Doe ik het wel goed??

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama van milano, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik schrik er gewoon van hoe slecht het CB jou begeleid heeft! Ze weten daar toch dat je een jonge ( Alleenstaande? ) moeder bent? Petje af hoor meid, dat je de tips hier zo goed oppakt en gelijk het eetpatroon van je kindje om gaat gooien! Je hoeft nu echt niet slecht over jezelf te denken, je doet het super!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op de meeste CB's worden moeders die jong en alleenstaand uit voorzorg al extra gevolgd. Daar bestaan speciale programma's voor.

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    hoi,

ach meid toch...krijg gewoon medelijden met je! ik geloof idd echt dat je het niet express hebt gedaan en vind het heel sneu dat het cb je zou slecht begeleid heeft.

Maar goed dat je met de adviezen aan de slag gaat (en idd kijk in het babyvak ;))
    oh en je zoontje moet nu enorm gaan omschakelen, kan best dat hij dan slecht eet...maar probeer niet terug te vallen in zijn oude gewoontes (als hij bijv niet eet) je moet er nu effe door heen en dan zal niet makkelijk zijn . maar je kan het !

en s avonds een potje geven is heus niet erg, maar je moet op een gegeven moment wel over naar vers dus misschine combineren

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier sluit ik me bij aan en dan met name het gedeelte dat ie slechter kan gaan eten, als het brood tijd is en hij eet het niet ga dan niet iets anders zoets geven als vervanging, brood of niks ;)
    heel veel sterkte!! en ben benieuwd wat je cb zegt!!
    succes met de tips die je gekregen hebt!!

5. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Gossie.. ik wil alleen even zeggen dat ik het erg knap vind van je dat je hier je 'probleem' neerlegt en met de gegeven adviezen aan de slag gaat.
    En dat CB van jou mag een pak rammel krijgen! Juist jonge (alleenstaande) moeders hebben die hulp hard nodig.

Sterkte en hopelijkwent je zoontje snel aan het schema èn de nieuwe èn lekkere hapjes.

Hier ziet het schema er zo uit:

8 uur halfvolle melk + 1 boterham (gèèn zoet erop..)
    10 uur fruit
    13 uur halfvolle melk + 2 boterhammen
    tussendoor water/thee/roosvicee/diksap + rozijntjes/rijstwafel/nijntje-koekjes
    18 uur avondeten
    20 uur papfles

Liefs Ikheid

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ben ik nu de enige die een wat ongemakkelijk gevoel krijgt bij dit topic?

7. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@cygnet hoezo? hoe bedoel je?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113

Ik ook hoor. Nee dus:)

9. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik doe mijn handschoentjes even af, want van deze uitspraak kreeg ik jeuk. Je legt de verantwoordelijkheid nu bij een ander en niet bij jezelf. Dat is net als in Amerika dat rokers de tabakindustrie gaan aanklagen, omdat ze ziek zijn geworden door het roken. Ik snap dat je een jonge moeder bent, maar je vond jezelf volwassen genoeg om een kind te krijgen, dan ben je ook volwassen genoeg om jezelf te verdiepen in de do's & don'ts wat betreft voeding (en andere zaken).

Ik vind het heel goed dat je nu dankzij dit topic beseft dat je kindje nu grotendeels verkeerd eten binnenkrijgt. Je zei ook dat je absoluut niet weet wat voor voedingsstoffen hij moet binnenkrijgen. Het is een mens, dus in grote lijnen heeft hij hetzelfde nodig als jij, maar dan in mindere mate (het is een klein mensje). Misschien is het een goed idee om je eigen eetpatroon ook eens onder de loep te nemen, je bent tenslotte het voorbeeld voor je kind.

Ken je de website van het Voedingscentrum? Dat is een goede informatiebron over gezonde voeding.

