bv & bijvoeding bij 8 mnd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gigi85, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dl is 8 maanden en het lijkt erop dat ze een voeding minder wilt overdag. Nu weet ik alleen niet goed hoe ik dat moet aanpakken. Tot nu toe was het schema als volgt:

8 uur: bv
    10 uur: fruit
    12 uur: bv
    13 uur: snee brood
    16 uur: bv
    18 uur: groente
    19.30: bv
    En dan daarna nog 1 of 2 voedingen, dat wisselt.

Om 16 uur drinkt ze nu niet meer zoveel, dus ik wilde eigenlijk proberen om die voeding van 12 uur iets later te doen en dan om 16 uur een tussendoortje aan te bieden (rijstwafel of wat griekse yoghurt). Is dat handig? Hoe zouden jullie het aanpakken?

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad ook de voeding van (bij mij 15 uur) laten vervallen en vervangen door joghurt. en wat drinken.

Daar zijn wel een week of 3 overheen gegaan voor die er helemaal af was hoor. Soms wilde hij niets anders drinken en gaf ik toch maar, zodat ik het zeker wist dat hij genoeg dronk, toen een griepje tussen door, dus ook nog gevoed en daarna was ie er ineens af.

Je zou voor de spreiding de boterham en de voeding ind. naar 13 uur kunnen verplaatsen.

Mijn ventje eet daarnaast ook wel goed hoor, hij krijgt pap in de ochtend, 1.5 stuk fruit om 10.30 uur
    een hele boterham met melk 12.30 uur
    15 uur slokjes water en yogurt
    avond eten denk ik wel 200gram
    en dan om 19uur melk.

3. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij eet inderdaad al goed zeg. Mijn dochter eet nog niet zo goed, maar heb ook de indruk dat ze doordat ze nog redelijk veel bv krijgt simpelweg verder geen honger heeft. Ik ga denk ik morgen gewoon eens proberen om die voeding weg te laten. Heb nu drie dagen achter elkaar vrij dus dan kan dat ook makkelijker dan wanneer ik moet werken.

Grappig trouwens, onze kindjes schelen maar 1 dag :)

Deel Deze Pagina