hey meiden, misschien ben ik wel te ongeduldig hoor. Maar vraag me af of ik het wel goed doe. Ik schrijf al sins de geboorte van onze zoon de tijden op dat ik hem bv geef. Maar er zit eigenlijk geen vast schema in. Zou ik dat al wel moeten doen met een baby van 2 weken. Of is dat gewoon niet haalbaar? Meestal geef ik hem als ie begint te huilen. Hij is dan nog niet op zijn handjes aan het sabelen of zo. Ik geef ff een voorbeeld: Gister was het 05.00 uur 09.10 uur 12.50 uur. 14.45 uur 18.45. 22.15 uur Maar die dag er voor was het 10.30 uur 12.45 uur 16.30 uur en 20.30 uur 23.00 uur. Geef hem eigenlijk als ie wakker word. ik hoor graag van jullie.
Vast schema al zo snel, dat zou heel knap zijn dus maak je geen zorgen je doet het prima. 6 keer is al minder, ik was in het begin wel 8 a 9 keer de pineut hihi wat wel handig is om hem zelf aan te laten geven dat hij honger heeft anders blijf je straks voeden ook wanneer hij geen honger heeft. dan heb je weer wat meer tijd voor jezelf heel veel succes
vind dat nog vrij moeilijk. Want denk vaak als hij begint te huilen dat hij honger heeft. Want als ik hem dan bv geeft word hij daarna vaak rustiger. vind het moeilijk om hem te laten huilen vooral 's nachts
Je doet het prima hoor, helemaal nu hij nog zo klein is, gewoon lekker aanleggen en laten drinken. En je vooral nog niet bezig gaan houden met schema's en tijden, lekker gewoon je eigen gevoel volgen. Nog gefeliciteerd trouwens
huilen in het begin, betekent vaak honger op handjes sabbelen doen ze pas over een paar weken, tenminste was bij ons ga zo door
Ik heb vier maanden alles opgeschreven en in een tabel gezet, maar er kwam in de verste verte geen schema. Toen heb ik het boekje in de hoek gegooid...
Hoi hoi, Wat een herkenbaar verhaal . Nick is nu 19 dagen en drinkt goed aan de borst (als hij niet in slaap valt), maar hij drinkt ook alleen lekker als hij trek heeft. Dus niet als ik hem wakker maakt na 3 a 4 uur. Een schema zit hier ook niet in en dan ga je twijfelen aan jezelf of je het wel goed doe om hem op verzoek te voeden of dat hij op die manier wel genoeg krijg. Ben blij om te lezen dat er nog iemand is die ook die twijfels heeft. Laten we elkaar op peppen om te zeggen dat we het goed doen en ik zit er aan te denken om volgende week een keertje naar het consultatie buro te gaan om te vragen of ze hem willen wegen zo dat ik zeker ben dat ik het goed doe. We moeten eigenlijk pas de 18 november heen maar dat duurt nog zo lang. groetjes sandra
hoi Ik zit er ook idd over na te denken om volgende week hem te laten wegen.' Ben niet echt bang dat hij niet genoeg krijgt. Maar heb meer het idee dat ik hem te veel keer bv aanbied. Heb het gevoel dat ik vooral 's avonds zo wat om de 1 1/2 geef. En dat het me dan straks niet meer lukt als Lars wat ouder is om een schema aan te houden. Maar als ik jullie berichtjes lees hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Vanaf wanneer krijgen ze een beetje een vast ritme? Overdag doet hij het heel erg goed. Maar 's avonds duurt het een hele tijd voordat hij in slaap valt. Maar fijn om te lezen dat er nog meer mensen er zo overdenken (voor jullie natuurlijk niiet) hahah Ik hoop voor je sandra dat Nick aangekomen is. Bedankt voor jullie antwoorden. groetjes
sommige hebben met 6 maanden nog geen ritme helaas, dus niet van te voren te zeggen. ik zou me daar nog niet druk over maken, zorg eerst maar dat hij/zij tevreden is en lekker aankomt en slaapt. de rest komt later wel. het duurt bij ons s'avonds een half uur tot een uur voordat hij slaap
weet ik Maar zoals gister avond wilde hij niet slapen van kwart voor 8 tot uur of 12 half 1. Heb hem toen een paar keer aangelegd. Dus kom wel over de 6 keer heen hoor. Is dit normaal dat hij zo'n lange tijd wakker is. Hoe lang laten jullie je kindje huilen voordat je hem weer uit bed pakt?
Ik vind eigenlijk dat je al in je handjes mag knijpen met een kindje die al zoveel tijd tussen de voedingen laat. Hij is nog erg jong! Ik vind het zelfs vrij weinig als ik het vergelijk met mijn zoontje toen, maar goed, sommige kindjes drinken in een keertje veel en de andere moeten vaker drinken voor hetzelfde aantal mililiters. Mijn advies is om je kindje voorlopig te volgen in zijn behoeftes, want zodra je iets van een ritme denkt te zien is het de volgende dag anders. Straks (met 3 en 6 weken) krijg je ook weer regeldagen die toch alles overhoop gooien. Als je toch een 'schema' wil gaan volgen - ik zou daar niet eerder dan bij 2 maanden mee beginnen, maar ga op je gevoel af - kan ik je zeggen hoe ik het heb gedaan. Geef dan gewoon elke dag alleen de eerste voeding op een min of meer vast tijdstip. Ik ging dat pas met 2,5 maand doen, ter voorbereiding van de creche. Ik voedde hem altijd 7.00 uur (soms later als hij nog sliep), ongeacht ik een of drie uur ervoor nog gevoed had. Dat was mijn 'startpunt' van de dag zeg maar. Hij dronk namelijk altijd wel. Veel als het zijn 'tijd' was en weinig als hij net gedronken had.... maar dan was hij rond 7.30 uur lekker voldaan en kon ik de ochtend een beetje plannen en met geluk hoe de rest van de dag ongeveer zou verlopen. En ik gaf bijvoorbeeld als ik 's middags een afspraak had, vlak daarvoor nog even een borst zodat hij in ieder geval lekker verzadigd was. Trouwens, als hij honger had, dan schroomde ik ook echt niet om in het openbaar te voeden.
Mijn zoontje was 's avonds ook wat huiliger door krampjes en later herkende ik het als clusteren (vaak kleine beetjes drinken om de nacht lekker door te komen). Ik liet mijn zoontje nooit huilen en zeker toen hij zo jong was, liet ik hem dan beneden in mijn of mijn mans armen of zette zijn wiegje (zo'n mandje) beneden in de box en dimde het licht.
Ook als er visite is? de kraamverzorgster vertelde mij dat we dat beter niet konden doen omdat onze zoon dan te veel prikkels krijgt. Van al die geluiden en dan over vermoeid raakt en huilerig de hele nacht. Ben nu weer de hele avond bezig geweest en niet bij de visite kunnen zitten.
Ik heb weinig avondvisite gehad.... dat hadden we al snel door. Niet alleen voor mijn zoontje, maar ook voor ons.
Daar zit ik nu dus ook aan te denken. Want hij loopt de hele avond te spoken. Maar ik heb nu door dat ik best in mijn handjes mag knijpen. Want volgens mijn vriend valt ons zoontje altijd tussen 12 en 1 in slaap. Ben daar gister eens op gaan letten en dat klopt. En word dan pas om uur of 6 wakker. Begin wat meer zelf vertrouwen te krijgen ben ook zo'n twijfelaar. bedankt voor jullie berichtjes.