10. Mama van milano

Mama van milano Actief lid

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam

ik wil even zeggen dat ik met die uitspraak helemaal niet bedoelde om hun de verantwoordelijkheid te geven.
    Want die ligt bij mezelf, zoals alle keuzes wie ik maak voor mijn zoontje.
    Ik vind alleen wel dat als ik bij het cb ben en hij loopt er vervolgens met een flesje fristi of snoep enz dat hun wel even kunnen zeggen van; zal je dit wel doen? Kun je niet iets anders geven? Misschien is ... Of .... Een betere optie?
    Of als ik daar vertel wat hij eet, dat ze even hadden kunnen zeggen van goh dat is wel veel suiker hoor en dit kun je beter niet geven misschien is ... Of ... Beter?
    Maar ze zeggen er niks van terwijl je daarvoor naar het cb gaat lijkt me?
    Maar voor de duidelijkheid is het mijn verantwoordelijkheid.

11. fafje

fafje Niet meer actief

nee.

12. lautjuhhh

ik snap eigenlijk niet wat jullie bedoelen met ben ik de enige die een ongemakkelijk gevoel krijgt.. dat snap ik echt niet, zouiemand dat uit kunnen leggen?

k bedoel ze vraagt om advies en wil het ook opvolgen wat is er dan mis?

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zal het uitleggen... ik krijg een ongemakkelijk gevoel bij het topic omdat ik het over the top vind. Dat je je kind wat zoets geeft tot daar aan toe maar zoveel? En dat met 10 maanden? En dat je dat zo op het internet zet, verbaast me ook. TS leest in ieder geval haar groeiboekje niet, heeft duidelijk NIEMAND in haar omgeving die een klein kind heeft, heeft geen volwassene in haar omgeving die snapt dat zoveel zoet voor NIEMAND positief is (of je nu 1 bent of 50!), heeft nog nooit naar het standaard advies van een CB geluisterd (want ik geloof er niets van dat dit dan toevallig het slechtste CB van allemaal zou zijn) etc etc.. Ik vind dat allemaal wat veel om te begrijpen.. en daar voel ik me ongemakkelijk bij.

14. Mama van milano

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Ja ben eigenlijk ook best benieuwd..

15. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik snap wat je bedoelt ;)

16. lautjuhhh

Ja oke dat snap ik... maar goed ze gaat er aan werken dus dan toch een goed iets! tuurlijk snap ik dat ook niet helemaal maar blijkbaar zijn er veel mensen die dat dan doen en in haar omgeving.. geen idee kan ikook niet over oordelen.. vind het alleen wel knap dat ze toegeeft dat ze fout zit.

17. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ach ja ik krijg zo regelmatig een 'unheimisch gefull' van sommige topics of replys. Ts heeft advies nodig, en dat kan ze krijgen, of het wellicht al 20x is gezegd of niet. Beter nog een keer met meer resultaat.

18. fafje

fafje Niet meer actief

cygnet verwoord precies mijn gevoel

19. Mama van milano

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Ten eerste geef ik mijn kind natuurlijk niet iedere dag een zak chips een rol fruitella en een pak koek.
    De ene dag geef ik tussen door een banaan de andere dag een koekje en de andere dag een danoontje.
    Die ene keer in de week dat ik zelf fruitella eet geef ik hem ook hapjes.
    Van het limonade wat ik mijn zoontje geef heeft nog iemand gezegd dat is te zoet. Op het cb heb ik letterlijk gezegd mevrouw ik heb gelezen dat kinderen afwisselend op hun brood moeten eten de ene dag zoet de andere hartig zei zij tegen mij ja dat klopt waarop ik zei mijn zoontje eet het niet als ik er hartig opdoe waarop zei antwoorden met dat maakt niet uit blijven proberen en anders met jam en dat heb ik ook gedaan.
    Ik lees inderdaad mijn groeiboekje niet, en misschien word dat dan wellis tijd. Maar wie zegt dat ik nog nooit naar het standaard advies heb geluisterd van het cb! Ben jij daar bij ofzo? En dan nog wat, als jij je er ongemakkelijk bij voelt waarom lees je het dan uberhaupt voor een 2e keer? En zet je je advies eronder?
    Ik voel me nu een beetje als leugennaar neer gezet..

20. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Mama van Milano, ik vind het super knap dat je hier advies vraagt omdat je zelf al het gevoel had dat je niet helemaal goed bezig was. Neem het advies van de meiden hier ten harte. Ik krijg van jouw verhaal juist het gevoel dat je het beste voor je zoontje voor hebt, maar dat je niet altijd de goede keuze hebt gemaakt en dat je hier graag verandering in wilt brengen. Veel succes ermee!

Deel Deze Pagina