Beste Friso-meiden, mijn zoon is inmiddels 5 maanden en doet het heel goed, hij groeit als kool (al 8 kilo en 73 cm). hij krijgt om 7/11/15/19 +/- 210 ml borstvoeding. Om 23:00 hebben we de borstvoeding vervangen door een flesje kunstvoeding (180) met 2 schepjes rijstebloem in de hoop dat hij dan door gaat slapen. Maar dat werkt niet, hij wordt dan alsnog om 3:00 wakker, 4:00 wakker, en vanaf 5:00 weer dorst, dus dan geef ik hem maar vaak vast 1 borst van de voeding van 7:00. We proberen nu al een tijdje hem dan maar niet om 23:00 wakker te maken (want dan slaapt hij zo lekker), maar hem zelf wakker te laten worden (tussen 1:00 - 3:00) en dan het flesje pap te geven. Dat werkte 1x, toen sliep hij tot 6:00, maar vannacht was het 4:30, dat hij echt weer wilde drinken. Water geven helpt niet, hij wilde weer aan de borst. De rest van de dag is hij heel tevreden en heeft nog niet behoefte aan meer dan de reguliere voedingen. Hoe kan ik het het beste aanpakken zodat hij in de nacht wat beter slaapt? (we hebben ook een groter flesje pap geprobeerd, maar die gaf hij weer terug) Bedankt!!
Hoi, Wanneer een papflesje niet werkt en water of rooibosthee niet werken, is er niet heel veel anders wat je kunt proberen. Ik heb helaas geen andere tips. Groetjes Eveline