over je vraag of hij dan weer moet wennen dat hij geen rijstebloem krijgt....... Ik vraag me af in hoeverre hij door heeft dat hij 's avonds altijd rijstebloem krijgt.
    Ik zou er echt mee stoppen. :)

Deel Deze Pagina