mocht de spruw niet minder worden: gentiaanviolet wil vaak helpen. verkrijgbaar bij eurolac. En dat van die tepel is herkenbaar, hahaha.
Jaaa gentiaan violet. Zou ik sowieso bestellen als ik jou was! Verder top om te horen dat het beter gaat, ik voel zoooo met je mee
Wat vervelend meis, sterkte en succes. Even een tip GEEN borstvoeding / melk op je borst of wondje en dit laten drogen NIET DOEN!!! Dit is namelijk een broedplaats voor de candida bacterie die houdt van zoet en vochtig en als je een wondje hebt en je laat daar melk op drogen kan de bacterie je borst ingaan (helaas ervaringsdeskundige) en kan je dochter het ook krijgen (maar goed nu heeft ze het al). Zelf moet je ook je tepels insmeren als je dochter het heeft en mocht je je dochter aanleggen. Dit kan met daktarine of met gentiaan violet. Met daktarine goed schoonmaken alvorens je je dochter aanlegt en voor elke voeding en na elke voeding met een lauw warm watje je tepels schoonmaken. Helpt tegen bacteriën. Lanoline helpt erg goed!!! De NYstatine zou ik 8 maak dag Als 0,5 geven ipv 4X 1ml per keer. Was een tip die ik hier kreeg op het forum en werkt veel beter.
De LK gaf ook de tip om na elke voeding 0,5 ml te geven Dat spul ruikt zo bekend! Volgens mij heb ik het vroeger ook gehad. Gentiaan violet wil ik gaan proberen als de nystatine geen effect heeft. Daarna natuurlijk wel foto's maken en op FB plaatsen van "Wat is er mis met mijn kind?!" en hard lachen om de reacties Sinds gisteren heeft ze trouwens maar 1 flesje gehad! Waarom weet ik niet helemaal, waarschijnlijk uit gewoonte mijn man 's nachts wakker gemaakt en hem de fles in zn handen gedrukt. Had voor de zekerheid wel een gekolfde voeding meegenomen. In mijn vermoeidheid wel verkeerd aangelegd merk ik nu... Mijn tepels vinden mij nu even niet meer zo lief. Nadat ik ze ooit had laten piercen dacht ik dat er weinig zoveel pijn kon doen, nou... de ervaringen van de afgelopen weken laten mij inzien dat zo'n piercing helemaal niet zo gevoelig is... grmbl